המסר החד של אתיחאד: "כל עוד נתב"ג פתוח - נטוס לישראל"
רן פולק, מנהל פעילות חברת התעופה Etihad Airways בישראל: "גם בימים שהיו אזעקות ב-4 לפנות בוקר וכשנפל כטב"מ ליד נתב"ג, החברה המשיכה לפעול. הם לא בלחץ". על אבו דאבי: "מנסים להגדיל את התנועה כיעד תיירותי". ואילו מהיעדים החדשים של החברה שווה שתכירו? ראיון מיוחד
החדשות, המבצעים והעדכונים החמים: ערוץ ה-WhatsApp של PassportNews
"אנחנו עובדים כל הזמן. הגדלנו ואנחנו ממשיכים להגדיל את מספר הטיסות. כל עוד נתב"ג פתוח - אנחנו נטוס. לא נבטל טיסה מהצד שלנו". כך אמר רן פולק, מנהל פעילות חברת התעופה אתיחאד איירוויס בישראל, בכנס מנהלים שנערך הבוקר (8.1.25) בתל אביב לרגל השנה החדשה.
באירוע, פולק הודה למנהלי משרדי הנסיעות המובילים על תמיכתם במהלך 2024, שנה שהייתה מאתגרת במיוחד. בנוסף, איחל הצלחה והמשך שיתוף פעולה פורה לקראת 2025, לצד סקירת פעילות ענקית התעופה, החידושים העדכניים ותוכניותיה לשנה הקרובה.
עוד באירוע, הוצגו עשרת היעדים החדשים עליהם הכריזה החברה לאחרונה, ביניהם שני יעדים חדשים בתאילנד, וייטנאם, הונג קונג ואחרים.
לדברי פולק, אחת המטרות המרכזיות של פעילות החברה בארץ היא לנסות ולהגדיל את התנועה לאבו דאבי - בתור יעד. "עד היום עבדנו בעיקר על קונקשנים (70%-30% ואפילו 80%-20%) ועכשיו יש יותר אנשים שטסים לאבו דאבי ועל כך אנחנו רוצים לתת את הטון", הוא אומר.
איך באבו דאבי רואים את הלקוח הישראלי?
"הם מאוד שמים דגש עלינו, והעובדה היא שכמעט כל מטוס שהתפנה הועבר לתל אביב, כולל מביירות. הגדלנו את מספר הטיסות השבועיות מ-7 ל-19 בפחות מחצי שנה ועוד היד נטויה".
הם נלחצו מהמצב בישראל?
"בכלל לא. כן שואלים כל יום לפני שהמטוס יוצא מאבו דאבי מה קורה בישראל. אבל הם לא בלחץ, הם מפעילים את הטיסות, גם בימים שהיו אזעקות ב-4 לפנות בוקר - אז שאלו, ביקשו הבהרות שהמצב בסדר והפעילו את המטוס".
איך בעצם החברה לא ביטלה טיסות כמו אחרות?
"היו ימים שהייתי בטוח שמבטלים, והייתי גם מקבל את זה לו היו מבטלים. זה היה נשמע לי הגיוני לבטל. נחת כטב"מ ליד נתב"ג? הם לא ביטלו. היו רק שלושה ביטולים בגלל המצב, בעיקר כי השמיים של ירדן נסגרו, אבל הם לא מפחדים. הם יודעים מה המצב, לא לוקחים סיכונים ומודעים למה שהם עושים. טסים כל עוד אפשר".
מבחינת היעדים החדשים, מה הבשורה לישראלים?
"בראש ובראשונה תאילנד. עד עכשיו טסנו לבנגקוק ולפוקט (דרך אבו דאבי, ר.א.) ועכשיו יש לנו גם את קראבי ואת צ'אנג מאי. בפן העסקי יש את האנוי והונג קונג שהם יעדים רלוונטיים לנוסעים הישראלים. בנוסף נחזק גם את היעדים בסין, ביפן ובאוסטרליה".
איפה אתה רואה את אתיחאד ביום שאחרי המלחמה?
"כמה שטוב לנו כי אנחנו היחידים שטסים בקו, אין כמו תחרות ואני מקווה מאוד שהיום הזה יגיע בקרוב. אני מקווה שיזכרו לנו לטובה את זה שטסנו לאורך כל המלחמה. מהצד שלנו אנחנו עם היד על הדופק בכל הנוגע לשירות שלנו, למחירים שלנו ולגמישות שלנו קדימה. אני לא אתפלא אם התחנה בישראל תגדל מבחינת הדרגה בתוך החברה. יש לנו את כל התמיכה מהמשרד הראשי בתקווה ובאמונה שזה ימשיך".
אם היום אתם עם 19 טיסות שבועיות, מה השאיפה שלך?
"4 טיסות ביום בין תל אביב לאבו דאבי, שמפוזרות על פני כל שעות היום".