אא

"הישראלים מאוהבים בתאילנד"

גם השנה נרשמה נסיקה מטאורית של 17 אחוזים בתנועת הישראלים לתאילנד , דב קלמן מנהל לשכת התיירות של תאילנד במסגרת מוסף מיוחד של עיתון פספורט על תאילנד מספר על מערכת היחסים הישראלית-תאילנדית ומבהיר "השוק פורח"

|| ||

לפני מספר חודשים הוזמנתי לכנס של משרד התיירות התאילנדי בבנגקוק, בו הייתי צריך להתמודד עם השאלה הפשוטה: התיירות מישראל לתאילנד - לאן?

האמת, השתדלתי להוריד את הציפיות מהשוק שלנו. טענתי שבתנאים הקיימים, יהיה קשה מאוד לגדול. בכל זאת, שנת 2012 הסתיימה עם כמעט אותה כמות תיירים ישראלים לתאילנד, 125,000, וזה לאחר שנים רבות של עליה מתמדת.

כאשר קיבלנו את הנציגות התאילנדית ב-2001 היו כ-50,000 ישראלים שביקרו בתאילנד, בעיקר מדובר היה אז על תרמילאים עם תקציב נמוך מאוד וגברים, שלאו דווקא חיפשו את הפילים בצפון או בתי המלון לירח דבש בדרום.

נכון ל-2012 רוב הישראלים שהגיעו לתאילנד כבר היו ממעמד הביניים והגבוה והוציאו 134$ בממוצע ביום, סכום גבוה בהרבה מאשר תקציב הבזבוזים של עמיתיהם משווקים אירופיים אחרים. (למשל, התיירים הגרמנים העשירים מוציאים בממוצע רק 116$). בנוסף מעל 64% של הישראלים המבקרים בתאילנד הינם "repeaters", נוסעים חוזרים, כלומר, לא נסעו לתאילנד כדי לגלות יעד חדש, אלא כדי לחזור אליה שוב ושוב.

בכנס הזה הזכרתי את מספר התושבים הנמוך בארצנו הקדושה וסיפרתי על השיחה עם נהג המונית התאילנדי. כאשר שמע על המספר הזה, אמר לי: "לא שאלתי אותך כמה ישראלים יש כרגע בתאילנד". "לא", אמרתי לו. "אין 8 מיליון ישראלים בתאילנד, על אף שאנחנו עושים רעש כאילו זה המספר. סיפרתי לך כמה ישראלים יש בכלל".  

אני טענתי בלהט שלנתונים האלה אין (כמעט) אח ורע בעולם. נכון, אנחנו רחוקים מאוד מלהיות שוק מוביל (סה"כ אנחנו מייצרים רק 0,58% של סך התיירות לממלכה) אבל על פי האוכלוסייה המקומית, 1.6% של כל הישראלים מבקרים בתאילנד מדי שנה.

ניסיתי להסביר לנציגים מהארצות האחרות, מה היה קורה לו יחס כזה היה קיים בגרמניה או אנגליה. הוכחתי כי יחסית לאוכלוסיה שלנו, אנחנו מבקרים פי 2 יותר מאשר הגרמנים ופי 5 יותר בהשוואה לאיטליה. רק שוק מערב-אירופי אחד מייצר יותר תיירים יחסית מאשר ישראל: שווייץ עם 2.5% מהאוכלוסייה.  ציינתי את הסיבות, כאשר העיקרית שביניהן היא שמשווייץ העשירה והקרה יוצאות מדי שבוע פי 5 יותר טיסות מאשר מישראל לכיוון תאילנד. פי 5 (!). התחרות הנמוכה מכאן ועלות הטיסה הגבוהה מסבירות, מדוע תאילנד מעולם לא תוכל לייצר את מספר היעד שהתאילנדים מצפים מאתנו.

כמה טעיתי.

ביולי 2013 ספרו התאילנדים 13,162 דרכונים ישראלים שעברו את גבול המדינה. עלייה של כמעט 17% בהשוואה ליולי 2012. מתחילת השנה עברנו את שיא ה-73,000, עלייה של כמעט 6,5% בהשוואה ל-7 החודשים הראשונים אשתקד. אין חברת תעופה חדשה המחברת בין הארצות שלנו ואין שינוי דרמטי ברמת החיים שלנו, ובכל זאת, השוק שלנו ממשיך לפרוח.

"יעד חובה לכל משפחה, זוג רומנטי או אוהב תרבות"

הישראלים פשוט מאוהבים בתאילנד. אנחנו מוצאים שם את מה שלא מוצאים באף יעד אחר: מארחים מחייכים שהקו הירוק עבורם מהווה התחלה יפה של חולצת ט' יפה באחד מהשווקים הרבים; בתי מלון מפוארים במחיר של צימר (זול) בצפון; מגוון אטרקציות למשפחות שלא קיים באף מקום; שופינג מטורף; טיולי טבע ופעילויות "Soft Adventure". היעד הופך להיות חובה לכל משפחה, זוג רומנטי או אוהב תרבויות.

ובכל זאת, על אף הנתונים המרשימים האלה, תעשיית התיירות המקומית שלנו עדיין לא אימצה את תאילנד כיעד פיתוח ושיווק מוביל. המודעות בעיתונות מדברות על דילים של הרגע האחרון לבולגריה, על שייט מפואר בקריביים או על סקי באוסטריה (להזכירכם: כ-25,000 ישראלים יוצאים לחבילות סקי לכל היעדים, כלומר, פחות מ-20% של ישראלים לתאילנד!). התחרות בין הסיטונאים מתמקדת בטיולים המאורגנים המהווים פחות מ-9% מסך התנועה לשם.

ואני שואל, איפה מארגן החבילות הישראלי שמשקיע באתר חדשני עם סל מוצרים מגוון ל-FIT? מה ההסבר לתרדמה של חברות התעופה והשחקנים העיקריים באשר לקמפיין צבעוני וחדשני? מתי ראיתם לאחרונה אירוע מטעם מארגן תיירות זה או אחר, בו לומדים על סיבות חדשות לתייר הישראלי לארוז את המזוודות שוב ושוב? איפה הקמעונאים שמתמחים בחבילות ירח דבש בתאילנד?

לשכת התיירות של תאילנד בישראל משקיעה משאבים כבדים כדי להמשיך ליצור עניין ביעד. בחודש האחרון הוצאנו גיליון גיאוגרפי מרהיב בשיתוף Bangkok Airways על תאילנד, מיאנמר ולאוס. יצאנו בתחרות גדולה עם עיתון "לאשה" ונארגן תערוכת צילומים מרהיבה ותחרות גדולה בקניון רמת אביב בשיתוף Royal Jordanian. אנחנו מעדכנים באופן קבוע מעל 35,000 חברים במועדון ידידי תאילנד בישראל על חידושים, פסטיבלים ומבצעים, אך כל זה ללא שיתוף פעולה פעיל של הגורמים הרלוונטיים העיקריים בענף התיירות.

בפתח השנה החדשה, אנחנו מתכוונים להפוך את ישראל לשוויץ החדשה בכל מה שקשור לתנועה לתאילנד וקוראים למשרדי הנסיעות, מארגני התיירות וחברות התעופה להצטרף למסע (!)

הכותב הינו מנהל לשכת התיירות של תאילנד בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםתאילנדפספורט תאילנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: