תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

הממשלה אישרה פיצוי של עד 15 מיליון שקל לחברות תעופה שיטוסו לארה"ב במקרה של תקלה טכנית

בישיבתה היום (ראשון) הממשלה אישרה השתתפות ב-50% מהעלות במקרה של תקלה תפעולית שתיגרם לחברות תעופה שיטוסו לארה"ב או קנדה במטוסים חכורים. עוד מעריכים כי "הפעילות בכללותה צפויה להיות הפסדית"

ניו יורק, ארצות הברית צילום: SHUTTERSTOCK

הממשלה אישרה היום (א׳) השתתפות בסך של עד 15 מיליון שקלים לחברות תעופה שיוסיפו טיסות לארה"ב או קנדה במטוסים חכורים. התוספת נועדה להקטין את הסיכון לחברות במקרה של תקלה. ההשתתפות תהיה עד 50% לטיסה.

ההצעה של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ ושרת התחבורה, מירי רגב, נועדה לעודד ולהרחיב את כמות הטיסות בין ישראל לארה”ב וקנדה.

בדברי ההסבר לקראת ישיבת הממשלה שהתקיימה כאמור היום צויין כי: "ההשתתפות תינתן לחברת תעופה בעלת זכויות טיס לביצוע טיסות נוסעים סדירות וישירות בין ישראל לארה"ב או בין ישראל לבין קנדה, אשר תגדיל את היקף הטיסות שלה החל מ-1 בפברואר 2025, לכל הפחות בשתי טיסות שבועיות בממוצע, מישראל ליעד מסוים בארה"ב או קנדה".

ההשתתפות תינתן ל"חברות שיפעילו את הטיסות באמצעות חכירת מטוס רחב גוף והזכאות להשתתפות המדינה בהוצאות תיבחן בכל רבעון על ידי השוואה בין ממוצע הטיסות השבועי עבור כל יעד בשבועות הרלוונטיים ברבעון הנבחן ובין הרבעון הרביעי של שנת 2024, וככל שהגידול בהיקף הממוצע של הטיסות השבועיות הוא שתי טיסות ומעלה, החברה תהא זכאית להשתתפות המדינה בהוצאות".

עוד מציינים בהסבר לקראת ישיבת הממשלה שכאמרו אישרה את המתווה כי: "לאור מורכבות ההפעלה התעופתית לצפון אמריקה, הסיכון לתקלה אשר בגינה תידרש חברת תעופה לשלם פיצויים בהתאם להוראות חוק שירותי תעופה גבוה יותר מטיסות קצרות טווח.

"גם העלות של ביטול טיסה גבוהה יותר, משום שסכום הפיצוי הקבוע בחוק שירותי תעופה הוא פונקציה של מרחק הטיסה. מרחק הטיסה לצפון אמריקה הוא בקטגוריה הגבוהה ביותר, ולכן סכום הפיצוי במקרה של ביטול טיסה הוא 3,460 שקל לכל נוסע.

"על מנת שפעילות זו תשתלם כלכלית לחברת תעופה, מוצע לסייע בפעילות באמצעות הקטנת הסיכון התפעולי על ידי השתתפות בהוצאות חברות התעופה שבהם הטיסה מתבטלת עקב תקלה תפעולית במטוס.

"יודגש כי ההשתתפות בעלויות הפיצוי תהיה של 50% בלבד על מנת לשמר את התמריץ הכלכלי הבסיסי של חברות תעופה שלא לבטל טיסות ולעשות כל יכולתן על מנת להתגבר על התקלה התפעולית ולהוציא את הטיסה המתוכננת לפועל".

לגבי ההחלטה שההשתתפות תהיה רק להפעלת טיסות באמצעות מטוסים חכורים, נכתב בהחלטת הממשלה: "המנגנון מוגבל לטיסות באמצעות מטוסים חכורים בלבד מכיוון שהגמישות התפעולית בהפעלה מסוג זה היא מוגבלת יותר ומכאן שהסיכונים לביטול טיסה עקב תקלה תפעולית משמעותיים יותר, ולכן בטווח הקצר ההערכה הכלכלית היא כי הפעילות בכללותה צפויה להיות הפסדית בניגוד לפעילות באמצעות מטוס שבבעלות חברת תעופה והגיבוי התפעולי הזמין להפעלה זאת".

עוד נאמר לפני הישיבה: "לחברות ישראליות שאינן אל על, אין את הציוד והצוותים הנדרשים לפעילות בקווים ארוכי הטווח אלו, אך באמצעות החכרת מטוסים מתאימים מחברה זרה המסוגלת לכך, יוכלו להפעיל ולשווק טיסות בקו. הדבר נכון גם ביחס לחברות אמריקאיות שיוכלו להפעיל טיסות באמצעות חברות זרות אחרות בחכירה רטובה".

כפי שפרסמנו החודש, ארקיע מתכננת להתחיל להפעיל טיסות ישירות בקו שבין תל אביב לניו יורק (JFK) ב-8 בפברואר, באמצעות מטוס רחב גוף חכור של חברת Iberojet. החברה צפויה לבצע שלוש טיסות ישירות בקו בכל שבוע.

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IBEROJETארקיעחוק שירותי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: