תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

יחזיר את חברות התעופה הזרות? ועדת הכלכלה אישרה את התיקון לחוק טיבי

לאחר כתשעה חודשים של דיונים בנושא, הוועדה אישרה את השינויים בחוק והתאמתם למצב המלחמה. האישור הסופי יינתן לאחר הצבעה במליאה. התיקון כולל גם מתן שיפוי של 50% במקרה של ביטול טיסה בשל סיבות ביטחוניות, מה שצפוי לאפשר לישראייר וארקיע להפעיל טיסות לניו יורק

צילום: כנסת ישראל צילום: כנסת ישראל

בהמשך לחשיפת פספורטניוז, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד׳, 1 בינואר) תיקון לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי לפיצוי הנוסעים) והתאמות למצב המלחמה.

התיקון כולל גם מתן שיפוי של 50% במקרה של ביטול טיסה בשל סיבות ביטחוניות, מה שיאפשר לישראייר וארקיע להפעיל טיסות לניו יורק.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, הודיע כי יביא את התיקון להצבעה במליאת הכנסת מיד לאחר שהממשלה תאשר את הצעת האוצר, מהלך שצפוי לקרות ביום ראשון הקרוב.

כזכור, יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, שעד כה משך את האישור ואף פוצץ ישיבה שהתקיימה בנושא, הבין שאם הוועדה לא תאשר את השינויים - אין סיכוי שחלק מחברות התעופה יחזרו לפעול בארץ, אפילו בקיץ 2025.

כאמור, כיום, על פי החוק הקיים, נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה או נדחתה טיסתו בשמונה שעות זכאי לשירותי סיוע כגון מזון ומשקאות, בהתאם לזמן המתנה, אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר ושירותי הסעות מנמל התעופה לבית המלון. אם חברת התעופה לא מספקת לנוסע את שירותי הסיוע המגיעים לו בגין ביטול הטיסה היא חושפת את עצמה לתביעה אזרחית בסכום שמעל ל-10,000 שקל וזאת ללא הוכחת נזק. בנוסף, החוק מחייב את חברות התעופה בהשבת תמורה או במתן כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע, ובפיצוי כספי שנע בין 1,300 ל-3,130 שקל.

עיקרי התיקון:

- ביטול פיצויים עבור טיסות שבוטלו בין 8 באוקטובר ל-30 בנובמבר 2023 – חברות התעופה יידרשו להחזיר את דמי הכרטיס בלבד, ללא תשלום פיצויים נוספים.

- קיצור תקופת ההודעה לנוסעים – ⁠התיקון מקצר את תקופת ההודעה המוקדמת לנוסעים על שינוי בטיסה מ-14 ימים ל-3 ימים, עבור טיסות שתוכננו בין 1 בדצמבר 2023 ל-29 בפברואר 2024.

- גמישות בתגובות למצבי חירום – שרת התחבורה תוכל לשנות את תנאי ההטבות לנוסעים במקרים של מצב מיוחד בעורף, אירוע חירום אזרחי או מצב חירום בריאותי שנמשך מעל שבועיים. מותנה באישור ועדת הכלכלה.

- עידוד טיסות לארה"ב – תינתן רשת ביטחון לחברות התעופה שיגדילו את כמות הטיסות לצפון אמריקה ב-2 טיסות שבועיות נוספות. הממשלה תשתתף בכ-50% מעלות הפיצוי שיושת על חברת התעופה במקרה של ביטול או קושי תפעולי.

- מרכזי האבים בלרנקה ואתונה – טיסות שבוטלו ינותבו להאבים קרובים או לדובאי, כדי לספק חלופות לנוסעים. כך, חברת תעופה שמבטלת טיסה לישראל או ממנה, תחוייב לספק טיסה לאחד מההאבים או ממנו או לשדה התעופה בדובאי. לדוגמה, נוסע שהזמין טיסה מישראל לפריז וזו בוטלה, חברת התעופה תצטרך לספק לו טיסה חלופית מלרנקה, אתונה או דובאי, וכן בחזור לישראל.

שרת התחבורה מירי רגב: "התיקון לחוק שהתקבל בכפוף להחלטת הממשלה, הוא פרי עבודה מאומצת, ולאחר דיונים רבים שנועדו לייצר איזון בין האינטרס שלנו לשמור על השירות ההולם לנוסע לבין הרצון להקטין את חוסר הוודאות של החברות. התיקון יעודד חברות לשוב ולטוס לישראל, וכן להפעיל טיסות חדשות לארה"ב. אני מבקשת להודות לח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה, למנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, לשמואל זכאי מנכ"ל רת"א, לשרון קדמי מנכ"ל רש"ת, ולחברות התעופה שיחד הובילו תוצאה שתסייע להתמודד עם אתגר התעופה כתוצאה מהמלחמה. שמרנו לאורך המלחמה על שמים פתוחים ורציפות תפקודית והתיקון יאפשר לנו להמשיך להעניק שירות לאזרחי ישראל תוך הגדלת התחרות והיצע הטיסות"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: