אא

מטוס נוסעים רוסי התרסק בסיני

המטוס שהמריא משארם א-שייח לסנט פטרסבורג התרסק הבוקר (שבת) בצפון חצי האי סיני. על סיפון המטוס מסוג איירבוס A-321 היו 224 נוסעים ואנשי צוות, כולם נספו. לופטהנזה ואייר פראנס הודיעו כי הן מפסיקות לטוס מעל סיני עד שיתבהרו נסיבות האסון

| |

שעות ספורות לאחר שארגון דאעש הודיע כי לוחמיו הם אלו שהפילו את מטוס הנוסעים הרוסי בסיני, מודיעות חברות התעופה הגדולות באירופה - לופטהנזה ואייר פראנס, כי הן מפסיקות את טיסותיהן מעל חצי האי סיני, עד שיתבררו הסיבות להתרסקות.

מוקדם יותר הבוקר התרחש האסון האווירי מעל חצי האי סיני במצרים. מטוס נוסעים רוסי שהמריא משארם א-שייח לסנט פטרסבורג התרסק הבוקר (שבת) בסמוך לכפר אל-חסנה, שבצפון חצי האי סיני. מרשות שדות התעופה האזרחית המצרית נמסר, כי מדובר במטוס מסוג איירבוס A-321 של חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שעליו היו 224 נוסעים ואנשי צוות, כולם אזרחים רוסים. נסיבות ההתרסקות אינן ברורות עדיין, וככל הנראה כל הנוסעים נספו. 

בהודעת ממשלת מצרים נמסר כי "המטוס המריא בשעה 05:58 שעון קהיר משדה התעופה בשרם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג. בשעה 06:20 המטוס נעלם ממסכי הראדר. מטוס של צבא מצרים קלט את שברי המטוס בקרבת הכפר אל-חסנה". לפי דיווחים שונים, ראש ממשלת מצרים, שריף איסמאעיל, וכמה שרים ממשלתו יצאו לזירת ההתסקות. למקום הוזעקו עשרות אמבולנסים וצוותי הצלה מהעיר איסמאעליה.

גורמי ביטחון במצרים מסרו לסוכנויות הידיעות, כי אין סימנים לכך שהמטוס הופל, וכי הוא התרסק כתוצאה מתקלה טכנית ולא כתוצאה מפעולת טרור או פגיעה מהקרקע. כמו כן, לפי גורמים נוספים במצרים, קברניט המטוס דיווח למגדל הפיקוח כי אירעה תקלה טכנית לפני ההתרסקות. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע עדיין על ישראלים שהיו במטוס, ולא הגיעו פניות ממשפחות לחדר המצב. משרד החוץ והשגרירות ברוסיה ממשיכים בבדיקה.

יצרנית המטוסים איירבוס הגיבה על ההתרסקות דרך הטוויטר: "אנחנו ערים לדיווחים בתקשורת. נעשים מאמצים לבירור המצב. נספק מידע נוסף כשיתברר".

עדכון: גורמי ביטחון מצריים מסרו כי נמצאה היום (שבת) הקופסה השחורה של המטוס, וכי אין ניצולים. ההודעה נמסרה בניגוד לדיווחים הקודמים כי נשמעו קולות של ניצולים בזירת ההתרסקות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה על פתיחת חקירה פלילית רשמית לבדיקת נסיבות ההתרסקות. הנשיא אף הכריז על יום אבל בעקבות האסון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: