אא

נמה"ת החדש בברלין קטן מדי – עוד לפני שנפתח

פרויקט הדגל של התעופה בגרמניה, נמל התעופה של ברלין, שהיה אמור להיפתח ב-2010 ובעקבות שורת תקלות ומחדלים ייפתח רק ב-2016 יהיה כבר ביום פתיחתו קטן מדי לצרכי התעופה של הבירה הגרמנית, וכעת השארתו של שונפלד פתוח לצד השדה החדש עומדת על הפרק.

|| ||

הגרמנים לא זוכרים סאגה משפילה כזאת:

פרויקט הדגל של התעופה בגרמניה, נמל התעופה של ברלין, שהיה אמור להיפתח ב-2010 ובעקבות שורת תקלות ומחדלים ייפתח רק ב-2016 יהיה כבר ביום פתיחתו קטן מדי לצרכי התעופה של הבירה הגרמנית, וכעת השארתו של שונפלד פתוח לצד השדה החדש עומדת על הפרק.

התקשורת בגרמניה מדווחת כי בשנת 2000, מתכנני השדה הורו לבנות טרמינל שיוכל לטפל ב-24 מיליון נוסעים בשנה. המספר הזה עלה ל-27 מיליון נוסעים בשנה ב-2006. כעת, בגלל הגידול בתיירות לבירת גרמניה התחזית למספר הנוסעים הצפוי עלתה ב-15% - והשדה החדש יהיה כבר בעת פתיחתו בשנה הבאה קטן מדי. במסמך של דירקטוריון של נמל התעופה החדש שהודלף לתקשורת הגרמנית נכתב כי בעת פתיחתו השדה יאלץ להתמודד עם 31 מיליון נוסעים בשנה, והמספר רק יעלה בהמשך, מספר שכאמור גדול בארבעה מיליון מכמות הנוסעים איתה השדה תוכנן להתמודד. שדה התעופה החדש, שייקרא "ברלין-ברנדנבורג", היה אמור להיפתח ב-2012 ולהחליף את נמלי התעופה הקיימים של העיר, טגל ושונפלד. שורה של תקלות, מחדלים ושערוריות (כמו בניית דלפקי צ'ק אין נמוכים מדי ותכנון מעט מדי מסועי כבודה) הובילו לדחיית פתיחת הנמל בארבע שנים ולחריגה של 1.1 מיליארד יורו בתקציבו – ועוד 4.7 מיליארד אירו שהוקצו לפרויקט המקורי – על חשבון משלם המסים הגרמני. שונפלד יישאר פתוח? כעת, יכול להיות שהטעויות והתקלות בנמל החדש יובילו להשארתו של נמל התעופה שונפלד פתוח, במקום לסגור אותו כמתוכנן. ברנדנבורג עצמו נבנה מדרום לשונפלד, ואחד ממסלוליו יהיה מסלול גם בנמל החדש, אך הטרמינל מרוחק יותר וחדש לחלוטין.

לאור הנתונים, מנהל נמל התעופה החדש רוצה שהטרמינל הקיים בשונפלד יישאר פתוח ולא ייסגר, כדי שהוא יוכל לקחת חלק בתנועת הנוסעים גם לאחר פתיחת הנמל החדש, בעוד שטגל ייסגר כמתוכנן. במקור, שונפלד היה אמור לשמש לטיסות צבאיות וממשלתיות. ברנדנבורג מתוכנן כך שניתן יהיה להרחיבו בעתיד, אך כאמור בינתיים השלב הראשון של הקמתו עדיין לא הושלם כך שהוצאת ההרחבות האפשריות לפועל עדיין לא עומדת על הפרק.

הרשויות בגרמניה מתנגדות להשארת שונפלד פתוח, בשל המרחק הרב בין שני הטרמינלים והצורך בטרטור הנוסעים ביניהם בנמל שהיה אמור להיות השער של בירת גרמניה לעלם.

הגידול בתיירות לברלין הוביל לכך ששונפלד הטיס בשנה שעברה 6.7 מיליון נוסעים כשהוא מסוגל לטפל ב-7 מיליון, וטגל העביר כמעט מספר כפול של נוסעים בהשוואה לקיבולתו המתוכננת – 20 מיליון כשהקיבולת המקורית היא 12 מיליון.



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: