אא

כיצד תשפיע כניסת חברות הגרמניות – אייר ברלין וג'רמן ווינגס לישראל?

יוסי פישר מנתח את ההשפעה של כניסת חברות התעופה הגרמניות על שוק התעופה מגרמניה לישראל וסבור כי לאייר ברלין יש יתרון על ג'רמן ווינגס.

Shutterstock Shutterstock
בחודש האחרון נתבשרנו על כניסת שתי חברות המוגדרות כחברות LOW COST על הקווים מגרמניה לישראל.

החברה הראשונה אייר ברלין הינה חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה עם צי של כ- 150 מטוסים. חברה זו החליפה את טיסות TUI FLY במסגרת שיתוף פעולה גלובלי בין תאגיד TUI לבין חברת AIR BERLIN.

החברה השניה: חברת GERMAN WINGS הינה חברה בבעלות ענקית התעופה LUFTHANSA . חברה זו משמשת כזרוע ה- LOW COST של לופטהנזה ומפעילה צי של 27 מטוסים צרי גוף מסוג איירבס 319.

קשה לערוך השוואה בין שתי החברות הללו ולהלן הסיבות:

אייר ברלין

1. אייר ברלין הנה חברה גדולה בכל קנה מידה – זוהי חברת התעופה החמישית בגודלה באירופה מבחינת מספרי הנוסעים.
2. ציי המטוסים של אייר ברלין כולל מטוסים רחבי גוף בעלי טווח טיסה ארוך. יעדי הטיסה של החברה כוללים יעדים בצפון אמריקה, הקריביים, דרום אמריקה, אסיה ואפריקה.
3. החברה משווקת את טיסותיה לגרמניה עם חיבורים לטיסות ההמשך שלה ליעדיה השונים ברחבי העולם דרך מספר HUBS.
4. החברה מפעילה בטיסות לארץ מטוסים בעלי 2 מחלקות הכוללים מחלקה רגילה ומחלקת עסקים. השרות על גבי הטיסה הוא בפורמט של טיסה סדירה, הכולל הגשת ארוחות ושתיה ללא תשלום.
5. החברה מאפשרת מכירת כרטיסי טיסה ישירות באינטרנט ודרך סוכני הנסיעות בישראל ומחזיקה את הולידי טרוול כנציגותה.
6. לחברה יש כרטיס מועדון נוסע מתמיד, המאפשר צבירת נקודות .
7. החברה מפעילה 9 טיסות שבועיות ל- 4 יעדים - ברלין, דיסלדורף, מינכן וקלן.

ג'רמן וינגס

1. ג'רמן וינגס היא חברה קטנה יחסית עם 27 מטוסים צרי גוף.
2. יעדי הטיסה של החברה הם באירופה. ישראל הנה היעד הראשון של החברה מחוץ לאירופה.
3. החברה טסה רק משדה תעופה אחד בגרמניה, קלן, שלא ממש מוכר לנוסע הישראלי. זה שאוסף את הרכב השכור בשדה התעופה ומשם יוצא לטיול.
4. החברה טסה רק במתכונת LOW COST ועושה שימוש במטוסיה בשעות הלילה – השדה בקלן הוא השדה הבינ"ל היחיד בגרמניה שפתוח 24 ביממה.
5. אין מחלקות יוקרה בטיסות. המזון, השתיה והמטען – בתשלום.
6. מועדון הנוסע המתמיד "בומראנג", בו הכותרת היא הזמן 8 טיסות קבל את ה- 9 חינם.
7. החברה מפעילה בשלב זה 2 טיסות שבועיות לקלן.
8. החברה מוכרת את המושבים במכירה ישירה באינטרנט ולא דרך סוכנים ואין לחברה בשלב זה נציגות בישראל.

בשתי החברות האפשרות להזמין קבוצות – טיולים מאורגנים, נופשונים מאורגנים מוגבלת ביותר אם בכלל קיימת. הרעיון הבסיסי של שתי החברות הוא בראש ובראשונה פניה לקהל הנוסעים הגרמני. בשתי החברות כמות ההזמנות הישירות של הלקוחות בגרמניה דרך האינטרנט עולה על 80% מהיקף המכירות.
ברור מהניתוח שערכתי שלאייר ברלין יש יתרון עצום כמעט בכל תחום מול ג'רמן ווינגס.

החברות הגרמניות בהשוואה למתחרות הישראליות

על פניו, נראה לי שהניסיון של חברות התעופה הללו לנסות להחיל את המודל העסקי שלהן שעובד בגרמניה ובשאר אירופה יתקל בקשיים.

הלקוח הישראלי עדיין מעדיף מענה אנושי – עבודה מול סוכן. נוסף לכך זמני הטיסות – החיסכון של חברות התעופה הללו בניצול מטוסיהן בלילה גורמים לכך שהתייר הישראלי מגיע מוקדם מאוד או מאוחר מאוד בלילה ליעדו ואז מחויב על ידי המלונות בתשלום נוסף.

חוסר הגמישות במתן אפשרות לעבודה עם קבוצות גורע חלק מהעבודה. ההבדל הקטן יחסית במחירי הטיסות בין החברות הללו לחברות ישראליות דוגמת ארקיע, ישראייר וסאן דור לא מבטיח בהכרח זליגה של לקוחות לטובת החברות הללו. ההכרות של החברות הישראליות עם השוק המקומי.

נוסיף לכך את הטיסות של לופטהנזה ואל-על, ששתיהן מתחרות על הלקוח הישראלי ונבין שהתחרות הזו לא תהיה פשוטה כלל ועיקר.

* יוסי פישר הוא משנה למנכ"ל כלל תיירות מקבוצת אי.די.בי וחבר מועצות המנהלים של חברות התיירות בתאגיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: