למרות זינוק בהכנסות: ישראייר מסיימת את הרבעון בהפסד – בשל קליטת 6 מטוסים חדשים
לדברי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של כ-6.8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-730 אלף דולר אשתקד, ומוסבר בהוצאות של כ-5.5 מיליון דולר בהבאת המטוסים. ההכנסות זינקו לכ-136 מיליון דולר

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
למרות הכפלת ההכנסות, בגלל קליטת 6 מטוסים: ישראייר סיימה את הרבעון הראשון עם הפסד כספי.
ישראייר אמנם סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הגדלת ההכנסות לסך של כ-136 מיליון דולר לעומת סך של כ-64.680 מיליון דולר אשתקד - אך בגלל קליטת 6 מטוסים, ההפסד גדל לסך של כ-6.800 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-730 אלף דולר אשתקד.
בישראייר מציינים כי על קליטת 6 מטוסים חדשים לחברה, מתוכם 2 בבעלות החברה ועוד 4 בחכירה, הוציאה החברה סך של כ-4 מיליון דולר ועוד 1.5 מיליון דולר בגין קליטת צוותים.
למעשה, אם החברה תנטרל זאת, אנחנו צפויים לראות השפעה חיובית למהלכים ברבעונים הבאים.
בהמשך לדבריה של מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסייה על הזינוק ברווחי אל על - גם אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, מתייחס לנתונים.
"הרבעון הראשון של שנת 2025, מציג תוצאות מצוינות שהושגו לאחר יישום צעדים אסטרטגיים מדודים אשר הובילו לצמיחה מואצת, ביצועים תפעוליים יוצאי דופן, וביסוס איתן של תשתית לעתיד רווחי יותר", מציין אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר.
"במהלך תקופה זו, הרחבנו את צי המטוסים ב-6 מטוסים: 2 בהפעלה עצמית ו-4 בחכירה רטובה. מהלך זה נועד להבטיח את יכולתנו להטיס מספר שיא של נוסעים בעונת הקיץ, וזאת על מנת לממש יעד מרכזי - רווחיות הגבוהה מזו של שנת 2024.
תוצאות הרבעון לא הותירו מקום לספק - מדובר בפירותיו של מהלך ניהולי ממוקד וחזון עסקי ברור. לשם המחשה: הרווחיות הגולמית נותרה יציבה למרות גידול חד בהוצאות קליטה ובהשקעות; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק בכ-25 מיליון דולר.
במקביל, צבר ההזמנות לעונת הקיץ חצה את רף ה- 160 מיליון דולר - עדות לנאמנות למותג, ואטרקטיביות המוצרים.
אין מדובר בתוצאה מקרית, אלא במימוש מדויק של אסטרטגיה כוללת שנבנתה בקפידה. בבסיס האסטרטגיה: השקעה חכמה בתשתיות, ביכולות דיגיטליות ובמערכות מתקדמות, בהן: מערכת מסחר מבוססת AI לניהול הכנסות אופטימלי, מערכת הזמנות וצ׳ק-אין מתקדמת, מהמובילות בתעשיית התעופה, מערכת תמיכה תפעולית אווירית ברמה הגבוהה ביותר ואתר מכירות חדש ומתקדם לתמיכה בהיקפי מכירה גדולים".
עוד מוסיף סירקיס: "בראייתנו, כל אלו הם שלבים הכרחיים בדרך לעמידה ביעד המרכזי של השנה: הטסת 2.1 מיליון נוסעים והצגת שנת שיא נוספת ברווח הנקי המתואם וברווחיות גולמית. בכדי להשיג זאת, עלינו להטיס מספר משמעותי יותר של נוסעים.
הסיבה לכך, נעוצה בהנחת העבודה כי המחיר הממוצע לנוסע עשוי לרדת בשיעורים מינוריים, ובמקביל, עלויות הייצור צפויותל עלות בשיעורים מתונים, כך שהשפעתן המצרפית בהטסת מעל מיליון וחצי נוסעים מחייבת תוכנית עבודה.
