אא

אל על עתרה לבג"ץ נגד אישור הפעלת טיסה יומית שנייה של חברת BMI

העתירה נגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית ונגד חברת בריטיש מידלנד [BMI]. אל על דורשת לממש הסכם התעופה בין ישראל ובריטניה ולקבל תנאים שיוויוניים בטיסות להית'רו. אל על: "לא ייתכן שהמדינה תוליך שולל את החברות הישראליות ואת אל על בפרט".

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על, הגישה היום עתירה לבג"ץ כנגד שר התחבורה, שאול מופז, רשות התעופה האזרחית וכנגד חברת התעופה BMI, על כך שלחברה ניתן אישור להפעלת טיסה יומית שניה בק ת"א-לונדון.

אל על מבקשת בעתירתה ליתן צו על תנאי הדורש מהמשיבים להסביר מדוע לא יימנעו מליתן אישור ל- BMI לקיים טיסות סדירות נוספות עד למימוש הסכם התעופה בין ישראל ובריטניה והחברה תקבל אישורי נחיתה והמראה משדה התעופה הית'רו בלונדון בארוח שוויוני, מדוע לא יצהיר בג"צ כי מוטלת עליהם חובה להסדיר את אישורי הנחיתה וההמראה של החברה בשדה התעופה הית'רו בלונדון קודם להענקת כל זכות נוספת לחברת BMI וכן מדוע לא יקיימו בדיקה עליה הוסכם בהסכם שבין ישראל לבריטניה משנת 2007 באשר להשלכות ותוצאות ההסכם.

כמו כן, נתבקש בג"צ להעניק צו ביניים המורה למשיבים להימנע מליתן לחברת BMI אישור לטיסה סדירה נוספת לישראל עד להכרעה בעתירה.

תגובת אל על: "החברה מברכת וערוכה להתמודדות מול חברות התעופה הזרות. יחד עם זאת, לא ייתכן שהמדינה תוליך שולל את החברות הישראליות ואת אל על בפרט. הדוגמא של לונדון היא דוגמא מובהקת לתחרות המתקיימת בתנאים לא שווים, תוך מתן עדיפות לחברות הזרות, בעוד החברות הישראליות אינן מקבלות כל זכויות בנמלי הבית הזרים. כזכור, לפני כחודשיים, הורידו רשויות התעופה בארה"ב את דירוג התעופה של מדינת ישראל לקטגוריה 2. כשלון משרד התחבורה בטיפול בנושא הביא לפגיעה משמעותית בחברת אל על. כעת חוסר התפקוד של רשויות התעופה מביא לפגיעה נוספת בחברת אל על ואילץ אותה לפנות לסעד משפטי".

תגובת BMI נמסר בתגובה: "תמוהה בעינינו עתירתה של חברת אל על כנגד הרחבת פעילות bmi בישראל, וזאת לאור התועלת לצרכן הישראלי מתחרות בקו חשוב כמו ת"א-לונדון. קיבלנו לידינו את העתירה והיא הועברה לעיונו של היועץ המשפטי של החברה. bmi תגיב על העתירה בהתאם לאחר לימוד החומר. bmi תמשיך להציע לצרכן הישראלי מוצר איכותי ושירות בלתי מתפשרים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: