מרץ 2025: זינוק במספר הנוסעים לאילת עם ארקיע, שהובילה את הקו
ישראייר רשמה ירידה קלה של כמעט 1%, אייר חיפה הטיסה 3,871 נוסעים - כ-6% מהשוק. בסך הכל: עלייה של 13% בתנועת הנוסעים לאילת לעומת מרץ 2024

למרות איום חברת ארקיע לצמצם את פעילותה בקו לאילת עקב מגבלות על קבלת סלוטים (חלונות המראה ונחיתה) מטרמינל 1 בנתב"ג, המספרים בשטח מספרים סיפור אחר. במרץ 2025 רשמה החברה עלייה חדה של כ-11% בתנועת הנוסעים לאילת, והובילה את השוק בפער משמעותי.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך חודש מרץ טסו לאילת 64,045 נוסעים, גידול של כ-13% לעומת מרץ 2024, אז טסו בקו 56,042 נוסעים.
החברה הדומיננטית ביותר בקו הייתה ארקיע שהטיסה החודש 42,085 נוסעים - כאמור, עלייה של כ-11% לעומת מרץ אשתקד (37,983 נוסעים). בכך, החזיקה החברה בנתח שוק מרשים של כ-66% מסך תנועת הנוסעים לאילת, אף על פי שעדיין לא קיבלה את כלל הסלוטים שביקשה.
ישראייר לעומתה רשמה ירידה קלה של 0.87% במספר הנוסעים - 17,882 נוסעים בלבד לעומת 18,040 במרץ 2024. עם זאת, החברה עדיין שמרה על נתח משמעותי של כ-28% מהשוק.
אייר חיפה שהחלה להפעיל קווים מסחריים לאילת רק לאחרונה, ממשיכה לתפוס נתח קטן אך יציב מהשוק, עם 3,871 נוסעים - כ-6% מתנועת הנוסעים לעיר הדרומית.
בפילוח הנתונים של אייר חיפה:
- מחיפה לאילת טסו 2,147 נוסעים ב-38 טיסות - ממוצע של כ-56.5 נוסעים לטיסה.
- מאילת לחיפה טסו 1,724 נוסעים ב-37 טיסות - ממוצע של כ-46.5 נוסעים לטיסה.
על רקע ההתחממות הכללית בשוק הפנים-ארצי, הנתונים מצביעים על תחילת חזרה של נוסעים לטיסות פנים, לקו האסטרטגי לאילת.