אא

WOW AIR: הופסק המו"מ עם אינדיגו- מו"מ עם איסלנד אייר

קרן ההון האמריקנית 'אינדיגו פרטנרס' החליטה לסגת מתכניתה להשקיע בחברת הלואו-קוסט האיסלנדית, ו-WOW AIR חוזרת לנהל מו"מ אינטנסיבי עם איסלנדאייר, והפעם במעורבות ממשלת איסלנד החוששת מקריסת החברה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
 

נראה היה כי חברת הלואו-קוסט WOW AIR מצאה 'חבל הצלה' בדמות קרן ההון האמריקנית, אינדיגו פרטנרס, שאף חתמה עימה מזכר הבנות לרכישת 49% ממניות החברה, אלא שהחברה האמריקנית החליטה לסגת מתכניתה והפסיקה את המו"מ עם החברה האיסלנדית.

כזכור, בעקבות הקשיים הפיננסיים וההפסדים המתמשכים, WOW AIR ניהלה בחודש נובמבר האחרון מגעים עם חברת התעופה הלאומית של איסלנד, איסלנדאייר, שהייתה מוכנה לרכוש אותה, אך המו"מ לא הגיע לסיכום, ומיד לאחר מכן נענתה WOW להצעת קרן ההון האמריקנית. 'אינדיגו' תכננה השקעה של 75 מיליון דולר ב-WOW ולאחרונה אף העלתה את הצעתה ל-90 מיליון דולר, אך ממש לפני חתימה סופית על ההסכם, ביטלה לחלוטין את העסקה בטענה, כי גילתה "חורים במצבה הפיננסי של WOW וחובות גדולים מהצפוי". גם בחודשים האחרונים ממשיכה WOW להפסיד, וזאת למרות שעברה תהליך צמצום משמעותי, כשהקטינה את צי המטוסים מ-20 ל-11, וביטלה קווים רבים, כולל לארצות הברית. עפ"י הדוח האחרון לתשעת החודשים הראשונים של 2018, הפסידה החברה 42 מיליון דולר לפני מס. בלית ברירה, עם קריסת המו"מ עם 'אינדיגו', חזרה WOW AIR למגעים עם איסלנדאייר. אחד הקשיים המרכזיים במו"מ הקודם בין החברות היה חשש של הרשות להגבלים מפני חיסול התחרותיות בתעופה האיסלנדית, אך עתה, התנאי לחידוש המו"מ ע"י איסלנדאייר היה ביטול המגבלות הרגולטוריות וצירוף נציגי הממשלה למגעים בין החברות. ממשלת איסלנד הסכימה לתנאי ואף פרסמה הודעה כי "הרשויות ישתפו פעולה במגעים ומוכנות לסייע ולהשקיע מאמצים כדי להגיע לסיכום חיובי". הממשלה נרתמה לסייע להצלחת המו"מ מתוך חשש, שפשיטת רגל צפויה של WOW  תגרום למשבר כלכלי במדינה, תפגע בתוצר המקומי ובערך המטבע, ותגרום אף לעליית האינפלציה. המו"מ האינטנסיבי בין איסלנדאייר ל-WOW AIR בחסות ובסיוע הרשויות אמור להתנהל גם במשך סוף השבוע ולהסתיים ב-25 בחודש.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםWOW AIR

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: