כך מתמודדים עם משבר: היוונים עושים הכל כדי להחזיר האמון בתיירות לסנטוריני
אחרי משבר רעידות האדמה, בסנטוריני לא מחכים לתיירים שיחליטו לבדם אם לבוא לבקר או לא. משרד התיירות בראשות השרה החליטו על קמפיין מאסיבי שיגשר בין המשבר שהסתיים לבין עונת התיירות: "האי האותנטי - סנטוריני"

"בכנס שאורגן ביוזמת עיריית Thira, במוזיאון האקרופוליס, הכרזנו על 'שנת הקידום והתמיכה בסנטוריני האותנטית - 2025'".
בזריזות שלא תיאמן, משרד התיירות היווני בראשות השרה אולגה קפלויאני (Olga Kefalogianni), השיק אמש (1.4.25) את עונת התיירות בסנטוריני לשנת 2025 עם מיתוג מחודש ששם מאחורה את משבר רעידות האדמה שפקדו את האי מתחילת השנה.
"במהלך האירוע ציינתי כי משרד התיירות עומד לצד הרשויות המקומיות והקהילה בסנטוריני, על מנת להגיע למטרות משותפות - קידום ההיצע התיירותי והתרבותי של האי, שמירה על האותנטיות שלו ופיתוח תיירותי בר קיימא. בניהול נכון, אנו מתקדמים לשנת תיירות דינמית נוספת".
במהלך האירוע נחשף סרטון הקידום החדש לתיירות בסנטוריני, תחת הכותרת "The Authentic Side of Santorini", הצד האותנטי של סנטורני. צפו:
יש לציין כי זו ממש לא ההתבטאות הראשונה של שרת התיירות קפלויאני, שמקפידה בשבועות האחרונים לבקר באי, לעמוד לצד הבכירים המקומיים, להצטלם ולהעביר את המסר כי "בטוח לבקר בסנטוריני". במילים אחרות, הממשל היווני עושה כל שביכולתו ומעבר כדי לגשר בין המשבר שחוו בעונת החורף לבין עונת התיירות שנפתחת ממש בימים אלה, ולא רק בסנטוריני אלא בכלל איי יוון.
"זה מאחורינו, וזהו"
כזכור, מחודש ינואר ועד חודש מרץ נרשמה סדרת רעידות אדמה משמעותיות באזור סנטוריני, מהאיים המתויירים והפופולריים ביותר ביוון. למרות התדירות המדאיגה ויותר מאלף רעידות שהורגשו, הן לא היו קשות ולא חצו את רף העוצמה של 5.5.

עם זאת, המשבר הססמי התקבל בהיסוס בקרב אנשי התיירות שדאגו מאוד לקראת פתיחת עונת התיירות - דאגות שנמוגו עם ההכרזה של המכון הססמי היווני ואוניברסיטת אתונה על סיום גל הרעידות והסכנה שחלפה מפני רעידה עוצמתית יותר. "זה מאחורינו, וזהו", החליטו ביוון.
אפשר ללמוד לא מעט מההתמודדות של הממשל היווני עם המשבר, גם אצלנו - למרות השוני המשמעותי בין משבר טקטוני למשבר גיאו-פוליטי. ניכר כי הממשל היווני שם לעצמו למטרה לסיים את המשבר, להרגיע את ההיסטוריה ולשייך אותו להיסטוריה, בהבנה מהירה של האירוע, השקעת משאבים מיידית ויציאה בקמפיין שיחזיר את החיים לאיים. מהלך שאפשר ללמוד ממנו היום, לקראת "היום שאחרי", בישראל.