עסקת ענק במלונאות: IHG רוכשת את רשת המלונות ה-20 במספר שלה ב-116 מיליון דולר
IHG Hotels & Resorts, אחת מקבוצות המלונאות הגדולות בעולם, רכשה את רשת מלונות הגרמנית Ruby המפעילה כיום 20 מלונות באירופה. החברה צופה שעד שנת 2030 יגדל מספר מלונות המותג של Ruby ליותר מ-120 מלונות, ברחבי העולם, כולל כניסה לשווקים חדשים בארה"ב ואסיה

IHG Hotels & Resorts ממשיכה להתרחב ורוכשת את רשת המלונות האירופית Ruby תמורת 116 מיליון דולר.
עם המהלך, החברה מוסיפה מותג פרימיום חדש לפורטפוליו שלה ומכוונת ליותר מ-250 מלונות בעשוריים הקרובים.
IHG Hotels & Resorts הודיעה על רכישת מותג המלונות מבעלות חברת Ruby SARL ותשלם תמורתו 110.5 מיליון אירו (~116 מיליון דולר).
העסקה כוללת את המותג עצמו ואת הקניין הרוחני הקשור אליו, והיא מסמנת צעד משמעותי נוסף של IHG בהתרחבות הגלובלית שלה.
מותג Ruby, שנוסד בשנת 2013 בגרמניה, מתמחה במלונות אורבניים יוקרתיים המציעים חוויית אירוח בסגנון "Lean Luxury" – יוקרה נגישה עם דגש על יעילות וחיסכון במקום. נכון להיום, המותג מפעיל 20 מלונות עם 3,483 חדרים בערים מרכזיות באירופה, ביניהן לונדון, מינכן, ציריך, וינה ומילאנו.
בנוסף, עוד 10 מלונות נמצאים כעת בתהליכי פיתוח וצפויים להיפתח בשלוש השנים הקרובות בערים כמו רומא, מרסיי, אדינבורו וסטוקהולם.
מלונות Ruby מציעים עיצוב אורבני ייחודי עם שירותים חכמים ואוטומטיים, כולל עמדות צ'ק-אין עצמי ותחזוקה חסכונית, מה שמאפשר תפעול יעיל ומודל כלכלי רווחי במיוחד עבור בעלי מלונות.
Ruby בולטת גם בכך שהיא מותאמת לשימוש חוזר של נכסים מסחריים – כולל הסבת בנייני משרדים למלונות, מה שהופך אותה לאטרקטיבית במיוחד בשוק הנדל"ן המלונאי.
IHG מרחיבה את פורטפוליו המותגים שלה ומכוונת ליעדים חדשים
IHG, שכבר מחזיקה במותגים מובילים כמו InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn ו-Kimpton, רואה ב-Ruby מותג אסטרטגי לחיזוק נוכחותה בשוק המלונאות האורבני-פרימיום.
על פי התכנון, IHG תשלב את מלונות Ruby במערכת ההפצה הגלובלית שלה עד 2026 ותאפשר להם גישה לתוכנית הנאמנות שלה IHG One Rewards, אחת הגדולות בעולם.
החברה צופה שעד שנת 2030 יגדל מספר מלונות המותג ליותר מ-120, ועד 2045 יגיע ל-250 בתי מלון ברחבי העולם, כולל כניסה לשווקים חדשים בארה"ב ואסיה.
אלי מעלוף, מנכ"ל IHG Hotels & Resorts, ציין: "רכישת Ruby מעשירה את הפורטפוליו שלנו עם מותג חדשני ומבוקש, שיאפשר לנו להרחיב את הנוכחות שלנו בערים מובילות ולמשוך קהל חדש של מטיילים. אנו רואים פוטנציאל עצום להרחבת המותג לארה"ב ולאסיה, כפי שעשינו בהצלחה עם רכישות קודמות."
מייקל שטרוק, מייסד ומנכ"ל קבוצת Ruby, הוסיף: "בחרנו ב-IHG כשותפה האידיאלית שתיקח את המותג שלנו לשלב הבא. השילוב בין המומחיות של IHG לבין היעילות התפעולית והמודל הייחודי של Ruby יוביל לתשואות גבוהות עבור המשקיעים שלנו ולצמיחה גלובלית."
היבטים פיננסיים של העסקה
? IHG שילמה 110.5 מיליון אירו (116 מיליון דולר) ברכישה ראשונית, כולל תשלום מיידי של 109.9 מיליון אירו ותשלום נוסף של 0.6 מיליון אירו כאשר כמחצית מהמלונות ישולבו במערכת של IHG.
? לפי התחזיות, הכנסות מהמותג צפויות להגיע לכ-15 מיליון דולר עד 2030.
? המותג צפוי להתרחב משמעותית, עם תוכניות לתוספת מלונות מעבר לצבר הפיתוח הקיים.
? IHG לא רכשה את חברת התפעול של Ruby, והיא תמשיך לנהל את בתי המלון שלה תחת הסכם זיכיון (Franchise).
? תמריצים לצמיחה נוספת: IHG עשויה לשלם עד 190 מיליון דולר נוספים עד 2035, אם מספר החדרים במותג יגיע ל-20,000.
מה הלאה?
במהלך 2025 תתחיל IHG לשלב את מלונות Ruby במערכת הניהול שלה, כאשר עד מרץ 2026 תושלם האינטגרציה המלאה. כבר בשנת 2028, כל 30 המלונות הפעילים וצבר הפיתוח הנוכחי יהיו תחת IHG, וימשיכו להתרחב ברחבי העולם.
עסקה זו מדגישה את האגרסיביות של IHG בהתרחבות העולמית שלה, ומבססת את מעמדה כאחת מחברות המלונאות המובילות בעולם, כאשר Ruby מציעה לה דריסת רגל חזקה יותר בשוק המלונאות האורבני, קונספט מודרני ומודל עסקי יעיל – שילוב שמבטיח הצלחה לטווח ארוך.