ככה נראית תחרות: מה עושה ריבוי החברות למחירי הטיסות לאתונה?
אל על אמנם קיבעה את המחיר על 299$, אבל הגברת התחרות - לרבות חזרתה הצפויה של Wizz לקו ותחילת פעילות אייר חיפה בקרוב בקו לבירת יוון, מביאה למספר גדול במיוחד של חברות מתחרות ולמחירים נמוכים במיוחד בעונת החורף ליעד המבוקש. כמה תשלמו?
כל חדשות התעופה בערוץ ה-WhatsApp של PassportNews
אתונה מעולם לא הייתה קרובה יותר. הקו לבירת יוון הוא אחד מאלה בהם התחרות גדולה יותר, למרות מצב המלחמה המתמשך, תחרות שעם השנה החדשה, בדרך לגדול עוד יותר.
נכון להיום, אחרי חזרתה של Aegean היוונית לטיסות לישראל לאחר שלושה חודשי היעדרות, מתחרות על הקו ועל הכיס שלכם לא פחות מחמש חברות: אל על, ישראייר, ארקיע, בלו בירד, Aegean.
לוח הטיסות בקו נתב"ג-אתונה יהפוך כאמור צפוף עוד יותר בחודש הקרוב שמתחיל מחר. כבר בתחילת החודש צפויה להצטרף לטיסות בקו Fly Lili הרומנית, אך מדובר במספר טיסות זניח.
התוספת המשמעותית תהיה עם כניסת אייר חיפה ו-Wizz Air למשחק. ב-2 בינואר צפויה אייר חיפה להתחיל להפעיל את הקו בין חיפה לבין אתונה בתדירות של חמש טיסות שבועיות. ב-15 בינואר צפויה Wizz Air לחזור ולהפעיל את הטיסות בקו תל אביב-אתונה בתדירות של שלוש טיסות שבועיות ובהמשך גם ארבע טיסות שבועיות.
בסך הכל, בשבוע המלא הראשון לאחר חזרתה הצפויה של Wizz Air לקו (19-25 בינואר) יפעלו בין נתב"ג לבין אתונה יותר מ-80 טיסות שבועיות. בתוספת הטיסות מחיפה, נעמוד כבר על כ-85 טיסות שבועיות.
מה זה עושה למחירים?
באופן מעט משונה מחירי החדירה לשוק של אייר חיפה הם לא בשורה גדולה, אלא אם אתם אכן תושבי חיפה. המחיר עומד על 348$ לטיסת הלוך ושוב, לא כולל כבודה. יש לציין כי הטיסה במטוסי אייר חיפה (ATR72) ארוכה יותר ונמשכת כשלוש שעות.
מנגד, דבר מדהים קורה למחירי הטיסות מנתב"ג. עם כניסת Wizz Air, החברות האחרות הפועלות בקו כבר לא יגבו מכם את הסכומים שהיכרנו עד עתה, אלא לפעמים אפילו מחצית מכך.
וכך מצאנו למשל במהלך ינואר טיסה של ארקיע לאתונה ב-144$ (הלוך ושוב); ישראייר יגבו מכם 188$; טיסת Aegean מצאנו ב-172$; טיסת בלו בירד הצלחנו למצוא ב-198$; טיסת Wizz Air ב-177$ ורק אל על בשלה עם 277$, כאשר לא הצלחנו למצוא טיסות זולות מאלה.