הפסד כבד לאמריקן איירליינס ברבעון הראשון, והמנכ"ל מבטיח: "נוביל את החברה לצמיחה ארוכת טווח"
לצד התאונה הטראגית שאירעה בטיסת אמריקן איגל והלחצים הכלכליים שהשפיעו על הביקושים, אמריקן איירליינס רשמה הפסד רבעוני של 473 מיליון דולר — אך מציינת הישגים בתוכנית הנאמנות והצהירה על אמון ביכולת להמשיך במסלול צמיחה בטווח הארוך

אמריקן איירליינס דיווחה בסוף השבוע על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025, מהן עולה כי החברה סיימה את התקופה בהפסד נקי של 473 מיליון דולר, למרות עלייה של 0.7% בהכנסות שהסתכמו ב-12.6 מיליארד דולר.
לצד האתגרים, הכוללים ירידה בביקושים לטיסות פנאי ותאונה טרגית שאירעה בחודש האחרון, החברה מציינת הישגים חיוביים בגזרת תוכנית הנאמנות והפעילות הבינלאומית – ומנכ"ל החברה, רוברט איזום, משדר אופטימיות להמשך השנה
הנתונים הבולטים:
הכנסות ברבעון הראשון - 12.6 מיליארד דולר
הפסד נקי, לפי כללי חשבונאות מקובלים, ברבעון הראשון - 473 מיליון דולר
החברה סיימה את הרבעון עם נזילות זמינה של 10.8 מיליארד דולר
אמריקן רשמה הכנסות ברבעון הראשון של 12.6 מיליארד דולר. סך ההכנסות עלה ב-0.7% לעומת הרבעון הראשון של 2024, הודות לחוזק מתמשך בהכנסות מיחידות בינלאומיות, שעלו ב-2.9% משנה לשנה, עקב קיבולת נמוכה יותר ב-0.8% וצמיחה מתמשכת בהכנסות מטיסות פרמיום ונאמנות.
לאורך הרבעון אמריקן המשיכה לשקם את ההכנסות בערוצים העקיפים. מאמצים אלה קוזזו על ידי מספר גורמים, כולל אי ודאות כלכלית, שהפעילה לחץ על הביקוש לטיסות פנאי והתאונה הטרגית של טיסה 5342 של אמריקן איגל, שכזכור התנגשה במסוק צבאי לפני הנחיתה בוושינגטון.
חברת התעופה מדגישה את השותפות הבלעדית בין AAdvantage® ל-Citi, שתתחיל בשנת 2026, כשהחברה בדרך להשגת יעדי הצמיחה ארוכי הטווח. ברבעון הראשון מספר הנרשמים ל-AAdvantage® עלה ב-6% משנה לשנה, כאשר ההוצאות על כרטיסי האשראי הממותגים של חברת התעופה עלו ב-8%, מה שמדגיש את הערך המתמשך של תוכנית הנאמנות של אמריקן.
החברה גם מציינת כי הביצועים התפעוליים החזקים שלה בשנים האחרונות והאסטרטגיה המסחרית המעודכנת שלה מציבים אותה במצב לחדש את ההתמקדות בחוויית הלקוח כדי להניע צמיחה נוספת בהכנסות.
החברה הכריזה לאחרונה על Wi-Fi לווייני במהירות גבוהה בחינם לחברי AAdvantage® החל מינואר 2026, בחסות AT&T. עם זאת, אמריקן מצהירה כי תציע קישוריות חינמית בטיסה ביותר מטוסים מכל חברת תעופה אחרת.
"הפעולות שאמריקן נקטה בשנים האחרונות כדי לרענן את הצי שלנו, לנהל עלויות ולחזק את המאזן שלנו ממצבות אותנו היטב לקראת אי הוודאות שעומדת בפני התעשייה שלנו", אמר מנכ"ל אמריקן, רוברט איזום. "החוסן של צוות אמריקן איירליינס, בשילוב עם ההשקעות שביצענו כדי לבדל את הרשת, המוצר וחוויית הלקוח שלנו, מעניקים לנו ביטחון רב ביכולתנו לנווט בסביבה הנוכחית ולהשיג תוצאות חזקות לטווח ארוך".