אלפי עובדים באילת יפגינו השבוע בדרישה לבחון חלופות לסגירת שדה דב
בין העובדים שישתתפו בעצרת המחאה: עובדי מערכת החינוך באילת, עובדי העירייה, הנמל, בית החולים, שדה התעופה באילת, עובדי חברת ארקיע, כיבוי האש, מקורות, קצא"א וכן נציגות עובדים מבתי המלון. בהסתדרות הדגישו כי לא תפגע פעילות מקומות העבודה שעובדיהם ישתתפו במחאה
שדה דב. צילום: פספורטניוז
אלפי עובדים וחברי ועדים באילת יערכו ביום חמישי (10.1.19) בשעה 15:00, עצרת מחאה מול כנס הליכודיאדה שצפוי להיערך במלון קלאב הוטל בעיר. זאת, בדרישה נוספת לבחון חלופות לסגירת שדה התעופה דב הוז (שדה דב) בתל אביב, המשמש עורק תחבורה מרכזי עבור הנוסעים לאילת וממנה. שדה דב צפוי להיסגר ביולי השנה. בין העובדים שישתתפו בעצרת המחאה: עובדי מערכת החינוך באילת, עובדי העירייה, הנמל, בית החולים, שדה התעופה באילת, עובדי חברת ארקיע, כיבוי האש, מקורות, קצא"א וכן נציגות עובדים מבתי המלון. בהסתדרות במרחב אילת הדגישו כי לא תפגע פעילות מקומות העבודה שעובדיהם ישתתפו במחאה. בהסתדרות מציינים כי מדובר במאבק שמתנהל כבר שנים, כאשר החשש העיקרי הוא שהעברת קווי הטיסות מאילת ואליה, משדה דב לנתב"ג, תביא לצמצום בתדירויות הטיסה וכן לסרבול ולקושי עבור הנוסעים המבקשים להגיע למרכז הארץ. עוד נמסר על ידי דובר ההסתדרות כי הטיסות הללו משמשות את תושבי אילת, בהם חולים רבים שטסים למרכז הארץ לצורך טיפולים רפואיים. זאת, לצד תיירים רבים שמגיעים לעיר הדרומית, אשר עיקר פרנסתה הוא מתיירות, וכן אנשי עסקים. באילת חוששים כי בשל הנחיתה בנתב"ג, הנסיעה לגוש דן תהיה ארוכה, יקרה ומסורבלת יותר. יוזכר כי במקרים רבים הטיסות של תושבי אילת לתל אביב הן לשעות ספורות בלבד. חשש נוסף הוא שהעברת הטיסות לנתב"ג תביא לצמצום בתדירויות היומיות של הטיסות לאילת וממנה, וכפועל יוצא גם לפיטורי עובדים בחברות התעופה. זאת, מכוון שנתב"ג הוא נמל תעופה עמוס ומרכזי עם מספר חלונות טיסה מוגבל לכל חברות התעופה הפועלות בו. החשש הוא שבנתב"ג תינתן עדיפות לחברות התעופה הגדולות והבינלאומיות הפועלות בנמל, ואילו הטיסות לאילת יצטמצמו או יעוכבו. צמצום תדירויות הטיסה יהווה מכשול נוסף בפני תושבי אילת והתיירים. יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, מסר: "אנחנו מקווים שכל אלו שחושבים שאנחנו, תושבי אילת, לא צריכים שדה תעופה פנים ארצי לנחות בו - יתעשתו. יש לנו אלפי חולים תושבי אילת, שבכל שנה טסים לבתי חולים במרכז הארץ, וזאת צרה צרורה עבורם. זאת גזירה שנופלת על כל תושבי המדינה שטסים לאילת, עיר שחיה אך ורק מתיירות". לדברי אזולאי: "תקוותנו היא שסגירת שדה דב תדחה לפחות עד סוף 2019 וזה ייתן לנו קצת אוויר לבחון ולנסות לקדם חלופות לסגירה. למשל, אמורים לבנות בשטח שיפונה קרוב ל-16 אלף יחידות דיור. הועלתה אלטרנטיבה להמתין להיתרי הבנייה ורק אז לסגור את שדה דב. אלטרנטיבה נוספת היא הקמת מסלול נחיתה על הים, כמו בהרבה מדינות בעולם". "הדאגה שלנו שאם הטיסות מאילת יפעלו בנתב"ג, הן יהיו בעדיפות נמוכה על פני הטיסות הבינלאומיות, בקבלת אישורי המראה. בנוסף, הטיסות יצומצמו, כי לא יהיו אישורים לטיסות מנתב"ג, והדבר עלול להביא לפיטורים בחברות התעופה. לטענת מומחים, יהיו רק 3-4 טיסות ביום בקו אילת-נתב"ג".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}