אא

דגן: "להפקיע את מונפול האבטחה". אל על: "דגן חצה את כל הקווים האדומים"

מנכ"ל ארקיע במכתב למנכ"ל משרד האוצר בתגובה למכתב של דוד מימון: "המכתב מעיד על הכישלון הניהולי של אל על  והעומדים בראשה, בכל הקשור לאספקת שירותי  אבטחת תעופה לחברות הישראליות". אל על: "צר לנו על המניפולציה שבה בחר לנקוט מנכ״ל ארקיע"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
המשבר בנושא האבטחה ווהחשש מביטולי טיסות, גרם להחרפת היחסים המתוחים בין חברת ארקיע ואל על האחראית על נושא אבטחת הטיסות של חברות התעופה הישראליות. ניר דגן, מנכ"ל חברת ארקיע, שלח מכתב למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, מכתב נוקב שהופנה גם למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, ובו האשמות קשות כלפי חברת אל על. המכתב של דגן הינו תגובה למכתב של מנכ"ל אל דוד מימון שפנה כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז למשרד החוץ ובו נטען כי בשל התנהלות המשרד יאלץ אגף הביטחון של אל על לבטל טיסות. דגן כותב בין השאר על המכתב של מימון : "המכתב מעיד, בראש ובראשונה, על הכישלון הניהולי של אל על  והעומדים בראשה, בכל הקשור לאספקת שירותי  אבטחת תעופה לחברות הישראליות בחו"ל. חברות התעופה הישראליות נדרשות לקבל אישורים מאל על, מתחרתן העיקרית, לפני כל טיסה, ואף לחשוף בפניה את תכניותיהן העסקיות והעתידיות. אל על מנצלת מצב דברים זה לטובתה, ונראה כי היא שוקלת שיקולים  מסחריים בעת הקצאת השירות". עוד מוסיף מנכ"ל ארקיע: "זה מצב א-נומלי, שראוי שיחלוף מן העולם. כך בפרט לנוכח הכשלון הניהולי הקשה והמתמשך של אל על בניהול בשירות.  כשלון בו היא מודה במפורט במסגרת המכתב הנדון". דגן מתייחס גם לעיתוי משלוח מכתבו של מימון :"עיתוי המכתב, המעורר כשלעצמו שאלות, האם אל על החליטה להתריע  דווקא כעת על הקושי שנוצר, לאחר שהבינה כי גם טיסות הקיץ המתוכננות שלה נתונות בסכנה (שהרי עד היום נפגעו כמעט אך ורק טיסות מתוכננות של ארקיע)? או מא מדובר בניסיון של אל על "להסיט את האש" אל עבר משרד החוץ, לקראת הגשת ערר מטעמה בקשר עם החלטת הממונה על הגבלים עסקיים למיזוג בינה ובין ישראייר, בין היתר בשל סוגיית הבטחון?". מנכ"ל ארקיע מסיים את מכתבו הנוקב: "לנוכח הכשלון הניהולי הקשה והמתמשך של אל על בניהול השירות, כשלון בו הודתה אל על במפורש במכתבה ולאור מדיניות ההפליה בה היא נוקטת שנים כנגד מתחריה, הגיע העת להפקיע מידיה של אל על את המונופול על שירותי האבטחה".
מחברת אל על נמסר בתגובה: "מנכ״ל ארקיע החליט לצערנו לחצות את כל הקווים האדומים ולנצל באופן שקרי ומכוער את המצב שאינו תלוי באל על.
מנכ״ל ארקיע גם שוכח לציין שהסוגיה המדוברת התחילה זמן רב לפני החלטת הממונה שלא לאשר את רכישת ישראייר משרתת בראש ובראשונה את ארקיע שנהנית ותמשיך ליהנות כתוצאה מאותה החלטה ממעמד של מונופול בקו לאילת על חשבון הצרכן הישראלי. צר לנו על המניפולציה שבה בחר לנקוט מנכ״ל ארקיע אשר במקום לפעול ביחד למען המטרה המשותפת לפתרון הסוגיה הפוגעת בכל חברות התעופה הישראליות, בוחר לזרות חול בעיניי גורמי הממשלה והציבור בטענות חסרות שחר. בתגובה לטענות השקריות המוצגות במכתב בכוונת אל על להגיב בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות האפשרות להגשת תביעת לשון הרע נגד ארקיע ומנהליה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלדוד מימוןארקיעכלליניר דגן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: