מהמושב הלא נכון במטוס לבית המשפט: ריינאייר מגישה כתב אישום פלילי חריג נגד נוסע סורר
ריינאייר הגישה תביעה פלילית נגד נוסע שהתפרע בטיסה, סירב להתיישב במושבו, טען לחסינות דיפלומטית והפך פוגעני מילולית כאשר הדיילים ביקש לראות את כרטיס העלייה למטוס שלו. הנוסע הורד מהטיסה על ידי המשטרה ועכשיו מתמודד עם תביעה פלילית בספרד

חברת התעופה ריינאייר, אישרה היום (רביעי, 19 במרץ) כי הגישה כתב אישום פלילי פרטי בבתי המשפט בספרד נגד נוסע ששיבש את טיסה FR2001 מלנזרוטה לסנטיאגו ב-17 בינואר.
״התנהגותו הבלתי מתקבלת על הדעת של הנוסע גרמה לעיכוב המראה של 40 דקות ושיבוש מיותר ל-137 נוסעים״, מציינת החברה.
הנוסע, שטען שהוא דיפלומט של האו"ם עם "חסינות דיפלומטית", ניסה לתפוס מושב שלא הוקצה לו והפך פוגעני מילולית כאשר צוות האוויר ביקש לראות את כרטיס העלייה למטוס שלו. הוא הורד מהטיסה על ידי המשטרה.
״ריינאייר נוקטת במדיניות של אפס סובלנות כלפי התנהגות בלתי הולמת של נוסעים ומחויבת לנקוט בפעולה נחרצת למאבק בהתנהגות בלתי ממושמעת לטובת כל הנוסעים והצוות. ריינאייר תמשיך לעמוד במחויבותה לספק חוויית נסיעה בטוחה ומהנה לכולם.
דובר ריינאייר הוסיף: "זה בלתי מתקבל על הדעת שנוסעים, שרבים מהם נמצאים בחופשה משפחתית, סובלים מעיכוב מיותר כתוצאה מהתנהגותו של נוסע סורר אחד. עם זאת, זה היה המצב למרבה הצער עבור נוסעים בטיסה זו מלנזרוטה לסנטיאגו בינואר, שבמהלכה נוסע משבש גרם לעיכוב המראה עקב התנהגותו הבלתי הולמת.
הגשנו כתב אישום פלילי פרטי נגד נוסע זה, שבו בית המשפט עשוי לגזור עונש של 3-12 חודשי מאסר או קנס של 6-18 חודשי משכורת. אלה רק חלק מההשלכות האפשריות במסגרת מדיניות אפס הסובלנות של ריינאייר כלפי נוסעים המשבשים טיסות.
אנו מקווים שדוגמה זו תרתיע התנהגות משבשת נוספת בטיסות ריינאייר, כדי שנוסעים וצוות יוכלו לנסוע בסביבה נוחה ומכבדת כפי שזכותם."
זו לא הפעם הראשונה שריינאייר תובעת נוסעים סוררים.
כך למשל, החברה הגישה הליכים משפטיים לבית המשפט המחוזי באירלנד בתביעה של למעלה מ-15,000 אירו פיצויים נגד נוסע, ששיבש טיסה מדבלין ב-9 באפריל 2024.
החברה ציינה כי התנהגותו הבלתי נסלחת של הנוסע הזה אילצה את הטיסה הזו לסטות לפורטו, שם היא נחתה למשך לילה, מה שגרם ל-160 נוסעים גם לאבד יום שלם מהחופשה שלהם.
לסיכום, בשנים האחרונות ישנה עליה במקרה האלימות בטיסות, ובחברות התעופה. החליטו להילחם בתופעה כדי למגרה ועל הנוסעים הסוררים חשוב לדעת שלהתנהגות סוררת בטיסות, ואי כיבוד של צוות הטיסה ושאר הנוסעים, עשויה להוביל במקרים רבים להשלכות קשות.
