אא

אל על: הפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה

ההפסד של חברת התעופה ברבעון הראשון של 2018 גדל ב-47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר אז החברה רשמה הפסד של 30 מיליון דולר. נתח השוק ירד ל-27.9%, וההוצאות גדלו לסך של 433 מיליון דולר

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על מפרסמת הבוקר (שלישי) את תוצאותיה הכספיות של הרבעון הראשון של 2018 . על פי התוצאות, החברה רשמה הפסד של 44 מיליון דולר לעומת הפסד של 30 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017, גידול של 47% . ההכנסות אומנם צמחו לסך של 463 מיליון דולר לעומת כ-417 מיליון דולר אשתקד, גידול של 11%, אך ההוצאות גדלו לסך של 433 מיליון דולר לעומת סך של 376.8 מיליון דולר אשתקד, גידול של 15%. על פי דו"ח החברה ההוצאות גדלו בעיקר בשל הזינוק בהוצאות הדלק בכ-23 מיליון דולר וגידול בהוצאות השכר של כ-7 מיליון דולר בעיקר עקב שחיקת שער הדולר מול השקל ועליה בשכר המינמום. הרווח הגולמי ירד לסך של 31 מיליון דולר לעומת 41 מיליון דולר בתקופה המקבילה, שינוי של 25%. ה-EBITDA הסתכם בהפסד של  כ-14 מיליון דולר הפסד לעומת רווח של 10 מיליון דולר אשתקד. אומנם החברה העלתה את התפוסה הממוצעת בטיסות לסך של 83.8% לעומת 83.6% אך בעקבות כניסת חברות הלואו קוסט לנתב"ג היא רשמה ירידה דרסטית בנתח השוק הכולל שלה לסך של 27.9% לעומת 32.8% אשתקד.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על מסר בתגובה לתוצאות: "במהלך הרבעון הראשון לשנת 2018 רשמה אל על גידול של כ-11% בהכנסותיה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה את היקפי פעילותה, על אף האתגרים הרבים הנובעים מפתיחת השמים והתחרות העזה והמתגברת מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה low cost. יחד עם זאת, החברה רשמה גידול בהוצאות, שנבע בעיקר מהעלייה במחיר הדלק ושינויים בשערי החליפין, כך שבשורה התחתונה סיימה את הרבעון, המתאפיין בחולשה עונתית, עם הפסד בסך  44 מיליון $."

גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: