לאור הביקוש: אל על שוקלת רכישת מטוס מטען רחב גוף
חברת התעופה הישראלית שוקלת את רכישת המטוס לאור הביקוש הגדול לשינוע מטענים דרך האוויר והתמשכות משבר השינוע דרך הים. וגם: מה צפי החברה להכנסות בעוד חמש שנים והאם תוכל לחלק דיבידנד?

חברת אל על שוקלת רכישת מטוס מטען רחב גוף כדי שימש את החברה בטיסות המטען של החברה, להן יש ביקוש גדול בעיקר לאור משבר שינוע המטענים דרך הים, בעקבות המלחמה.
החברה הציגה היום (12.3.25) רווח נקי שבשנת 2024 זינק בכ-367% לסך של כ-545 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-117 מיליון דולר בשנת 2023.
כפי שדיווחנו הבוקר, ההכנסות צמחו לסך של כ-3.4 מיליארד דולר לעומת כ-2.5 מיליארד דולר אשתקד, גידול של כ-37%, בסך של כ-929 מיליון דולר. אל על רשמה בשנת 2024 עליה ממוצעת של כ-14% במחירי הכרטיסים לעומת 2023, כך עולה מהנתונים שהציגה החברה.
בחברה טוענים כי בזכות מנגנון שהם הפעילו הם בלמו עליה יותר גדולה אשר היו יכולים לקחת על מחירי הטיסות לאור הביקוש הגדול.
היעד של החברה מבחינת ההכנסות לשנת 2030 עלה לסך של כ-4 מיליארד דולר, כאשר בשנת 2028 היעד יעלה לסך של 3.7 מיליארד דולר. באל על מבינים כי ההכנסות בשנת 2024 הן חריגות, לכן צופים כי בשנת 2026 תהיה ירידה ביחס לשנת 2024.
אל על ממשיכה בימים אלה במשא ומתן המתקדם עם המדינה, לחלוקת דיבידנדים מוקדמת. זאת לאחר חתימת הסכם אבטחת התעופה. כעת על פי ההסכם עם המדינה אל על לא יכולה לחלק את הכספים לבעלי המניות לפני סוף 2025.