תל אביב 31°c
ניו יורק 30°c
לונדון 24°c
פריז 22°c
ברלין 20°c
אתונה 35°c
לרנקה 29°c
אא

בשורה התחתונה: הדרך חזרה עוד ארוכה - חילוץ הישראלים עלול להימשך כחודש

אם חשבתם שעם פרסום הקישורים להזמנת טיסות לישראל תוכלו להגיע בקרוב לארץ, כנראה שלא סיפקו לכם את התמונה המלאה. צוואר הבקבוק הולך להיות הסיפור הגדול של השבועות הקרובים, והחילוץ עלול להימשך יותר מ-21 יום. זה החישוב

יצטרפו לאל על לניו יורק? צילום: פספורטניוז

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>

 

"ברגע שנתחיל את המבצע, נדע יותר כיצד אנחנו מווסתים את הטיסות ארצה ולאן אנחנו לא יכולים להגיע. יום-יומיים ולפי זה נעדכן את הנוסעים. אם צריך לעשות תדרוך יומי, נעשה תדרוך יומי".

האמירות האלה, שלא ממש עושות חסד עם יותר ממאה אלף הישראלים שנמצאים בעל כורחם נכון להיום בחו"ל, ומבקשים להגיע לארץ, נאמרו על ידי שרת התחבורה, האחראית העליונה על התעופה בישראל, לקראת תחילת מבצע השבת הישראלים לארץ.

שם כבר יש, "חזרה בטוחה". שם זה חשוב. אבל תוכנית פעולה תילמד תוך כדי תנועה. לכן, וכדי להימנע מתמונות של אלפי ישראלים צובאים על דלפקי הצ'ק אין באינספור נמלי תעופה ברחבי העולם, נמנעים מלהורות לישראלים שבחו"ל להתקדם אל הערים שמהן יהיה קל יותר לחזור לארץ הקודש.

אבל שמות מבצעים לחוד, ומציאות לחוד, וכדאי להסתכל למציאות בעיניים.

כי מספרי הנוסעים המבקשים לחזור לארץ אסטרונומיים. רק דרך אל על ביקשו להירשם אתמול עשרות אלפי נוסעים מיעדים שונים.

וכאשר ייפתח מבצע ההטסה, לא משנה עד כמה הדברים נאמרו אתמול, הקצב צפוי להיות, סליחה על הביטוי, מזעזע. בהתאם להנחיות הביטחון המובנות, לא יתאפשרו יותר משתי נחיתות בשעה בנתב"ג. ההערכות הן גם שלא יאפשרו נחיתות בשעות הלילה. אם אכן כך, נעבור לשיעור חשבון קצר.

החשבון הפשוט: 20-28 יום של מבצע

מדובר ב-14 שעות, אותן נכפיל ב-2 טיסות בשעה ונגיע ל-28 טיסות ביום. אם מדובר במטוסים צרי גוף הנושאים בממוצע 180 נוסעים, נגיע לכ-5,000 נוסעים שיתאפשר להחזיר ביום מלא ואופטימלי.

צילום: פספורטניוזנמל התעופה בן גוריון. צילום: פספורטניוז

אם יתבצעו חילוצים במטוסים רחבי גוף המספר יעלה מעט, באופן זניח למדי, שכן ניתן להניח שאלה ישמשו לחילוצים מיעדים רחוקים יותר, מה שמאפשר סבבים מצומצמים יותר.

במציאות הנוכחית, קשה לראות איך "יום מלא" של טיסות אכן מתרחש, שהרי חלקן יבוטלו וחלקן יעשו "פניית פרסה" בחזרה לנמל מוצאן, בשל ירי טילים שלא יאפשר את הנחיתה.

בהנחה שמדובר ביותר מ-120 אלף איש שרוצים לחזור ארצה, ב-28 טיסות ביום (נניח), אנחנו נגיע ליותר מ-20 יום, שלושה שבועות של מבצע חילוץ. אם חלק מהימים לא יאפשרו נחיתות, נגיע אפילו לחודש ימים בהם יבצעו את הרכבת האווירית להחזרת הישראלים לארצם. אגב, את מספר הנוסעים שיוכלו להגיע בשאטלים הימיים של "מנו ספנות" ברשותכם הסרנו מהחישוב, שכן עם כל הרצון הטוב - מדובר במספר זניח ביחס לישראלים המבקשים לשוב ארצה.

וזה עוד לא הכל. לאחר שיסתיים מבצע החילוץ, נתחיל ללקק את הפצעים בכל הקשור גם לחברות התעופה הזרות ששוב, כצפוי, לא מתכננות לשוב אלינו בקרוב, מה שיחסל את חופשות הקיץ ולמרבה הצער גם עלול לפגוע בחופשות החגים של הישראלים (Wizz ביטלה את טיסותיה עד שבוע לפני ראש השנה, למשל). אופטימיות בענף התעופה, אם כן, קשה למצוא בימים אלה.

בשורה התחתונה, המצרך החשוב ביותר בענף התעופה הוא סבלנות, ולסבלנות לצערנו אין טופס רישום באף חברת תעופה.

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופהטיסות חילוץמירי רגבשרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: