מי טס הכי הרבה באירופה? חברות התעופה המובילות, נמלי התעופה העמוסים ונתוני הצמיחה המרכזיים
השמיים האירופיים ממשיכים להתמלא, עם עלייה משמעותית בתנועת הטיסות והתקרבות לרמות הפעילות שלפני המגפה. חברות תעופה המובילות ושדות התעופה הגדולים ביותר ביבשת רשמו צמיחה שבועית ניכרת, כאשר חברות הלואו-קוסט בולטות במיוחד בקצב ההתרחבות שלהן

שוק התעופה ממשיך לצמוח: עלייה בתנועת הטיסות באירופה ובשאר העולם.
ענף התעופה ממשיך להציג צמיחה יציבה, עם ממוצע של 24,776 טיסות יומיות במהלך שבוע 6 של 2024, עלייה של 3% לעומת שבוע קודם, כאשר התנועה ממשיכה לגדול מדי יום.
נתוני הצמיחה המרכזיים:
966,000 טיסות נצברו מתחילת השנה, מה שמשקף 95% מפעילות התעופה שלפני המגפה, ועלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
התנועה הפנים-אירופית הובילה את הצמיחה, עם 18,758 טיסות יומיות, עלייה של 4% בהשוואה לשבוע הקודם, מה שהופך אותה לקטגוריה החזקה ביותר.
בקרב הנתיבים הבינלאומיים, התנועה בין אירופה לצפון אפריקה הציגה את העלייה החדה ביותר של 5% (1,150 טיסות יומיות). מנגד, נרשמה ירידה של 2% בתנועה בין אירופה למזרח התיכון (1,379 טיסות יומיות) ושל 1% בתנועה לצפון אמריקה ולאסיה/האוקיינוס השקט (921 ו-841 טיסות יומיות בהתאמה).
חברות התעופה, נמלי התעופה והמדינות עם הביצועים החזקים ביותר
מרבית חברות התעופה, המדינות ושדות התעופה רשמו עלייה בתנועת הטיסות לעומת שבוע קודם ולשנה שעברה.

חברות התעופה המובילות:
1️⃣ Ryanair – 2,527 טיסות יומיות (+11%)
2️⃣ Turkish Airlines – 1,351 טיסות יומיות (-5%)
3️⃣ easyJet – 1,227 טיסות יומיות (+29%, העלייה הגבוהה ביותר מבין 40 חברות התעופה המובילות)
נמלי התעופה העמוסים ביותר:

1️⃣ IGA איסטנבול – 1,336 טיסות יומיות (-4%)
2️⃣ לונדון הית'רו – 1,276 טיסות יומיות (+2%)
3️⃣ אמסטרדם סכיפהול – 1,234 טיסות יומיות (+3%)
המדינות עם הכי הרבה טיסות:

1️⃣ בריטניה – 4,646 טיסות יומיות (+5%)
2️⃣ ספרד – 4,117 טיסות יומיות (+7%, העלייה החדה ביותר בעשירייה הראשונה)
3️⃣ גרמניה – 3,875 טיסות יומיות (+2%)
דיוק בזמנים ואתגרי עומס
85% מהטיסות נחתו בזמן, שיפור קל של 1% בהשוואה לשבוע הקודם.
מנגד, נרשמו 13,529 דקות יומיות של עיכובי ATFM (ניהול זרימת תנועה אווירית), החמרה של 8% לעומת שבוע קודם.
26% מהעיכובים נגרמו עקב תנאי מזג אוויר קשים ?️, בעוד ש-55% נבעו מעומסים ובעיות כוח אדם, כאשר חלוקת העיכובים הייתה כמעט שווה בין נמלי התעופה למסלולים האוויריים.
ההצמיחה תימשך?
לפי הנתונים האחרונים, שוק התעופה ממשיך להתאושש בקצב יציב ולשמור על רמות קרובות לאלו שלפני המגפה. עם צמיחה מתמשכת בתנועה הפנים-אירופית, ועלייה בנתיבי צפון אפריקה, נראה שהתעשייה חוזרת למסלול. עם זאת, אתגרים כמו עיכובים הנובעים ממחסור בכוח אדם ומזג האוויר הקשה ממשיכים להשפיע על הביצועים.
השאלה הגדולה כעת: האם מגמת ההתאוששות תימשך, ומה יהיו ההשפעות על הקיץ הקרוב?