אא

משרד התחבורה האמריקאי : מחירי הטיסות בארה"ב ירדו באופן ריאלי ב - 16% מאז שנת 1995

כך צוטט בכתבה שהופיעה בסוף השבוע בעיתון הכלכלי Wall Street Journal וכותרתה היא Airlines Are Driven To Nickel And Dime.

Shutterstock Shutterstock
מחירי הטיסות בארה"ב ירדו ב-16% מאז שנת 1995. את הנתונים מביא העיתון הכלכלי האמריקאי Wall Street Journal בכתבה שפורסמה בסוף השבוע החולף.

בגוף הכתבה מתוארת עליית המחירים בתעופה הפנים ארצית בארה"ב בשנתיים האחרונות שבאה לידי ביטוי בהיטלים שונים המתווספים למחירי כרטיסי הטיסה. חיוב בעבור מטען, חיוב על מושבים מועדפים, חיוב בעבור היטל דלק, חיוב בעבור הזמנת מקומות שמורים מראש ועוד כהנה וכהנה.

למרות העלייה במחירי הכרטיסים מסכמת הכתבת סוזאן קארי שמחירי כרטיסי הטיסה לטיסות פנימיות בתוך ארה"ב ירדו ב-16% מאז שנת 1995. לדוגמא היא מביאה מחיר כרטיס הלוך ושוב שעלה בשנת 1995 410.30 $ דולר לטיסה מחוף לחוף הכולל את מחיר ההזמה ומחיר דמי המזוודה נמכר כיום ב - 337.97 $ וכולל 21.66 $ דמי מזוודה ומחיר ביצוע ההזמנה. ירידה של 21% במחיר הכרטיס.

הכתבת מביאה את חברת יוניטד-קונטיננטל בתור דוגמה למחירי התעופה הנמוכים.

'גם במחיר של 1,000 $ לכרטיס טיסה לאסיה במחלקת תיירים ומחיר של 5,000 $ לכרטיס טיסה במחלקת עסקים לאירופה, המחיר הממוצע לכרטיס טיסה ללא מיסים ברבעון השני של יוניטד –קונטיננטל עמד על 273 $ לכיוון או 546 $ לטיסה הלוך ושוב'.

הכתבה מדגישה את ההכרח במיזוגים בין חברות התעופה על מנת לייצר הצדקה כלכלית להמשך קיומן.
דיי בדוגמה של American Airlines אשר מנויותיה צנחו בשבוע שעבר בכ - 33% עקב שמועות על פשיטת רגל צפויה. השמועות הובילו לגל נוסף של שמועות בסוף השבוע האחרון בעיתונות הכלכלית בארה"ב על בחינת אפשרות למיזוג בין AA לבין US AIR.

בהמשך המאמר ב - WSJ מצוטט כלכלן תעופתי בשם דרין ליי העובד בחברת הייעוץ קומפאס לקסינגטון שאין הוא צופה שינוי בהתנהלות בטווח הארוך של מחירי כרטיסי הטיסה.

חברות התעופה אינן קובעות את המחיר, אלא הצרכן והתחרות עדיין מכתיבות את מחירי הטיסות. לדעתו, מחירי הטיסות ימשיכו לרדת מה שמחייב את חברות התעופה להחליף את ציי המטוסים שלהן למטוסים חסכוניים בצריכת הדלק, וכן לאתר כל אפשרות לחיסכון בעבודה של חברות התעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: