אא

פרסום ראשון: סייפרוס איירווייס פשטה את הרגל - טיסות החברה הופסקו לאלתר

הנציבות האירופית החליטה לא לקבל את תכנית ההבראה של החברה שכשלה. ממשלת קפריסין החליטה לפתוח בהליך פירוק ועל הפסקת הטיסות החל מהערב. חברת "אופן סקיי" ה-GSA של סייפרוס בישראל: "נעשה כמיטב יכולתנו לעזור לנוסעים ולסוכנים"

צילום shutterstock|| צילום shutterstock||
פרסום ראשון. ממשלת קפריסין הכריזה הערב (שישי) על פשיטת רגל של חברת התעופה "סייפרוס איירוויס (Cyprus Airways) לאחר 68 שנה. החברה הפסיקה את טיסותיה החל מהערב לאלתר, ובין הנפגעים כמובן נמצאים גם ציבור הנוסעים הישראלי אשר נהגו לפקוד את קו החברה בין לרנקה תל-אביב שפעל בתדירות של 6 טיסות שבועיות, באופן תכוף. כידוע, חברת התעופה הקפריסאית הייתה נתונה לאורך תקופה ארוכה במצב כלכלי קשה, כאשר הנציבות האירופית סירבה לקבל את תכנית ההבראה שהוגשה על ידי הנהלת החברה. בזמנו הלוותה הנציבות סכום של כ-150 מיליון אירו, אשר אמורים היו לחזור אליה, אלא שבסופו של יום ובשל בקשתה של סייפרוס לפרק זמן נוסף עד החזרת החוב, החליטה הנציבות שלא לקבל יותר את התנהלות החברה, שלא עמדה מבחינה בסטנדרטים הנדרשים. ממשלת קפריסין שבבעלותה 93% מחברת התעופה, ניסתה בתקופה האחרונה לחפש אחר משקיעים חיצוניים, אך לשווא. לאור זאת ממשלת קפריסין החליטה ליזום הליך של פירוק מרצון ולהפסיק באופן מידי את כל פעילות החברה החל מהיום (שישי).
"סייפרוס איירווייס חודלת להתקיים לאחר שלא תוכל להמשיך לפעול", אמר שר הכלכלה הקפריסאי, האריס גאורגיאדס, שהוסיף כי החל ממחר (שבת) תפעלנה טיסות חלופיות של חברות תעופה אחרות ליעדים אליהם טסה עד היום סייפרוס.
יו"ר "אופן סקיי" ששימשה כ-GSA של סייפרוס איירוויס בישראל, אפרים פורטיס, סיפר ל-"פספורטניוז" בתגובה כי "אנחנו משמשים כ-GSA -של סייפרווייס איירוייס למעלה מ-15 שנה. במהלך השנים עשינו עבודה נפלאה והבאנו את הקו מת"א ללרנקה להיות הקו הרווחי של החברה. כחברה מייצגת הרבה מאד חברות תעופה נעשה כמיטב יכולתנו כדי לעזור לסוכנים וגם לנוסעים למצוא את הפתרונות ההולמים להחזיר לארץ את ציבור הנוסעים שנמצא כעת בקפריסין". עוד ציין פורטיס כי: "סמנכ"ל השיווק של סייפרוויס איירווייס הבטיח לי וכך גם נציגת החברה בישראל ,סוזי מבורך לעשות מטעם החברה שנסגרה את זה חלק עד כמה שאפשר. אני מאד מצטער שחברת לאום נסגרת. הלב בוכה באופן סקיי על מה שקרה לחברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: