"הפתרון מונח על השולחן": ארקיע מציעה מתווה חדש לפתרון משבר הטיסות לאילת
החברה קוראת למשרד התחבורה לאשר הפעלת טיסות נוספות מטרמינל 1 כדי להבטיח חיבור יציב ונגיש לעיר הדרומית

ארקיע למשרד התחבורה: "העבירו את כל טיסותינו לטרמינל 1".
חברת התעופה 'ארקיע' הציגה לאחרונה מתווה לפתרון משבר הטיסות לאילת, במסגרתו הוצג לוח טיסות קבוע ומורחב מטרמינל 1 בנתב"ג.
ההצעה, שהוצגה לשרת התחבורה מירי רגב ולראש עיריית אילת אלי לנקרי, נועדה להעניק מענה סדיר לצורכי התחבורה של תושבי אילת ומבקרי העיר, ובכך להביא לסיומו של המשבר המתמשך בתחום.
במסגרת המתווה, החברה מבקשת ממשרד התחבורה לאשר לה להפעיל טיסות נוספות מטרמינל 1 ולהפסיק את הפיצול בין הטרמינלים השונים, אשר מהווה מכשול משמעותי לתפעול החברה. זאת על רקע הדיון בהסדרת פעילותה של ארקיע בטרמינל 1.
בארקיע מציינים כי קיימים חלונות המראה זמינים ואף סלוטים שמורים לחברות זרות שלא צפויות לפעול בישראל בקרוב, ולכן ניתן ליישם את הפתרון באופן מיידי, כבר מה-1 במאי 2025.
לפי ארקיע, מדובר בצעד משלים לפרויקט הלאומי "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה, המבוסס על חיבור הפריפרייה למרכז באמצעות רכבות מהירות. עד להשלמת הפרויקט, החברה מציעה להפעיל פתרון אווירי שיבטיח תחבורה זמינה ומהירה לאילת.
משבר הטיסות לאילת החריף בחודשים האחרונים בעקבות שורה של החלטות חד-צדדיות שפגעו בארקיע, החברה הישראלית היחידה שמפעילה טיסות קבועות לעיר.
בין הסיבות למשבר: הפחתה משמעותית בסבסוד הוצאות הביטחון של חברות תעופה ישראליות, עלויות תפעוליות גבוהות כתוצאה מהפעלת טיסות משני טרמינלים נפרדים, והתחרות מול חברות זרות הנהנות מתנאים נוחים יותר.
ארקיע אף הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט בדרישה להעביר את פעילותה לטרמינל 1 בלבד. בהחלטתו קבע בית המשפט כי על הרשויות להידבר עם החברה בהקדם כדי לטייב את השירות לנוסעים.

מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', התייחס למתווה ואמר: "ארקיע רואה עצמה כעורק תחבורה מרכזי לאילת ומודעת היטב למצוקה של תושבי העיר, שזקוקים לחיבור סדיר וזמין לשאר חלקי הארץ. בתקופת המלחמה, כאשר מרבית חברות התעופה הפסיקו את פעילותן, ארקיע הייתה לעורק התעופה היחיד ששמר על חיבור העיר לישראל. ישבנו עם ראש העיר וגיבשנו מתווה ישים שיחזיר את הוודאות והיציבות. אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד משרד התחבורה ורשות שדות התעופה כדי להוציא את הפתרון לפועל, ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את הקשר של אילת עם המדינה".
כחלק מהמתווה, ארקיע פרסמה לוח טיסות מעודכן בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, אשר צפוי להיכנס לתוקף בין אפריל לאוקטובר 2025.
הטיסות יתקיימו במהלך כל ימות השבוע, בין השעות 5:10 ל-20:00 בימי חול, בין 8:00-14:30 בימי שישי ובין 13:30-20:30 בשבתות.
מרש"ת נמסר: ״רשות שדות התעופה תבחן את פנייתה של ארקיע באופן מקצועי וענייני בהתאם לכללים, להסכמים הבינלאומיים ולנהלים הקיימים. רשות שדות התעופה מברכת את חברת ארקיע על כוונתה להרחיב את פעילותה בקו נתב”ג–אילת, ומעודדת יוזמות לחיזוק התחבורה האווירית הפנים-ארצית ולשיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל בכלל ולתושבי אילת בפרט. תחרות בריאה, נגישות ושוויון הם עקרונות יסוד המנחים את פעילות הרשות, לטובת כלל ציבור הנוסעים.
ככלל, בנתב”ג פועלים שני טרמינלים: טרמינל 1, המשמש לטיסות פנים-ארציות ולטיסות לואו-קוסט, וטרמינל 3, המשמש לטיסות בינלאומיות. חלוקה זו חיונית לניהול יעיל, שוויוני ומסודר של הפעילות בנמל התעופה, תוך שמירה על תנאי תחרות שווים לכלל חברות התעופה.
ככל שארקיע תבקש להרחיב את פעילותה לאילת – הרשות תשמח לעמוד לרשותה בהתאם לנהלים המקובלים.״