אא

"אנחנו בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים"

כך אומר מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, בתגובה לתוצאות חברת התעופה בשנת 2017 והירידה הגדולה ברווח לכ- 6 מיליון דולר לעומת אשתקד. אוסישקין: " אני מחויב להבטחת הצלחתה של החברה תוך התמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות"

גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג' גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
אל על פרסמה הבוקר (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לשנת 2017. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, מסר בתגובה לתוצאות החברה כי: "במהלך שנת 2017 התמודדה אל על מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות  ובמיוחד חברות ה Lowcostעל אף הסביבה העסקית  המאתגרת, החברה רשמה גידול של כ-3%  בהכנסות, לצד זה רשמה החברה גידול בהוצאות שנבעו הן מהשינויים בשערי החליפין בעיקר של השקל מול הדולר שהשפיעו בין היתר על הוצאות השכר והן מעליה במחירי הדלק, ובהוצאות אחרות. אל על מצויה בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים לשם שמירה על מעמדה התחרותי והמשך מיצובה כשחקנית המובילה בשוק התעופה הישראלי: ההצטיידות במטוסים החדשים והמתקדמים מדגם "הדרימליינר", שאנו רואים בה גורם משנה כללי משחק מבחינת החברה, אשר יביא לשידרוג חויית הנוסע ולחסכון בהוצאות התפעוליות של החברה; כמו גם הרחבת רשת הנתיבים בצפון אמריקה:בוסטון, מיאמי וסן פרנסיצקו  והגדלת תדירויות ביעדי אל על ; השקעה בעולמות הדיגיטל מתוך כוונה לייצר שיפור ושינוי מהותי בתחום חשוב זה וכן אינטרנט במטוסים. בנוסף אנו ממשיכים לפעול, ולשמחתנו בהצלחה רבה, לשיפור הדיוק המיבצעי". אוסישקין הוסיף ואמר: "כמו כן, אנחנו בעיצומו של מהלך שינוי מתכונת הטיסות ליעדי  החברה באירופה על מנת לתת מענה אל מול  טיסות ה Lowcost שתופסות נתח הולך וגדל בנתב"ג. במסגרת זו איחדנו את כל מותגי החברה באירופה תחת המותג "אל על" לשיפור חווית הלקוח ובהמשך התייעלות תפעולית ולצד זה נשמור על מחלקת העסקים עבור לקוחות העיסקיים הנאמנים שלנו. המודל החדש מאפשר לנוסעי אל על לאירופה לטוס במחיר משתלם ולבחור בעצמם, תוך שקיפות מלאה, את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיהם. מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי Flycard ממשיכים להוות את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה  ואנו מעמיקים את הקשר עם הנוסעים חברי המועדון  על ידי מתן הטבות ייחודיות" מנכ"ל אל על, סיכם ואמר: "אני מחויב להבטחת הצלחתה של החברה תוך התמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות ונחוש לעשות ככל שניתן על מנת לבצע את התהליך האסטרטגי בצורה מיטבית ולהעניק ללקוחותינו שירות איכותי וחדשנות טכנולוגית". דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "במהלך שנת 2017 החברה קיבלה שני מטוסי דרימליינר חכורים ושילמה מקדמות עבור 3 מטוסים  שרכשה . עד היום קיבלה החברה ארבעה  מטוסי דרימליינר, כששלושה  מתוכם חכורים ואחד בבעלותה, אותו מימנה החברה בהלוואות ארוכות טווח בשיעורי ריבית נוחים  ובשיעורי מימון גבוהים.  למרות הפגיעה ברווחיותה, שנבעה בעיקר מעליה במחיר הנפט והתחזקות השקל מול הדולר, החברה מייצרת תזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת וממשיכה להציג נזילות גבוהה ; ה- EBITDA הסתכמה בסך 197 מיליון דולר,  ויתרות המזומנים והפיקדונות בסוף התקופה עומדות על 286 מיליון דולר ומעידות על איתנותה הפיננסית של החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: