אייר חיפה תטוס לפאפוס? בחברות האחרות הופתעו: "אין אישור לנחות שם"
הודעת חברת התעופה הצעירה על פתיחת הקו לפאפוס, שם גם היום אסור לישראליות לנחות בנסיבות ביטחוניות, התקבלה בפליאה בחברות האחרות - שטיסותיהן נוחתות בלרנקה. גורמים בענף: "לא סביר שהם קיבלו אישור לנחות בפאפוס". ומה יעלה בגורל הקו של ארקיע שאמור להיפתח בקרוב?

האם אייר חיפה קיבלה אישור נחיתה בפאפוס, בזמן שנאסר על חברות ישראליות אחרות לנחות שם?
הודעת חברת התעופה החיפאית אתמול (18.2) על פתיחת הקו הישיר בין חיפה לפאפוס שבמערב קפריסין, התקבלה בפליאה בחברות התעופה הישראליות האחרות, שעליהן נאסר לטוס ליעד כבר לפני כחודש, בשל נסיבות ביטחוניות עלומות שלא פורטו - ואילצו את כלל הטיסות מישראל לנחות בלרנקה שבמזרח האי.

בניגוד לתשובת אייר חיפה לפספורטניוז בעניין, לפיה "מתחילים לטוס ב-3 באפריל לפאפוס בהינתן האישורים הרלוונטיים שהתקבלו", גורמים בענף התעופה עמם שוחחנו אמרו לפספורטניוז כי "לא סביר שאייר חיפה קיבלה בפועל אישור נחיתה בפאפוס", בזמן שחברות התעופה הוותיקות האחרות נאלצות להימנע מנחיתה שם.
נזכיר כי בשב"כ לא פירטו על הנסיבות הביטחוניות שבגינן נאסר לנחות בעיר המערבית בקפריסין, והסתפקו באמירה לפיה "בבסיס ההחלטה על ריכוז הטיסות לקפריסין וממנה בשדה התעופה בלרנקה עומדים שיקולי ביטחון שונים". עם זאת, לפספורטניוז נודע כי נכון להיום אין כל שינוי בהנחיות השב"כ בנושא זה.

באל על, המפעילה את טיסות סאן דור לפאפוס גם בעונת החורף (לצד הטיסות ללרנקה), אמרו בחודש שעבר כי הם "פועלים לפי הנחיות גורמי הביטחון הרלוונטיים", והיום הוסיפו כי אין צפי לחזרת הטיסות לעיר המערבית: "נכון להיום אין אישור לנחות בפאפוס ולכן ממשיכים לפעול ללרנקה", מסרו לפספורטניוז.
גם בישראייר הגיבו באופן דומה ואמרו כי "עדיין לא התקבל אישור רשמי לחזרת הטיסות לפאפוס". כלל טיסות ישראייר לתקופה הקרובה ינחתו בלרנקה.
ומה עם ארקיע, שאמורה לפתוח ב-13.3.25 את הקו בין תל אביב לפאפוס? שם אמרו כי "על פי ההנחיות כרגע יש איסור טיסה, נחזור לטוס ברגע שנקבל אישור".

