Makam-Teaser

הפליק פלאק לאחור של משרד התחבורה

אחרי שהסיר את רשימת המדינות המכבדות רישיון נהיגה ישראלי, משרד התחבורה החזיר את הרשימה אך עם הסתייגות המטילה את האחריות על הנהג הישראלי. "על כל אזרח לבדוק מול חברת השכרת רכב במדינת היעד אודות דרישות הרישיון הנהוגות בה"

שר התחבורה, ישראל כץ. צילום: יח"צ

 

סאגת רישיון הנהיגה הבינלאומי נמשכת. כפי שנחשף כאן לראשונה,  בשקט בשקט, ללא הודעה לעיתונות, משרד התחבורה שינה את הנחיותיו לישראלים המתכוונים לשכור רכב בחו"ל. איך? בכך שהסיר מאתר האינטרנט שלו רשימה של כ-20 מדינות, רובן באירופה ובארה"ב, בהן ניתן היה עד לאחרונה לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי בלבד. משמעות הדבר היא חובה על ישראלים להצטייד, כמו גם ביתר מדינות העולם, ברישיון נהיגה בינלאומי. וזו הייתה לשון הודעת משרד התחבורה באתר המשרד: "אזרח ישראלי היוצא מהארץ למדינה אחרת, אינו יכול להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי הקבוע המצוי ברשותו. מובהר בזאת כי אזרחים היוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים לנהוג במדינה בה הם מבקרים, חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי".

הסיפור זכה לפולו-אפ בכל כלי התקשורת, בגינו משרד התחבורה החזיר כעת לאתר האינטרנט את רשימת המדינות המכבדות רישיון נהיגה ישראלי, אך עם הסתייגות והטלת האחריות על הנהג הישראלי. על פי המשרד, ייתכן ורישיון הנהיגה לא יכובד בשל מדיניות מחמירה למשל של חברות להשכרת רכב מעבר לים. ובקיצור, המשרד לא עשה סטופ לחוסר הוודאות בנושא זה. וזו לשון הודעת המשרד החדשה באתר:

"רישיון נהיגה ישראלי קבוע (רישיון הפלסטיק) הוא בר תוקף במדינות הבאות: אוסטרליה, איטליה, אל-סלבדור, ארצות הברית, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, הונגריה, יוון, נורבגיה, סינגפור, ספרד, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קוסטה ריקה, קפריסין, שבדיה, שווייץ ,תורכיה. באשר ליתר המדינות, יש לבדוק האם הרישיון הישראלי בר תוקף, או שמא נדרש לצרף אליו רישיון נהיגה בינלאומי המונפק באחת מן התחנות ברחבי הארץ.

לתשומת לב היוצאים לחו"ל, בחלק מן המדינות, אף באלה המכירות ברישיון הנהיגה הישראלי, ייתכן וחברות להשכרת רכב אוחזות במדיניות מחמירה. על כל אזרח, לבדוק באופן פרטני מול חברת ההשכרה במדינת היעד אודות דרישות הרישיון הנהוגות בה".