להתייעץ עם רופא - גם כשאין רופא על המטוס: החידוש המהפכני של Emirates
ענקית התעופה מאיחוד האמירויות משיקה את "Telemedicine" - פתרון חדשני לטיפול רפואי בזמן טיסה המאפשר לצוות האוויר ניטור מצבי חירום - ואפילו התייעצות עם רופא מרחוק. כך זה עובד

חברת התעופה Emirates, הנחשבת לפורצת דרך בתחומים רבים בין אם זה בשירות, במטוסים, במיתוג או בשיתופי פעולה שונים, מחדשת הפעם גם בתחום הבריאות - ואלה חדשות חשובות ומעניינות.
החברה הודיעה היום (12.3.25) על השקת "Parsys Telemedicine". מדובר במה שמכונה "תחנת רפואה" מתקדמת שתותקן במטוסי החברה ותאפשר טיפול רפואי מקצועי גם בגובה עשרות אלפי רגל.
המיכשור שיותקן במטוסים מצויד בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת ניטור בזמן אמת של מדדים רפואיים חיוניים של נוסעים הנזקקים לכך במהלך הטיסה.
אין רופא במטוס?
המכשור הרפואי החדש כולל חיישנים מדויקים המסוגלים למדוד ולנתח מגוון רחב של נתונים רפואיים, בהם קצב לב, לחץ דם, רמת חמצן בדם ופרמטרים נוספים החיוניים להערכת מצבו הבריאותי של הנוסע.

כל הנתונים שנאספים באמצעות המערכת מועברים באופן מאובטח לרופאים על הקרקע במרכזי שליטה רפואיים, שיכולים להעניק ייעוץ מקצועי אונליין בזמן אמת ולספק הנחיות לצוותי האוויר.
יש לציין כי המצב כיום הוא שלצוותי הדיילים לרוב אין הכשרה רפואית מתקדמת, ולכן האפשרות להיעזר במומחים מרחוק יכולה להיות קריטית ואף להציל חיים. באמצעות התחנה האווירית החדשה, צוותי האוויר יוכלו להעניק טיפול ראשוני מותאם לכל נוסע בהתאם להמלצות הרופאים על הקרקע, ואף להחליט מראש על נחיתת חירום בנמל תעופה קרוב במקרה הצורך.
