מתווה היציאה מישראל: 50 נוסעים בלבד, חזרה לאחר חודש לפחות
משרד התחבורה מחמיר את מתווה היציאה מישראל דרך האוויר: 50 נוסעים בלבד יורשו לעלות על כל טיסה יוצאת - ולא יורשו לשוב לישראל במשך חודש ימים - כדי לא לפגוע במבצע "חזרה בטוחה". ועדת החריגים לא תחול על הנוסעים. ומה עם חברות התעופה הזרות?

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>
לאחר שחברות התעופה הישראליות החלו למכור כרטיסים לטיסות יוצאות מישראל, מתחיל להתבהר מתווה היציאה דרך האוויר - והוא מחמיר משהיה צפוי להיות.
כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום, מתווה היציאה מהים לכלל הישראלים וללא ועדת חריגים, אושר רשמית במשרד התחבורה, ובתיאום עם מערכת הביטחון. המתווה ייצא לדרך כבר ביום שני השבוע.
כעת (22.6) אנחנו מפרסמים כי גם מתווה היציאה מישראל דרך האוויר שאושר על ידי כל הגורמים המוסמכים בכפוף למגבלות ביטחוניות ובטיחותיות יעבוד באופן מדורג ומחמיר, ויכנס לתוקף כבר מחר, 23.6.25. על פי המתווה האווירי על כל טיסה יוצאת מישראל יורשו בתחילה לעלות 50 נוסעים בלבד, שיוכלו גם לשלוח כבודה אל בטן המטוס ולעבוד תהליך צ'ק אין רגיל בנתב"ג (טרמינל 3). הנוסעים לא יצטרכו לעבור כל ועדת חריגים.
ככל שהמצב יאפשר כמות הטיסות הנכנסות והיוצאות תתוגבר ובהתאמה גם מספר הנוסעים.
יקבלו קדימות בתור מקרים רפואיים, הומניטריים ועל פי שיקולים ביטחוניים ולאומים. כאמור - הנוסעים שיבקשו לצאת מהארץ לא יצטרכו למלא טפסים או לעמוד בפני כל ועדה שהיא.

הנוסעים לא יורשו לחזור לישראל חודש ימים ממועד יציאתם מהארץ, על מנת לאפשר להמשיך את מבצע "חזרה בטוחה" שמובילה שרת התחבורה מירי רגב. הצפי הוא שבעוד כחודש הלחץ על הכניסה לארץ יתמתן.
המכירה החלה, הכרטיסים אזלו
אמש החלה ישראייר במכירת הכרטיסים שאזלו תוך זמן קצר; אל על החלה ברישום נוסעים ללא הבטחה למושבים בטיסות בשבועות הקרובים וארקיע גם כן מאפשרת הזמנה, אך זמני ההמתנה לכניסה לאתר ארוכים במיוחד.
ומה באשר לחברות הנוספות? TUS ממשיכה להטיס נוסעים בין אירופה (לרבות לרנקה ואתונה) לבין עקבה, אך עשויה להקצות מספר מטוסים, בהתאם לנהלים החדשים, לטיסות מהיעדים השונים באירופה לנתב"ג. אליה צפויה להצטרף גם BLUE BIRD.
באשר לחברות הזרות, אלה עדיין לא מורשות לטוס לישראל, עניין שגם נדון במשרד התחבורה בימים אלה - אך נכון לעכשיו אין צפי לחזרתן.