ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רש"ת ומשרד התחבורה: דורשת להסדיר כלל פעילותה מטרמינל 1
עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע: "החברה הייתה ונשארה מחויבת לציבור ולמדינה. הפיצול בין שני טרמינלים - נטל כבד. מצפים לתקן את העיוות"

חברת ארקיע הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להפסיק את הפיצול בפעילותה בין טרמינלים 1 ו-3 ולהפעיל את כלל טיסותיה מטרמינל 1 בלבד.
לטענת ארקיע, הפיצול הקיים יוצר נטל תפעולי משמעותי ומעמיד אותה בנחיתות תחרותית מול חברות תעופה זרות.
בעתירה טוענת ארקיע כי חברות תעופה זרות, שהפסיקו את פעילותן בישראל למשך יותר משנה וחצי עקב המצב הביטחוני, חוזרות כעת לפעול מטרמינל 1 ללא מגבלות, בעוד היא עצמה מחויבת להפעיל טיסות משני הטרמינלים. החברה מדגישה כי הקריטריונים להפעלת טיסות מטרמינל 1 נקבעו לפני כעשור ואינם מתאימים למציאות התחבורתית הנוכחית.
עוד נטען כי הפיצול פוגע בתפקידה של ארקיע כחברת תעופה ישראלית המחויבת לשמירה על רציפות הקשר האווירי של ישראל, לרבות בתקופות חירום. החברה מבקשת לקבוע קריטריונים אחידים ושוויוניים להפעלת טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות בצורכי המדינה והציבור.

העתירה מוגשת גם על רקע החלטת הממשלה להעלות את עלויות הביטחון המוטלות על חברות התעופה הישראליות, מהלך שלטענת ארקיע מהווה נטל כלכלי נוסף שעלול לפגוע בכושר התחרות שלה מול חברות זרות. החברה קוראת למשרד התחבורה ולרשות שדות התעופה לתקן את העיוות שנוצר ולהבטיח לה תנאים תחרותיים הוגנים.
העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אבינעם סגל-אלעד ונדים עבוד ממשרד עורכי הדין פירון.
עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע: "ארקיע הייתה ונשארה חברת תעופה ישראלית המחויבת לציבור ולמדינה. בתקופות קשות, כשהשמיים התרוקנו מטיסות זרות, ארקיע נשארה כדי לשמור על חיבור אווירי לישראל ואף לבקשת שרת התחבורה פתחה קו תעופה לניו יורק. כעת היא דורשת יחס הוגן ושוויוני. הפיצול בין שני טרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק, ואנו מצפים ממשרד התחבורה לתקן את העיוות הזה במהרה".
תגובת רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה תובא לכשתתקבל.