אא

"אנחנו ריזורטים צפים ולא ספינות קרוז"

כך אמר ניק ווילקינסון, סגן נשיא חברת הקרוזים נורוויג'ין קרוז ליין במסיבת עיתונאים שקיים היום (א'). על איזה מבצע ייחודי לישראלים הכריז באירוע? מה יהיה על סיפונה של האנייה החדשה שתשיק החברה ב-2018? כמה ישראלים באמת הפליגו השנה? ובאיזה מקום מדורגת ישראל במס' המפליגים בעולם ביחס למס' התושבים?

מימין לשמאל: איל סולומון וניק ווילקינסון. צילום: ספיר פרץ זילברמן| BLISS - אניית הדגל של נורווג'ין שתושק בשנה הקרובה|2017 צפויה להסתכם עם יותר מ-25.8 מימין לשמאל: איל סולומון וניק ווילקינסון. צילום: ספיר פרץ זילברמן| BLISS - אניית הדגל של נורווג'ין שתושק בשנה הקרובה|2017 צפויה להסתכם עם יותר מ-25.8
"אנחנו ריזורטים צפים ולא ספינות קרוז", כך אמר היום (א') ניק ווילקינסון, סגן נשיא חברת הקרוזים נורוויג'ין קרוז ליין - NCL, המכהן גם כמנהל פעילות בישראל, המזרח התיכון, אנגליה, אירלנד ודרום אפריקה, במסיבת עיתונאים שקיים בוויסקי בר בתל אביב. עוד אמר ווילקינסון כי להבדיל מחברות קרוזים אחרות, מה שמייחד את נורווג'ין הם: הגמישות והחופשיות בפרמטרים השונים בחופשה. לדבריו, NCL הייתה הראשונה בעולם להציג את הקונספט FEEL FREE המציע לכל נופש לתכנן לעצמו חופשה בהתאמה אישית. כך למשל, כל אורח באניות של NCL מחליט בעצמו מתי ואיפה לאכול מבין מגוון מסעדות יוקרה, שחלקן אף פועלות 24 שעות ביממה. זאת ועוד, במסגרת ה-FEEL FREE, הנופשים הישראלים יכולים לבחור בין 3 מסלולי חבילה שונים, בהתאם לסוג החדר שרכשו, הכוללים הטבות מיוחדות לבחירה מתוך: שירות בר פתוח, חיבור אינטרנט אלחוטי בפס רחב בחינם, חבילת מסעדות, הנחה משמעותית ברכישת סיורי חופים או אפילו שובר של 200 דולר לשופינג ולבזבוזים. ווילקינסון ציין כי בשל החשיבות הרבה של הקהל שומר המסורת, החברה מציעה בכל אחת מאניותיה, גם מבחר של ארוחות גורמה כשרות, יינות כשרים ומקצה מקום מיוחד להתכנסות ולתפילות. עוד לדבריו, ישראל ניצבת במקום השישי בעולם במספר המפליגים מחוץ לארה"ב (יחסית למספר התושבים), כשיעדי השייט החביבים על הישראלים הם אגן הים התיכון המערבי, הים הבלטי, סקנדינביה והאיים הקריביים. "ישראל היא שוק שמאוד חשוב לנו. משנה לשנה אנו עדים לתאבון גובר של הישראלים להפלגות נופש, במיוחד בעונות החגים".
אך הסיבה העיקרית לשמה כינס את מסיבת העיתונאים היא כדי להשיק את חוברת הקרוזים החדשה לעונת 2018-2019 וכן מבצע ייחודי לשוק הישראלי: חופשת קרוז בחצי מחיר לכל אורח שני בהזמנת קבינה באנייה במגוון רחב של הפלגות כולל הפלגות לאלסקה, לים הבלטי, לאיים הקנריים, לקריביים למזרח הים התיכון.   "בשל החשיבות הרבה של ישראל כשוק צומח, אנו משיקים היום את תכנית ההפלגות שלנו לשנה הקרובה ושמחים להציג לתייר הישראלי את מגוון היעדים ואניות הדגל שלנו לשנת  2018". חברת הפלגות הנופש NCL חשפה הבוקר גם ברושור חדש, שעוצב במיוחד עבור הקהל הישראלי, ובו פירוט כל ההצעות המיוחדות לנופשים מישראל וכן לו"ז הפלגות מלא עד אפריל 2019. בנוסף, הברושור מציג מידע על פריסת האוניות הבינלאומית של חברת NCL בקיץ 2018, כולל חמש אוניות שייט מפוארות באירופה. לדוגמא: לראשונה מאז השקתה בשנת 2013, אוניית נורוויג'ן ברייקאוויי (Norwegian Breakaway) צפויה לעגון בנמל קופנהאגן, ומשם לצאת להפלגה בים הבלטי. אוניית נורוויג'יאן אפיק (Norwegian Epic) תעגון גם היא באזור ותצא להפלגות במערב הים התיכון, מנמל ברצלונה. עוד בתכנית ההפלגות של NCL לשנה הקרובה, אוניית נורוויג'יאן ג'ול (Norwegian Jewel) פותחת את העונה השנייה שלה מאז החידוש היוקרתי שעברה, ומציעה הפלגה במסלול מרתק במיוחד לאוסטרליה ולניו-זילנד. החל מנובמבר 2018, אורחי האונייה מוזמנים לבקר במיטב היעדים הנחשקים באזור, כגון מלבורן, קיירנס והובארט באוסטרליה, מילפורד סאונד, וולינגטון וטאורנגה בניו-זילנד. כמו כן, האונייה המחודשת תפליג ליעדי האוקיינוס השקט ולדרום-מזרח אסייה ואף תצא למסע חוצה אוקיינוס מוונקוור לטוקיו (יוקוהומה). נזכיר כי בחודש מאי האחרון, NCL השיקה מסלול שייט מיוחד לקובה. מידי שבוע, יוצאות אוניות החברה מנמל מיאמי, להפלגה מיוחדת בת 4 ימים, עם עצירת לילה בהוואנה.