באופן טבעי, מרבית ההוצאות הללו מתרכזות ברבעון הראשון, המאופיין בתעריפים נמוכים יותר, בתנועת נוסעים נמוכה, כחלק ממופע העונתיות המאפיין את הענף, בהשקעות מוגברות בשיווק ובמכירות, ובהוצאות קליטה והכשרה של מטוסים וצוותי אוויר. הוצאות אלו, תישאנה פרי משמעותי ברבעונים הקרובים.
בכדי לעמוד ביעד שאפתני זה, הרחבנו משמעותית את צי המטוסים, נערכנו מראש לאתגרים העונתיים של ענף התעופה גייסנו והכשרנו צוותים קצב הכשרה מואץ של צוותי אוויר - עלויות הכשרה בצד מגבלות הפעלה בשל גבולות פעילות רגולטוריות - FTL, תוגברו מערכי המכירות והשיווק, נהלנו מאבק על קבלת סלוטים בנתב"ג בדגש על הגדלת פעילות בטרמינל 1, שהוא יעיל וזול יותר, תוגבר במערך אבטחת התעופה הישראלית (הואיל ונגזר מהגדלת צי המטוסים והותאמה פעילות התפעול להיקף הפעילות הצפוי) - מהלך הכרוך בהשקעות נשלטות ומתוכננות.
בבחינה רב שנתית, מאז שנת 2019, ובנטרול שנתיים של מגפת הקורונה, אנו רואים כי ברבעון הראשון, רמות המחיר נמוכות בכ-25 דולר בממוצע לנוסע, בהשוואה לרבעון השני, ובכ-35 דולר בהשוואה לרבעון השלישי.
אשר על כן, ההוצאות וההשקעות הרבות בהכנת עונת הקיץ, משפיעות באופן טבעי ורב שנתי על תוצאות הרבעון הראשון, אך, ניתן להניח כי ברבעון השני, עם התשתית שנבנתה ברבעון הראשון, נטיס עוד 150 עד 200 אלף נוסעים, כשרמות המחיר תהיינה גבוהות בכ-25 דולר בממוצע לנוסע.
לא זאת ועוד, היקף המזומנים בקופת החברה, נותר איתן, וזאת לאחר שרכשנו 2 מטוסים בכ-39 מיליון דולר ביחס לרכישת מטוס ABT ברבעון המקביל בסך של כ-24 מיליון דולר, כמו כן, ברבעון המקביל אשתקד, הנפקנו אג"ח להמרה בסך של כ-23.6 מיליון דולר.
בנטרול אלו, השינוי במזומן בתקופה משקף שיפור של כ- 28 מיליון דולר - שיא בהיקף המזומנים, ומצביע על אינדיקציות חיוביות לתוכנית ההתאמה שלנו למצב השוק בשנת 2025".
עוד מוסיף ומסכם: "ב-5 החודשים הראשונים חווינו עלייה דרמטית במסגרתה כ-750 אלף נוסעים טסו בישראייר, שיפור של למעלה מ-300,000 נוסעים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווחיות ממוצרים נלווים נמצאת במגמת עלייה, ומהווה כ-11 אחוזים מהמחזור, כך שההכנסות הגיעו לכ-26 דולר לנוסע ברבעון, לעומת כ-20 דולר לנוסע ברבעון המקביל אשתקד.
אנו מאמינים כי השינויים האסטרטגיים שאנו מובילים, יאפשרו לנו לחזור על הישגי הרווחיות הגולמית והרווח הנקי שהצגנו בשנת 2024, ואף לשפרם.
לישראייר יכולת התאמה מהירה למצבי קיצון, והיכולות הניהוליות של הצוות שלנו בעבר, מוכיחות כי יעד שאפתני של הטסת 2.1 מיליון נוסעים, הגדלת נתחי שוק, והגעה לשנת שיא נוספת הם ברי השגה".