צעד ענק קדימה: חיבור הקווים האדום והירוק ברכבת הקלה יוצא לדרך בירושלים
העבודות לחיבור הקווים האדום והירוק של הרכבת הקלה יחלו ביום רביעי הקרוב וצפויות להימשך כ-14 שבועות. במהלך תקופה זו יפעלו קווי שירות מקוצרים ושאטלים חלופיים. משרד התחבורה השיק אתר המרכז את כל המידע לציבור – אזורי עבודות, תחנות מושבתות, מערך אוטובוסים ושירותי ההסעות

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים נכנס לישורת האחרונה.
ביום ד׳ הקרוב (21 במאי), יחלו עבודות התשתית לחיבור מסילות הקו הירוק והקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים – מהלך משמעותי שיביא להקמת רשת הרכבות הקלות הראשונה מסוגה בישראל, עליו דיחוונו בפספורטניוז בתחילת חודש מאי.
החיבור יתבצע בשתי נקודות מרכזיות: גבעת התחמושת וצומת נורדאו (רחובות יפו ושרי ישראל), וצפוי להימשך כ-14 שבועות.
במהלך תקופת העבודות תפעל הרכבת הקלה במתכונת שירות מקוצר: בצפון, בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב, ובדרום, בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. תשע תחנות שבין גבעת המבתר לתחנה המרכזית יושבתו זמנית.
לרשות הציבור יעמוד מערך תחבורה ציבורית מתוגבר הכולל אוטובוסים חלופיים, שירותי שאטלים חינמיים ומערך משופר של השכרת אופניים מסובסדת. משרד התחבורה, עיריית ירושלים, חברת צתא"ל ומפעילת הרכבת כפיר, השיקו אתר ייעודי המאגד את כל המידע הרלוונטי לציבור לקראת תחילת העבודות.
הקו הירוק עצמו, שצפוי להיות קו הרכבת הקלה השני בעיר, יתפרש על פני כ-20 ק"מ בין שכונת גילה לקמפוס הר הצופים, ויעבור דרך אזורים מרכזיים בעיר כמו מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה. הוא יכלול 41 תחנות, כאשר חלקו הראשון צפוי להיפתח בשנת 2026 עם שני קווי שירות חדשים.
כל הפרטים והעדכונים באתר הייעודי שהקים משרד התחבורה.