אא

גנואה: 7 אטרקציות בעיר האיטלקית

לא פפואה גינאה אלא גנואה: בירת מחוז ליגוריה שבצפון איטליה, המכונה גם ג'נובה, מתהדרת בנמל השני בגודלו בים התיכון אחרי נמל מרסיי שבצרפת. אולם, יותר מכל, גנואה חתומה על שני אייקונים אלמותיים: מכנסי הג'ינס הראשון יוצרו לראשונה בעיר, שבה גם נולד מגלה הארצות, כריסטופר קולומבוס. לגלות את גנואה. עכשיו במרחק טיסה ישירה

גנואה. צילום: 123rf גנואה. צילום: 123rf
אז זהו, שלא. מכנסי הג'ינס הראשונים הם לא מייד אין אמריקה, כפי שרבים טועים לחשוב. מכנסי הג'ינס, שהפכו פריט חובה בארון, יוצרו לראשונה בעיר גנואה שבצפון איטליה, המכונה גם ג'נובה ושמם נובע משמה של העיר. עוד נטען בויקיפדיה, שהמכנסיים יוצרו עבור הצי הגנואי, כמכנסי מלחים. גלגוליו של הג'ינסטאר אומנם מרתקים, אך זו לא הסיבה לשמה התכנסנו כאן. גנואה, כיעד תיירותי, היא הסיבה. ולמה דווקא עכשיו? כי ישראייר השיקה קו טיסות חדש ישיר מנתב"ג לגנואה. 2 טיסות שבועיות בימים שבת וראשון בין החודשים מאי-אוקטובר. הקו אומנם הושק על מנת לשרת את לקוחות אניות הקרוזים של תאגיד הקרוזים האיטלקי, msc קרוזס, אך זו גם הזדמנות לחקור את מה שיש ליעד הזה להציע.

מה לראות בעיר? 7 אטרקציות שאסור להחמיץ

הבית של קולומבוס

קאזה די קולמבו או בעברית הבית של קולומבוס, נמצא בפיאצה דאנטה. מבנה עתיק ששוחזר פעמים רבות ויודעי דבר טוענים שהיה ביתו של מגלה הארצות הנודע, כריסטופר קולומבוס, בו התגורר לצד אביו. אומנם לטענות הללו אין בסיס מדעי ועדיין, הבית הפך אתר עלייה לרגל.

המעלית הפנורמית של גנואה (Bigo do Genova)

לוקיישן חובה לחובבי התצפיות הפנורמיות. המעלית מטפסת לגובה 40 מטרים ומאפשרת, מבעד תא זכוכית, להשקיף פנורמית על גנואה מלמעלה. על מפרץ גנואה, על הנמל העתיק שלה ועוד.

האקווריום של גנואה ( Acquario di Genova)

במרחק כדקה הליכה מהמעלית הפנורמית, נמצא האקווריום של גנואה, השני הגדולה באירופה. 70 מיכלי מים עם סוגים שונים של דגים וחיות מים על שטח של כ-10 אלף מ"ר. "עולם המים" של גנואה הוא אטרקציה מומלצת לכל המשפחה ומציע גם מוזיאונים ומרכזי הפעלה שונים לילדים בגילאי 3-14.

פארק וילטה די נגרו (Park Villetta di Negro)

פארק וילטה די נגרו שופע עצים, מזרקות, מפלי מים, בריכות, מערות מלאכותיות וגם מרפסת עם נקודת תצפית נפלאה על העיר והנמל.

קתדרלת סן לורנצו (Cattedrale di San Lorenzo)

הקתדרלה נבנתה במאה ה-12 ובמאה ה-16. חזית הקתדרלה מרשימה ומעוצבת בסגנון גותי. שער הכניסה מעוטר בגילופים המתארים את אילן היוחסין של ישו ופרקים שונים מחייו.

מגדלור הלנטרנה (La Lanterna)

המגדלור העתיק, הלנטרנה, מהווה את אחד ממוקדי המשיכה התיירותית בנמל גנואה. בעבר נהגו בני גנואה להדליק אש בראש המגדלור כדי להנחות את הספינות בשעת ליל. כיום מהווה המגדלור תזכורת מרשימה לתפארת העבר ואחד המונומנטים הכי מצולמים בעיר.

ביגו (Bigo)

אחד המבנים בנמל של גנואה הוא ה-ביגו - מבנה גדול ומתכתי שעוצב על ידי רנצו פיאנו בשנת 1992 לציון 500 שנים להפלגתו המפורסמת של כריסטופר קולומבוס. בביגו ישנה מעלית המובילה אל ראש המבנה, לתצפית על נופה המרהיב של העיר.
המעלית הפנורמית של גנואה. צילום: 123rfהמעלית הפנורמית של גנואה. צילום: 123rf
המעלית הפנורמית של גנואה. צילום: 123rf
האקווריום של גנואה (מימין), מגדלור הלנטרנה והבית של קולומבוס. צילומים: 123rfהאקווריום של גנואה (מימין), מגדלור הלנטרנה והבית של קולומבוס. צילומים: 123rf
האקווריום של גנואה (מימין), מגדלור הלנטרנה והבית של קולומבוס. צילומים: 123rf
וכמובן, אם נותר עוד זמן, אפשר לבקר גם בסן רמו ובכפר הדייגים פורטופינו, שהנמל שלו נחשב לאחד מהיפים באיזור אגן הים התיכון, ונמצאות אף הן במחוז ליגוריה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: