הרבה יותר מבית מלון: 5 הטרנדים שיובילו את 2025
ההזמנה הבאה תתבצע דרך הרשתות החברתיות? הטלפון שלנו יהפוך לאורח נוסף בחדר? מיון האשפה יתחיל בחדרים? והאם תעברו לגור בבית מלון בשנה הקרובה? קבלו את 5 הטרנדים החמים בענף המלונאות ל-2025
כל חדשות המלונאות - ערוץ ה-WhatsApp החדש של PassportNews
תעשיית המלונאות לא עומדת במקום, ועם כל שנה שעוברת, אנו רואים יותר ויותר חידושים וטכנולוגיות שמשפיעות על הדרך בה אנו שוהים במלונות. לשנת 2025, הענף מצפה להמשיך ולהתפתח, עם טרנדים שיכולים לשנות לחלוטין את חוויית האירוח. בין אם מדובר בטכנולוגיות חדשות, שינויים בהתנהגות הצרכנים או חוויות מותאמות אישית, הנה 5 הטרנדים החמים שצפויים להוביל את תחום המלונאות בשנה הקרובה.
מלון דיגיטלי
למרות שהם כבר שנים נמצאים איתנו, בעיקר במודלים של לואו-קוסט, המלונות הדיגיטליים הולכים ומתפתחים, ואף משדרגים את השירות.
למי שפחות מכיר, מדובר בעצם בהפיכת כלל השירותים המלונאיים שאתם מקבלים לכאלה שעובדים ללא מגע יד אדם. מה למשל? הצ'ק אין המוקדם שאתם כבר מכירים זמן רב, מפתח החדר שעובר מכרטיסי הפלסטיק למפתח וירטואלי בטלפון, הזמנת שירותי מלון (שירות חדרים, טיפולי ספא, טיולים ועוד) דרך אפליקציה ייעודית ועוד. כל אלה יילכו ויתעצמו וגם "ישתלטו" על מלונות ותיקים קיימים בשנה הקרובה.
ירוק לו
בשביל הטנגו הירוק הזה צריכים שניים. לא מעט מלונות עוברים בשנים האחרונות טרנספורמציה מוטת קיימות, כלומר שינוי של כמה שיותר שירותים וטכנולוגיות לכאלה שאינן מזהמות. ממש כמו בתעשיית התעופה, גם בעולם המלונאות מקווים שב-20 השנים הקרובות יצומצמו עד לאפס פליטות גזי החממה מהמלונות, אבל כדי לעשות זאת, צריכים גם את האורחים.
וכאן, אנחנו כבר מתחילים לראות את השינוי בשנה הזו וצופים לראותו עוד יותר בשנה הקרובה. גם האורחים מבינים שמדובר בעתיד של כולנו, ובנוסף לחיסכון במגבות ובמים, מתחילים למחזר גם בחדרי המלון, עוד לפני פיזור האשפה התלוי במנקה. בנוסף, בלא מעט מדינות מתחילים להעניק נקודות לבתי מלון על היותם מקדמי קיימות. איך אמרנו? זה העתיד של כולנו.
בוקינג? סושיאל!
טכנולוגיות הרשתות החברתיות מאפשרות לנו כבר היום להזמין בגדים דרך פוסטים וסטוריז באינסטגרם. אז למה לא בתי מלון? יותר ויותר רשתות מתחילות לעקוף את אתרי ההזמנה ומאפשרות, בשיתוף הרשתות החברתיות (לרבות אינסטגרם וטיקטוק כי אין כמו מראה עיניים) להזמין לנו בלחיצה אחת דרך הפרסום שם.
אם לשפוט לפי מה שקורה היום, מדווחים כי זה כבר עובד היטב, ויותר ויותר מלונות משקיעים סכומי כסף לא מבוטלים כדי לקדם את עצמם ברשתות החברתיות – כי זה כבר ממש לא רק לשם התדמית, זה גם ממש כסף לכיס.
בית, מלון
זה התחיל בתקופת הקורונה, וזה עדיין איתנו. רשתות בתי המלון אמנם מדווחות על חזרה לתפוסות של לפני הקורונה ואף יותר, אבל חלקן עדיין מאפשרות את ההפיכה של בתי המלון לבתי מגורים. כלומר, הפיכה של חלק מהחדרים לחדרי מגורים לטווח ארוך.
זה כמובן דורש גם הוזלה של החדר והסבה של המתחמים למתחמי מגורים (לרבות פינות בישול ומטבחונים) אבל אי אפשר להתכחש לכך שבהחלט קיים ביקוש לשימוש הביתי בבתי המלון, שילווה אותנו גם בשנה הקרובה.
המותגים מתרעננים
אחרי שנים ארוכות של מותגים שהלכו והזדקנו, רשתות בתי המלון הגדולות בעולם הבינו שהן צריכות לעבור מתיחת פנים מצד אחד, אבל גם לשמר את הלקוחות הוותיקים שאוהבים וחוזרים אל המותגים הישנים. לכן, קמו לא מעט מותגים צעירים ובועטים של הרשתות השונות בעולם, אם זה MOXY של מריוט, CNOPY, CURIO ו-TRU של הילטון (בדרגות יוקרה ואופי שונה) ורשתות נוספות שבחלקן כמעט לא תוכלו למצוא אזכור ל"רשת האם".
גם בארץ, אגב, רואים את הטרנד עם כניסתם של מלונות PLAY למשל מבית ישראל קנדה, POLI של אפריקה ישראל או LINK של דן. בשנה הקרובה אנחנו צפויים לראות התפתחות משמעותית והמשך השקעה נרחבת, בעיקר במלונות הצעירים של הרשתות.