מסלול מרוצים, קירות זכוכית וה"ג'רזי בויס" על סיפון ה-BLISS

ב-2018, NCL צפויה להשיק את האנייה ה-16 שלה: אניית הדגל BLISS שתפליג באלסקה ובאזור הקריביים. מה באנייה? קירות זכוכית מיוחדים לכל אורך אזור הבר ובשני טרקליני התצפית. הקירות השקופים מאפשרים לאורחי האוניה לחוות את הטבע מבלי לרדת מהסיפון: ציפייה בדולפינים השוחים בסמוך לדופן האניה, צפייה בנשרים ובעלי כנף ואפילו מבט פנוראמי לעבר קרחונים צפים. והשוס, מסלול מרוצים בקומה העליונה של האוניה, שבה יכולים האורחים לנהוג במכוניות גו קארטס אמיתיות. לרגל השקת ה-BLISS בחרה NCL להעלות את מופע "הג'רזי בויס" המפורסם וזוכה פרס הטוני, היישר מברודווי הססגונית. עד שנת 2022, NCL צפויה להשיק ארבע אניות נופש נוספות מסדרת "לאונרדו". קרוב ל-3,300 אורחים יוכלו להתארח על סיפון הספינות החדשות ולהינות ממגוון גדול עוד יותר של שירותים ובידור. כמו כן, החברה ממתינה לקבלת אוניות נוספות הצפויות להגיע עד שנת 2027. BLISS - אניית הדגל של נורווג'ין שתושק בשנה הקרובה

קרוזיונרים כחול-לבן: למעלה מ-85 אלף ישראלים הפליגו בשנה האחרונה

תחום הפלגות הנופש נחשב לאחד הצומחים בתעשיית התיירות העולמית. בעוד שבשנת 1990 הפליגו 3.8 מיליון תיירים ברחבי העולם, בשנת 2015 צמח התחום עוד יותר וסך המפליגים הגיע ליותר מ-23 מיליון, בשנת 2016 הפליגו כ-24.7 מיליון נופשים ושנת 2017 צפויה להסתכם עם יותר מ-25.8 מיליון נופשים באניות הקרוזים. התחזית היא שענף הקרוזים ימשיך לצמוח, ובשנת 2022 צפויים יותר מ-30 מיליון תיירים בכל העולם לצאת לחופשות שייט בסגנון "הכול כלול", ולהחליף את הנופש המסורתי במלון, בהפלגה. תחזית זו מתבססת על צבר הזמנות הקיים לאוניות חדשות, אשר יושקו בחמש השנים הקרובות. ניק ווילקינסון הוסיף, כי בישראל, כמו גם בעולם כולו, הבינו התיירים כי חופשת שייט בסגנון "הכול כלול", עם הנוחות המקסימלית וללא הצורך לשוב ולפרוק מזוודות בין היעדים - נותנת לתייר את התמורה הטובה ביותר לכל דולר. לדבריו, למעלה מ-85 אלף ישראלים יצאו להפלגות נופש בשנה האחרונה. אולם, הראשונים להבין זאת היו האמריקנים: כ-11.5 מיליון אמריקנים הפליגו בשנת 2016 - 46.5% מכלל המפליגים. אחריהם הגרמנים והסינים עם כשני מיליון מפליגים מכל מדינה. יעדי ההפלגה המועדפים על ידי תיירים הם האיים הקאריביים – 35%, בעוד ש-18.3% העדיפו הפלגה בים התיכון. גם בקרב הנופשים הישראליים, הפלגות בקאריביים או בים התיכון עומדות בראש סדר העדיפויות.  לפי נתוני חברות השייט, ישראלים היוצאים להפלגת נופש בפעם שנייה או שלישית, מעדיפים את הים הבלטי ואת אלסקה. מנעד המחירים אגב מתחיל בכ-700-800 דולר ומטפס עד ל-10,000 דולר לקרוז.

יעדי הפלגה

מי את נוורוויג'ין?

חברת NCL נמנית עם קבוצת הקרוזים השלישית בגודלה בעולם הכוללת, בנוסף, את החברות:  OCEANIA CRUISES ו-REGENT SEVEN SEAS. בשנת 2015 הפליגו עמה למעלה מ-2 מיליון נוסעים. לפי התחזיות, מספר הנוסעים באוניות החברה צפוי לצמוח בשיעור שיא של 40% ולהגיע ל-2.8 מיליון נוסעים בשנת 2019. כיום, NCL עצמה מפעילה 15 אניות שייט המפליגות למגוון יעדים ברחבי העולם, ובהם: האיים הקאריביים, אגן הים התיכון, הים הבלטי, אלסקה, דרום אמריקה, המזרח הרחוק, אסיה, אוסטרליה וניו זינלנד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: