אא

טייסי אל על קורקעו - וועד הטייסים זועם

ביום חמישי קורקעו 23 טייסי אל על. יו"ר ועד הטייסים: "מנכ"ל החברה החדש בחר לזנוח את הטייסים המנוסים ביותר כשלנגד עיניו עומד רווח כלכלי פסול הנובע מהחלטה אומללה"

23 טייסי אל על קורקעו ביום חמישי האחרון, ולדברי ועד הטייסים "ללא סיבה ועל פי החלטה מיותרת של רת"א. החלטה ששוללת מציבור הטייסים הישראליים זכויות יסוד בסיסיות לחופש העיסוק, שהוענקו לכל אזרח על פי חוקי המדינה".

קברניט ניר צוק, יו"ר וועד טייסי אל על, פנה לטייסים במהלך סוף השבוע: "מנכ"ל החברה החדש בחר לזנוח את הטייסים המנוסים ביותר כשלנגד עיניו עומד רווח כלכלי פסול הנובע מהחלטה אומללה. הניסיונות לגבש עם הנהלת החברה, את התנאים להמשך העסקת הטייסים הותיקים שקורקעו, לא הבשילו. ההנהלה בחרה להתעלם מפרק הקרקוע שבהסכם העבודה."

צוק מוסיף עוד ומציין כי "נציג ההסתדרות הציע להנהלה פתרון זמני, לשנתיים הקרובות. הפתרון, שמקורו הכספי בזכויות אותן צברו הטייסים במשך עשרות שנים, נדחה על ידי ההנהלה. ההנהלה גם דחתה את הצעתו להכריז על המצב כקרקוע זמני, ללא פגיעה בזכויותיהם המשפטיות."

ביום רביעי נפגש מנכ"ל אל על עם קבוצת הטייסים הוותיקים שקורקעו, ולדבריהם במקום להפגין אמפתיה למצבם ותסכולם, בחר המנכ"ל לאיים, ואמר: "לאור המחסור שנוצר בטייסים, ההנהלה לא תתאמץ לאייש את הטיסות".

ועד הטייסים, בשיתוף עם ההסתדרות, מתכוון לעתור בימים הקרובים לבית הדין כנגד הנהלת אל על בגין התעלמות ממחויבותה ההסכמית. כמו כן, בשבוע הבא יקיימו הטייסים אספות עובדים שלא במסגרת שעות העבודה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: