אא

"אל תטעו בשם. טרמינל 1 הוא מהמובילים בעולם"

כך אמר הבוקר (ב') שמואל זכאי, מנהל נתב"ג בטקס השקת טרמינל 1 המחודש בנתב"ג. בטקס, בו השתתפו בכירי רש"ת, רת"א ונציגי חברות תעופה ישראליות וזרות, אמר יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת: "תוך שנתיים צפויים לעבור בטרמינלים 1 ו-3 למעלה מ-20 מיליון נוסעים"

|השקת טרמינל 1. צילום: ששון תירם |השקת טרמינל 1. צילום: ששון תירם
אז נכון שאין לו שרוולים או תמהיל חנויות שונה. אבל, טרמינל 1 הקשיש, שהוקם אי שם בשנת 1937, עבר מתיחת פנים ועומד בחזית הטרמינלים המתקדמים בעולם, כדבריו של שמואל זכאי, מנהל נתב"ג הבוקר (ב') בטקס השקת הטרמינל. אז מה השתנה בטרמינל 1? המסוף עוצב ברוח שדרות בן גוריון בתל אביב. כלומר, מעטרים אותו תמונות של תל אביב הלבנה וקיוסקים (מפיברגלס. לראווה בלבד) של גזוז ותירס חם. לצידם ניצבים, קיוסקים מתקדמים לביצוע צ'ק אין עצמי ועמדות לדרכונים ביומטריים. ויש גם, מיני ג'ימבורי לילדים ופסל של דוד בן גוריון אוחז בגלשן. שטיחי הוינטג' המקוריים של הטרמינל, נוקו ושומרו. ומה באשר לדיוטי פרי? המתחם כולל מספר חנויות ורשתות כמו: ג'יימס ריצ'רדסון, א.ל.מ, סטימצקי ועוד. אולם, ההשקעה הגדולה בשדרוגו של הטרמינל – כ-60 מיליון שקל - נעשתה בהתקנת מערכת הבידוק הביטחונית האוטומטית של כבודת הנוסעים, ה-HBS. ובסך הכל הושקעו בחידוש הטרמינל 80 מיליון שקל. זאת ועוד, החל מהבוקר נוסעי חברות הלואו קוסט לא יועברו יותר לטרמינל 3 אלא יתייצבו בטרמינל 1 בלבד ובו יעברו את כל התהליך. החל מהבדיקה הביטחונית דרך הצ'ק-אין ועד לעליה למטוסים שיצאו ישירות מהגייטים של טרמינל 1. כל הנחיתות הבינלאומיות, כולל אלו של הלואו קוסט, יישארו בטרמינל  3 מאחר ואין נחיתות בטרמינל 1 למעט טיסות פנים-ארציות.
שר התחבורה, ישראל כץ, שנכח בטקס ההשקה אמר: "שדרוג טרמינל 1 לטיסות הלואו קוסט היא ההוכחה הטובה ביותר להצלחתה של מהפכת השמיים הפתוחים, שבזכותה הגיעו לישראל טיסות "לאו קוסט, שטרמינל 1 תוכנן במיוחד עבורן. אני שמח שהמציאות עולה על התחזית ואנחנו הולכים מחגיגה לחגיגה. הכי שימח אותי, מעבר ליופי ולעיצוב, לראות את החיוך על פניהם של נוסעים צעירים ומבוגרים בטרמינל 1".
במסיבת עיתונאים שהתקיימה מיד בתום אירוע השקת הטרמינל, אמר זכאי כי הטרמינל המחודש בנוי לתת מענה ל-1.5 מיליון נוסעים יוצאים בשנה ב-215 טיסות בינלאומיות בשבוע. מטרמינל 1 ימריאו כל חברות הלואו קוסט הזרות בהן איזי ג'ט, ריינאייר, בלו בירד, פגסוס, וויזאייר; וגם חברות התעופה הישראליות up, ארקיע וישראייר שביצעה הבוקר את טיסת הבכורה שלה מהטרמינל המחודש לליסבון. על פי נתוני רש"ת, היקף טיסות ה"לואו קוסט" צפוי לגדול בשיעור של כ-10% והן תהוונה כ-7% מסה"כ טיסות הנוסעים הסדירות הבינלאומיות. חלם זה כאן: מיליארד שקל לתיקון כביש גישה בנבת"ג השר כץ, התייחס בדבריו הבוקר גם לכביש הגישה לטרמינל 3, המאריך את הדרך וגוזל זמן יקר מציבור הנוסעים. "הוראתי לרש"ת לתקן את הפגם בכביש הנמתח על פני 7 ק"מ. ליישר את הכביש הזה יעלה כמיליארד שקל", אמר. גנות הוסיף ואמר כי הנושא מצוי בתוכניות ראשוניות.  עוד בישר השר על הקמת שדה תעופה משלים חדש בגליל שיוכל לקלוט 5-6 מיליון נוסעים בשנה וגם דיבר במונחים בדיוניים: "בעתיד יהיה מול חופי תל אביב, בתוך הים, אי ועליו שדה תעופה. אני אופטימי בקשר להתפתחות המדינה", סיכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: