אא

אל על הפסידה 50 מיליון דולר ברבעון הראשון

חברת אל על פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2008. החברה רשמה שיא של 471.5 מיליון דולר הכנסות, ובכל זאת רשמה הפסד נקי של כ-50 מיליון דולר,איזי בורוביץ, יו"ר אל על:"למרות הקשיים הרבים,ביניהם עליית מחירי הדלק הגולמי וההיחלשות המתמשכת של הדולר לעומת השקל,החברה מציגה איתנות פיננסית ועמידה במטרות וביעדים ששמה לעצמה"

|| ||
מן התוצאות:ההכנסות הסתכמו ב- 471.5 מיליון $ לעומת 388.6 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד,גידול של כ- 21%,הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה של כ- 22% בהכנסות מנוסעים,מעליה של כ- 12% בהכנסות ממטען וכן מגידול של כ- 42% בהכנסות אחרות כגון מכירת מוצרים פטורים ממכס,החכרת מטוסים ומתן שרותי תחזוקה לגורמי חוץ. הוצאות ההפעלה הסתכמו ב- 416.6 מיליון $ לעומת 339.6 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 23%. הגידול בהוצאות ההפעלה נובע בעיקרו מעליית מחירי הדס"ל שהינו מרכיב מהותי ביותר בהוצאות החברה ומגידול בעלויות השכר הנובע בעיקר מתיסוף השקל ביחס לדולר. הרווח הגולמי גדל בכ- 12% והסתכם ב- 54.9 מיליון $ לעומת 49.0 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות הנהלה וכלליות הסתכמו ב- 24.9 מיליון $, לעומת 23.1 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.8 מיליון $, או של כ- 7.8%, אשר נובע מתיסוף השקל ביחס לדולר. ההפסד התפעולי הסתכם ב- 47.4 מיליון $ לעומת הפסד תפעולי בסך של 10.6 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב- 49.9 מיליון $, לעומת הפסד של 15.3 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.
איזי בורוביץ, יו"ר אל על ציין את המאמצים של הנהלת החברה ועובדיה להתאמת פעילות החברה למצבים המשתנים. "למרות הקשיים הרבים אשר עמדה בהם החברה במהלך השנה, ביניהם עליית מחירי הדלק הגולמי וההיחלשות המתמשכת של הדולר לעומת השקל, החברה מציגה איתנות פיננסית ועמידה במטרות וביעדים ששמה לעצמה", ציין. חיים רומנו, מנכ"ל אל על, אמר: "החברה רושמת הכנסות שיא ברבעון הראשון המשקפות גידול של כ- 21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה את הפעילות, העלתה את היצע המושבים, ונרשם המשך של צמיחה בהכנסות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: