תל אביב 31°c
ניו יורק 26°c
לונדון 21°c
פריז 18°c
ברלין 23°c
אתונה 33°c
לרנקה 32°c
אא

מנכ"ל Virgin Atlantic: "מתנצל שלא נטוס לתל אביב בקרוב"

שי וייס, מנכ"ל Virgin Atlantic אמר בשיחה עם מנכ"לית אל על, דינה בן טל, בכנס Airline Economics - Growth Frontiers בתל אביב: "לפעמים דברים לא הולכים כמו שאתה רוצה, שאלתי פעם אחר פעם אם אין דרך לטוס לישראל, אבל לא נשוב בקרוב"

צילום: עמית קוטלר צילום: עמית קוטלר

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>

 

כחודשיים אחרי ההודעה הדרמטית על סגירת הקו לתל אביב - מנכ"ל Virgin Atlantic מתנצל בפני הקהל הישראלי.

שי וייס, המנכ"ל הישראלי של חברת הדגל הבריטית Virgin Atlantic, שוחח הבוקר (11.6) עם דינה בן טל, מנכ"לית חברת התעופה הישראלית אל על במסגרת כנס Economics - Growth Frontiers שנערך במלון קרלטון בתל אביב.

"אני רוצה להתנצל בפני הקהל שלא נטוס לתל אביב בקרוב. לפעמים דברים לא הולכים כמו שאתה רוצה. השקנו בספטמבר 2019 את הקו ואז הגיעה הקורונה. אחרי הקורונה, מ-7 באוקטובר היינו המטוס האחרון שעזב את ישראל".

וייס משחזר: "הייתי על הקו עם מנכ"ל בריטיש איירווייז כדי לדון בנושא. המצב מאוד מורכב, ואני אנסה להימנע מפוליטיקה ואומר שאם הטילים ימשיכו ליפול בתל אביב יהיה לי קשה מאוד לשכנע את הצוותים לנחות בישראל. זה לא עניין שלהם, ולא נסכן אותם. לפעמים דברים לא הולכים כמו שאתה רוצה".

וייס מסביר כי הוא לא מקבל את ההחלטות האלה לבדו. "יש לנו פורום בשם FLY RED שבו מתקבלות החלטות לטווח קצר וארוך. כולם יודעים מאיפה אני מגיע, ובסופו של היום הצוות אומר אנחנו לא יכולים לסכן את החברה".

בטרם סגירת הקו, אומר וייס כי הוא שאל את כל השאלות הקשות. האם אין דרך לעשות את זה? אבל בסופו של יום חוסר הוודאות גדול מדי. לכן הצוות קיבל את ההחלטה. הם היו מאוד נחמדים אליי והסבירו לי פעם אחר פעם למה אי אפשר לטוס לישראל. ואמרתי שאם לא נמשיך - זה לא השעייה לשנה".

Virgin Atlantic. צילום: ShutterstockVirgin Atlantic. צילום: Shutterstock

וייס מסכם ואומר כי "הקו הזה היה קורבן של הנסיבות. פתיחתו הייתה רגע של גאווה. לבוא לכאן עם ריצ'רד ברנסון לפתיחת הקו ב-2019 ולחגוג. אבל זה כבר לא המצב.

בן טל סיכמה את חלק זה של השיחה ואמה "הייתי מתחלפת איתך בכל דבר שקשור בתפקיד שלך, קח את אל על ואני אקח את Virgin - חוץ מההחלטה הקשה הזו".

עוד במהלך השיחה התייחסה בן טל להצלחה הגדולה של חברת התעופה הישראלית. "בראשית העשור, בימי הקורונה, סגרנו את הקו לסין שגם ככה היה הפסדי. בסופו של דבר הטלטלה בענף הורידה אותנו מטה לתחתית. אבל ממשברים אפשר תמיד לצמוח".

בן טל מסבירה: "יצאנו מהמשבר יעילים יותר ב-20%. הצעד הראשון שלי היה לטפל באיגוד העובדים וביחסי ההנהלה-עובדים, מה שהתברר כהחלטה נכונה. התמקדנו גם במיתוג מחדש ובשפה שלנו תוך הסתמכות על מורשת אל על, עם מבט קדימה".

לדבריה, חלק מהמהלך היה "הבנה שאנחנו צריכים לעבור לאסטרטגיה גלובלית ולחבור לחברות תעופה בינלאומיות. להציג את אל על לא רק כחברת התעופה הישראלית הגדולה אלא כמתחרה בליגת חברות התעופה הגדולות העולמיות".

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דינה בן טלשי וייסאל עלוירג'ין אטלנטיקVirgin Atlantic

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: