שני מלונות באילת הכניסו 424 מיליון ש"ח: 22% מהכנסות רשת ישרוטל בשנת שיא
רויאל ביץ' ורויאל גארדן הובילו את העלייה המרשימה של הרשת ב־2024 עם תפוסה של 85% והכנסה ממוצעת של 1,068 ש"ח לחדר. גם שאר המלונות הציגו שיפור משמעותי בביצועים

כפי שפורסם אתמול בפספורטניוז, רשת מלונות ישרוטל מסכמת את שנת 2024 עם תוצאות שיא, בהן רווח נקי של 306 מיליון ש"ח והכנסות כוללות של כ-1.915 מיליארד ש"ח – הנתונים הגבוהים ביותר בתולדותיה.
אולם את עיקר תשומת הלב תפסו שניים ממלונות הדגל של הרשת באילת – רויאל ביץ' ורויאל גארדן – שהציגו נתוני ביצועים יוצאי דופן.
שני המלונות הניבו יחד הכנסות של 424.1 מיליון ש"ח, שהם כ-22% מסך ההכנסות של הרשת כולה. מדובר בזינוק חד במיוחד לעומת שנת 2023, אז הסתכמו הכנסותיהם של אותם מלונות ב-167.8 מיליון ש"ח בלבד – עלייה של יותר מ-150%. גם ההכנסה הממוצעת לחדר זינקה ב-23% לרמה של 1,068 ש"ח ללילה, והתפוסה הממוצעת עמדה על 85%, לעומת 83% בשנה הקודמת.
ביצועים מרשימים גם במלונות נוספים
שישה מלונות נוספים ברשת תרמו יחד הכנסות של 700.3 מיליון ש"ח – ירידה קלה לעומת 817.8 מיליון ש"ח ב־2023. עם זאת, חשוב לציין כי ב־2024 הופעלו שישה מלונות בלבד לעומת שבעה בשנה הקודמת. ההכנסה הממוצעת לחדר זינקה מ־684 ש"ח ל־743 ש"ח, והתפוסה עלתה מ־75% ל־79%.
יתר המלונות – 15 במספר – הכניסו יחד כ־791 מיליון ש"ח, ירידה מתונה ביחס ל־810.6 מיליון ש"ח ב־2023. גם כאן נרשמה מגמת שיפור בתפוסות – מ־71% ל־76%. ההכנסה הממוצעת לחדר עמדה על 609 ש"ח, ירידה קלה מ־636 ש"ח אשתקד.
אילת בראש
באזור אילת, שם פועלים שמונה ממלונות הרשת, נרשמה תפוסה ממוצעת של 81% והכנסה ממוצעת של 746 ש"ח לחדר – נתונים הממחישים את הביקוש הגבוה לעיר הדרומית, גם בתקופה של אתגרים ביטחוניים ומשבר בתיירות הנכנסת. אילת ממשיכה לשמור על מעמדה כיעד מוביל לתיירות פנים ומהווה עבור ישרוטל מקור הכנסה מרכזי.
עם זאת, נרשם גם גורם מעכב: מלון המלך שלמה, מהוותיקים והידועים ברשת, נסגר לשיפוץ מקיף בנובמבר האחרון. על פי הערכות בענף, סגירת המלון קיזזה מיליוני שקלים מהרווח השנתי של הקבוצה – מה שמעיד על הפוטנציאל הכלכלי הגלום בפעילות המלונאית בעיר.

אסטרטגיה של בידול ומיקוד
ההצלחה של ישרוטל באילת משקפת את האסטרטגיה הממוקדת של הרשת, ששמה דגש על חוויית אירוח איכותית ומבודלת, תוך השקעה בנכסים אסטרטגיים באזורים בעלי פוטנציאל תיירותי גבוה. בשנים האחרונות חיזקה הרשת את אחיזתה בעיר אילת, לצד הרחבת פעילותה בערים מרכזיות ובאירופה.
ישרוטל ממשיכה להרחיב את פורטפוליו המלונות שלה, ובשנת 2024 לבדה השקיעה כ-538 מיליון ש"ח בהקמה ושדרוג נכסים – גם בארץ וגם באירופה. החברה אף נכנסה לראשונה למדדי ת"א־125 ות"א־90, מהלך שמהווה הבעת אמון מצד שוק ההון ביכולות הניהול והתשואות העתידיות של הרשת.
אילת כעוגן תיירותי וכלכלי
הנתונים מחזקים את מעמדה של אילת כעוגן תיירותי מהותי לא רק לרשת ישרוטל, אלא לשוק התיירות הישראלי כולו.
הביקושים הגבוהים, העלייה בהכנסות לחדר והתפוסות המרשימות – כל אלו מצביעים על מגמה ברורה של התחזקות תיירות הפנים, במיוחד בתקופות שבהן התיירות הנכנסת מתמודדת עם אתגרים קשים בעקבות מלמלת ״חרבות ברזל״.
2024 מוכיחה שוב כי אילת היא לא רק יעד חופשה מועדף – אלא מנוע כלכלי משמעותי עבור ענף המלונאות והאירוח בישראל.