מהפכה בכבודה: ארגון התעופה הבינל׳ חושף תוכנית עולמית חדשה למעקב אוטומטי ומדויק אחרי מזוודות
התוכנית החדשה של ארגון התעופה הבינלאומי כוללת סטנדרטיזציה של נתוני כבודה, שימוש בתגיות אלקטרוניות, מעקב בזמן אמת וייעול תביעות – במטרה לשפר את שביעות רצון הנוסעים ולצמצם תקלות ואובדן מזוודות

ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) השיק תוכנית גלובלית בת 10 שנים למודרניזציה של טיפול בנושא הכבודה בטיסות.
התוכנית, שפותחה בשיתוף חברות תעופה, שדות תעופה ושותפים בתעשייה, מציגה דרך ברורה לשיפור היעילות התפעולית ושביעות רצון הנוסעים.
"כבודה חשובה לנוסעים. כשהם מביאים מזוודה לטיסה, הם מצפים שהיא תגיע בזמן. ואם היא לא תגיע, הם רוצים לדעת היכן היא. נתון זה אושר על ידי סקר שנערך לאחרונה על ידי IATA, שהראה כי 81% מהנוסעים רוצים מעקב טוב יותר, 74% מצפים לעדכונים בזמן אמת בטלפונים הניידים שלהם ו-67% מוכנים לעבור לתגיות מזוודה אלקטרוניות. התוכנית הגלובלית לכבודה תקרב אותנו לשירותי המזוודה הדיגיטליים האוטומטיים שנוסעים רוצים", אמרה Monika Mejstrikova, מנהלת פעילות הקרקע של IATA.
התוכנית מתייחסת לשלושה נושאים מרכזיים:
*חילופי מידע על כבודה וסטנדרטיזציה של נתונים כדי ליישר קו של שיתוף מידע על כבודה בין חברות תעופה, שדות תעופה ושותפים. עבור נוסעים, תקני העברת הודעות מודרניים תביא להתאמה מהירה יותר של כבודה, פחות עיכובים עקב שגיאות נתונים, ושחזור שירות אמין יותר כאשר מתעוררות בעיות.
*מעקב ואוטומציה של כבודה כדי לספק נראות לאורך כל הנסיעה. זה כולל שימוש בתגיות כבודה אלקטרוניות, מעקב GPS ורובוטיקה, שיאפשרו לנוסעים לעקוב אחר המזוודות שלהם בזמן אמת ולחוות העברות והגעה חלקות יותר.
*ייעול תהליך תביעת הכבודה, מאבק בהונאות ושיפור חוויית הלקוח, כך שחברות תעופה תוכלנה לפתור תביעות נוסעים מהר יותר ולקבל הגנה טובה יותר מפני הונאות הקשורות למזוודה.
"התוכנית הזו תאחד את התקדמותן של יוזמות קודמות למודרניזציה של תהליכי הכבודה ותתמקד בראייה הוליסטית על המקום בו עלינו להיות בעוד 10 שנים. עם תמיכה של כל בעלי העניין, אנו נמצאים במצב טוב יותר מאי פעם לשפר את שביעות רצון הנוסעים על ידי מתן השירות הדיגיטלי, האוטומטי והממוקד בלקוח, שהם מקבלים במגזרים רבים אחרים", אמרה Monika Mejstrikova.
התוכנית העולמית לכבודה תואמת את המאמצים הרחבים יותר של יאט"א למודרניזציה של הפעילות הקרקעית, שיפור הבטיחות וחוויית הנוסעים.