קו העתיד: אוטובוסים חשמליים מהירים יחברו את גבעתיים ובני ברק לצפון ולדרום
הוועדה לתשתיות לאומיות הציגה את התכנון לקו הצהוב – קו תחבורה חשמלי מהיר (BRT) שיחבר בין הערים גבעתיים, בני ברק, תל אביב, חולון ורמת השרון, ויהווה חלק מרכזי בתוכנית "מחברים את ישראל"

בקרוב: אוטובוסים חשמליים מהירים יחלפו בגבעתיים ובני ברק.
הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) קיימה היום (שלישי) דיון נרחב להצגת התכנון הראשוני של הקו הצהוב - קו תחבורה ציבורית עתירת נוסעים (BRT) בצדו המזרחי של גוש דן.
הקו, שמתוכנן לפעול באוטובוסים חשמליים מהירים על נתיב בלעדי, יהווה נדבך מרכזי בתוכנית "מחברים את ישראל" שמובילה שרת התחבורה מירי רגב.
הקו יעבור בערים חולון, תל אביב (צפון מזרח), גבעתיים, רמת גן, בני ברק ורמת השרון.
מטרתו: ליצור קישוריות מצפון לדרום ולחזק את הנגישות למוקדי מגורים, תעסוקה ופנאי. על פי התחזיות, עד שנת 2030 יתגוררו בסמוך לקו כ-115 אלף תושבים ויפעלו כ-44 אלף מקומות עבודה.
התכנון מתקדם במסגרת תת"ל 200 - תוכנית לאומית מקיפה לתשתיות תחבורה בגוש דן, כחלק מתמ"א 23א4 להסעת המונים. לאורך התוואי צפויים ממשקים עם רכבת ישראל, קווי הרכבת הקלה האדום, הסגול והכחול, וכן שלושת קווי המטרו העתידיים M1, M2 ו-M3.
מדובר בצעד נוסף בפיתוח רשת BRT ארצית, הכוללת עשרה קווים צפויים בפריסה רחבה. הקווים נחשבים לפתרון מהיר וזול יחסית, ובעלי יכולת קיבול גבוהה, אשר יפחיתו את התלות ברכב הפרטי.
זאת במקביל לכך שבחודש ינואר 2025 יצא לדרך פרויקט הקו הכחול בערי השפלה, פרויקט בעלות של כמיליארד ש"ח, שיתחיל במהלך 2025. בחודש מרץ האחרון נחנך הקו האדום המשודרג בירושלים.
שרת התחבורה מירי רגב: "היום אנו מקדמים רשת משלימה של קווי BRT שהקמתם מהירה וזולה יותר, ומספקים מענה יעיל לביקושים הגוברים".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "העולם הישן שבו הרכב הפרטי שולט בכבישים יעלם בשנים הקרובות, ואנחנו מצעידים את ישראל לעתיד של תחבורה ציבורית מהירה, יעילה, שקטה וירוקה, שתספק חלופה ראויה ואטרקטיבית ללא פקקים וללא בעיות חניה".