NY
LONDON
BEIJING

מאז 1932: בריטיש איירווייס חוגגת 85 לקו מאנגליה לישראל

במסעדה של השף מאיר אדוני בקומה ה-15 במלון קרלטון בתל אביב ציינה חברת התעופה בריטיש איירווייס, 85 שנות פעילות בישראל. "אנחנו טסים לישראל כבר 85 שנים וההיסטוריה הזו תמשיך", אמר המנכ"ל העולמי של בריטיש איירווייס ויו"ר מועצת המנהלים שלה, אלכס כרוז. ומה אמר על התמודדות החברה בתחרות הגוברת?

חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייס, ציינה הבוקר (ד') 85 שנים להפעלת הקו מאנגליה לישראל. במסיבת עיתונאים שקיימה בריטיש במלון קרלטון אמר אלכס כרוז, המנכ"ל העולמי ויו"ר מועצת המנהלים של החברה: "מדינת ישראל מהווה ציון דרך חשוב בהיסטוריה של בריטיש איירווייס, שחוגגת בימים אלה 85 שנה להפעלת הקו מאנגליה לישראל".

למי שאינו מצוי בהיסטוריה של התעופה, הטיסות מלונדון לישראל הופעלו כבר בשנת 1932 על ידי חברת "אימפיריאל איירווייס", לימים בריטיש איירווייס. הטיסות בוצעו בסירות אוויריות מסוג Scipio S17, אשר נחתו על מימי ים הכינרת. עם הנחיתה, הורדו הנוסעים ליבשה באמצעות סירות.  "אחרי 72 שעות מרגע ההמראה, הנוסעים הגיעו לישראל", אמר כרוז.

85 שנות פעילות הופכות את בריטיש איירווייס לחברת התעופה הבינלאומית הוותיקה בישראל, המפעילה כיום 14 טיסות שבועיות בקו תל אביב-לונדון. כל טיסותיה של החברה אל ומישראל מופעלות בתצורה "ארוכת טווח" (Longhaul), כנהוג בטיסות הבינלאומיות הארוכות היוצאות מלונדון. החל מאפריל 2018 צפויה חברת האחות של בריטיש איירווייס, איבריה, לשדרג את הקו שלה לתל אביב, ולהפוך לחברת התעופה השנייה באירופה שתפעיל את כל הטיסות שלה לישראל במטוסים רחבי גוף ובתצורה ארוכת טווח (Longhaul).

מימין לשמאל: ג'ורג טוונסמאייר, יעל קטן ואלכס קרוז

בריטיש הודיעה השבוע על תכנית השקעה של  4.5 מיליארד ליש"ט לטובת שדרוג חווית הטיסה של כל לקוחותיה בכל המחלקות. ההשקעה, שתתפרס על פני תקופה של 5 שנים, תכלול הרחבה של צי מטוסי החברה עם רכישת 72 מטוסים חדשים ובהם Airbus A35 ו-Boeing 787-10 הנחשבים למתקדמים ביותר בעולם. בנוסף, הודיעה החברה על חידוש 128 מטוסים בצי הקיים, כולל עיצוב מחדש של הקבינות בכל המחלקות, התקנת שקעי הטענה בכל מושב וחיבור Wi-Fi מהיר בפס רחב.

זאת ועוד, החל מהקיץ הקרוב, לקוחות מחלקת העסקים יוכלו ליהנות משירותים חדשים הכוללים כיסוי מרופד למזרן השינה, שיונח על כל מושב בטיסות ארוכות הטווח. בנוסף, יקבלו הנוסעים כריות גדולות יותר ושמיכת פוך איכותית ומפנקת, מבית המותג היוקרתי “The White Company”.

עוד במסגרת תכנית ההשקעה בגובה 4.5 מיליארד ליש"ט של בריטיש איירווייס, כל הארוחות לנוסעי מחלקת העסקים Club World, יוגשו בסגנון מסעדת יוקרה: לא עוד מגשים עם ארוחות קבועות. מעתה, דיילי החברה יעברו במחלקה עם עגלות תצוגה ויציעו לכל נוסע לבחון בעין את המנות השונות ולבחור ממגוון המנות הראשונות, לצד מנות אחרונות, אשר יוגשו בנפרד בכלים מעוצבים ומותאמים למנה, כנהוג במסעדות יוקרה. לקוחות מחלקת התיירות ייהנו גם הם משדרוג הארוחות בטיסות ארוכות הטווח, ויקבלו ארוחה שניה מלאה ואפשרויות מגוונות יותר של חטיפים ונשנושים המוצעים בין הארוחות.

כרוז בישר כי בריטיש מתכננת להמשיך ולהוביל את המהפכה בעולם התעופה תוך שדרוג השירותים המוצעים לכל לקוחות החברה עם דגש על מחלקות היוקרה. "המטרה שלנו היא להיות הבחירה הראשונה עבור כל לקוח. כל נוסע חשוב בפני עצמו, מהנוסע במחלקת התיירים ועד לנוסע באחת ממחלקות היוקרה. מטרתנו להבטיח לכל אחד ואחת מהנוסעים שלנו את חווית הטיסה הטובה בעולם ואנו נמשיך ונשקיע במקומות שהכי חשובים לקהל לקוחותינו, כדי לבדל את בריטיש איירווייס למול חברות אחרות, באמצעות שיפור חוויית הטיסה ומתן שירותים ייחודיים".

עוד אמר כי "יש לנו תוכניות רבות על מנת להמשיך להוביל בעולם התעופה התחרותי של היום, תוך שדרוג מתמיד של חווית הלקוח בכל המחלקות, זאת כחלק מתוכנית ההשקעה של 4.5 מיליארד ליש"ט. אנו פועלים בזירה תחרותית ושוק בתעופה מאתגר היום יותר מתמיד. התנאים הללו של ענף התעופה העולמי הם שמכתיבים את האופן  שבו עלינו  למצב את בריטיש איירווייס לעתיד לבוא – כחברת התעופה האיכותית והמחויבת ביותר ללקוחותיה, כחברת תעופה ידועה במקצועיות ומצוינות. כבריטיש איירווייס לכולם".

לשאלה כיצד החברה מתמודדת בתחרות מול חברות הלואו קוסט, השיב כרוז: "זה טריקי וקשה. הלחץ קיים והלחץ הזה נמצא בדלת של בריטיש איירוווייס כבר 26 שנים. רמת התחרות גדלה ויש כמה דרכים להתמודד איתה: להיות יעילים יותר וזה מה שאנחנו עושים כבר שנים; ולהיות חכמים".