אא

הקץ לזיהום האוויר שיוצרים מטוסים?

חברת מישלין פיתחה טכנולוגיית תא דלק-יחידת מנוע שעושה שימוש באנרגיה הנוצרת מהתגובה הכימית בין חמצן ומימן.

| |

יחידת המנוע נוסתה, לראשונה בעולם, על גבי מטוס אזרחי. יחידת המנוע עובדת על תגובה כימית בין חמצן ומימן, ותוצר הלוואי היחיד שהיא פולטת הוא...מים! חברת מישלין, ענקית הצמיגים הצרפתית, ערכה בחודש מאי השנה ניסוי ראשון בטכנולוגיית "תא דלק" חדשה שהיא פיתחה. "תא דלק" הוא יחידת מנוע, שלהבדיל ממנועי הבעירה המוכרים לנו מכלי הרכב עליהם אנו נוהגים, עושה שימוש באנרגיה הנוצרת מהתגובה הכימית בין חמצן ומימן. כיום, רובם המוחלט של כלי הרכב, עושה שימוש במנועי בעירה, העובדים על סולר, בנזין או גז בישול, ופולטים מזהים רבים לאטמוספרה .


תאי דלק, לעומת זאת, עובדים על מימן וחמצן, שני גזים שמצויים בשפע על פני כדור הארץ, ותוצר הלוואי היחיד שהם פולטים הוא מים. תא הדלק של מישלין, פיתוח חדשני שיועד, במקור, לשמש כלי רכב עתידניים ולא מזהמים, הפיק כ-20 קילוואט, והפעיל את מנוע משאבת המערכת ההידראולית, המערכת שמפעילה את המאזנת של הכנף .


במהלך הניסוי, הצליחה מישלין להוכיח כי המערכת מסוגלת לעמוד בתאוצה רבה, ובתנאי חוסר כבידה מוחלט . כמות המים שהופקה במהלך טיסת הניסוי הייתה 10 ליטרים. הניסוי הראה כי תא-הדלק מסוגל להפעיל מערכות שליטה מרכזיות במטוס ללא קושי. מלבד העובדה שתאי דלק אינם מזהמים כלל, היתרון הנוסף שלהם הוא שהם, כאמור, יוצרים מים, בהם ניתן להשתמש בשירותי המטוס, ובכיורים השונים.


המשמעות היא, שבעתיד, לא יהיה צורך להעמיס על המטוס מים מראש, מה שיפחית את משקל המטוס, ויקטין, כתוצאה מכך, את כמות הדלק שהוא צורך. הצלחת הניסוי של מישלין ואיירבאס, מהווה את יריית הפתיחה. שתי החברות מתכננות לייצר תאי דלק, שבעתיד הקרוב, יחליפו מערכות מזהמות נוספות במטוס. שימוש בטכנולוגיית תא-הדלק של מישלין, יוביל להפחתה משמעותית של זיהום האוויר ושל הרעש שיוצרים מטוסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: