אא

מינהל התעופה האמריקאי יסייע להעלאת דירוג בטיחות התעופה של ישראל

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, הודיע היום כי צוות של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי [F.A.A] יגיע לישראל ב- 15 ביוני ויפעל עם רשות התעופה האזרחית [רת"א] להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה [1 category].

Shutterstock Shutterstock
מדריכים מטעם האקדמיה של ה- FAA הגיעו אתמול לישראל לצורך הדרכת מפקחים באגף מבצעים של רשות התעופה האזרחית ובחודש יולי 2009 יחל ברת"א קורס מפקחי כושר אווירי, שיועבר על ידי מדריכי האקדמיה של ה- FAA.

צוותים של רת"א וה- FAA נפגשו בוושינגטון לפני מספר שבועות וסיכמו ביניהם את תוכנית הפעולה המפורטת שתאפשר להחזיר את ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות. הוחלט כי צוות ה- FAA יגיע לארץ אחת לחודשיים, למשך שבועיים, במטרה להדריך את אנשי רת"א ולעמוד מקרוב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון כל הליקויים שהתגלו.

מנהל רשות התעופה האזרחית, אלוף גיורא רום, הקים מינהלת ושמה "תעופה בטוחה לישראל" אשר תרכז את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר על כתיבה מחדש של נוהלים, עדכון תקנות, השלמת חוק הטיס ותיעוד מחדש של רשיונות מובילים אווירים.

כזכור, בסוף 2008 הוריד מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ. השר כץ ציין עם כניסתו לתפקיד כי אחד הנושאים העיקרים שיעמדו בראש סדר העדיפויות של משרדו יהיה השבת ישראל לדרוג הגבוהה של הבטיחות בתוך שנה, כדי שניתן יהיה להמשיך ולפתח את ענף התעופה בארץ ולהעמידו בשורה אחת עם המתקדמות במדינות העולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: