אא

האם EMIRATES לוטשת עיניים לסלוטים של AIR BERLIN?

"השייחים" מהמפרץ לא "עוצרים" בקבוצות הכדורגל בבריטניה. לאור התגברות מעמדה של גרמניה כיעד תיירות אירופאי חשוב ביותר וטענות ענקית התעופה מהאמירויות כי אינה מקבלת די "סלוטים" בשדות התעופה הראשיים של גרמניה רכישת חברת התעופה הגרמנית נראה כמו היעד הבא.

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
גרמניה היא שוק התיירות היוצאת הגדול והמשמעותי באירופה. ככזה, אין חברת תעופה שלא לוטשת את עיניה לשוק זה, שבאופן מסורתי נשלט עד לא מזמן על ידי לופטהנזה.

עם איחוד גרמניה וצמיחתה של ברלין כיעד התיירות החשוב ברפובליקה הפדראלית גדלה חברת אייר ברלין, עד שהפכה לחברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, עם צי מטוסים של יותר מ-170 מטוסים.

התחרות העיקרית של לופטהנזה הינה בטיסות ארוכות הטווח, שם נמצא הכסף המשמעותי . לופטהנזה מתמודדת בעיקר מול חברות מהמפרץ ומול חברתה בברית ה-STAR, חברת טורקיש איירליינס.

אמש, נתן טים קלארק, נשיא 'אמיראטס', ראיון לאמצעי התקשורת דווקא בשדה התעופה של המבורג. מקריות? אני חושב שלא.

בראיון מדבר קלארק על כך שחברת 'אמיראטס', הנמצאת בבעלות המדינה, עדיין לא רואה האטה בפעילות ובמכירות. הוא ציין שהמכירות לחודש נובמבר מצביעות על שיעור תפוסה של החלק הגבוה של 70% ואלו מבחינתו בהחלט נתונים חזקים.

הסיבה להגעתו של קלארק להמבורג הייתה חגיגות 100 שנה לשדה התעופה הזה, ואת החגיגה הוא עשה בגדול, בהגיעו במטוס איירבוס 380, ממנו הזמינה חברתו 90 יחידות. דבר ההופך אותה ללקוחה הגדולה בעולם של מטוסים מהדגם הזה.

הוא התייחס בראיון שנתן לכך ש'אמיראטס' אינה זוכה לקבל את כמות ה'סלוטים' אותה היא מבקשת בשדות התעופה הראשיים של גרמניה ואמר שהוא מודע לשמועות ולהצהרות על כך שחברת לופטהנזה פנתה לממשלת גרמניה בבקשה שלא תיתן ל'אמיראטס' 'סלוטים' נוספים עקב טענות, לכאורה, על תחרות בלתי הוגנת.

בהקשר ל'אייר ברלין' אמר קלארק, בראיון, ש'אמיראטס' אינה מעוניינת בצי המטוסים של 'אייר ברלין'. מכך ניתן להבין שהיא בהחלט מעוניינת בשאר הפעילות של החברה ובעיקר ה'סלוטים' שיש לאייר ברלין בשדה התעופה החדש של ברלין – ברנדנבורג, שיפתח במהלך 2012.

צעד נוסף, המראה על רצינות כוונתה של 'אמיראטס' להפוך את התחרות על השוק הגרמני לעיקר פעילותה באירופה, היא 'עריקתו' של איש המכירות הבכיר ביותר של לופטהנזה, טיירי אנטינורי, מי שהיה אמור לקחת את הניהול של חברת 'אוסטריאן איירליינס'.

'עריקתו' של איש מפתח זה מסמלת יותר מכל את התגברות כוחה של 'אמיראטס' לעומת הבעיה בה נמצאת לופטהנזה בתחרות.

הנקודה הישראלית: אייר ברלין תימכר כפי הנראה בסופו של דבר. זוהי חברה שעשתה חייל בפעילותה הקצרה בקווים מגרמניה לישראל. השאלה היא רק מה יקרה באם אכן 'אמיראטס' תרכוש את 'אייר ברלין'. יותר מסביר להניח שהחברה האם תשמור על 'אייר ברלין' לפחות בהתחלה כגוף עצמאי, אבל קשה לי להאמין שבטווח הבינוני מוביל הדגל מהמפרץ יאפשר ל'אייר ברלין' לשמור על הקווים שלה לתל-אביב. יהיה מעניין בשוק התעופה האירופאי בשנה הבאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: