אל על: נתח השוק בתנועת הנוסעים לאירופה- 22.6%

זאת לעומת נתח שוק של 25.5% בשנת 2017. התחרות הגוברת וכניסת חברות הלואו קוסט גרמה לירידה גם בטיסות לאסיה ואפריקה כאשר ב-2018 נתח השוק ירד ל-37.8% לעומת 44.7% בשנה שלפני

צילום: shutterstock

התחרות הגוברת בנתב"ג, פגעה בעיקר בחברת אל על בנתח השוק שלה בטיסות לאירופה, אסיה ואפריקה.

באירופה נתח השוק של החברה ירד מ-25.5% ב-2017 ל-22.6%, כאשר בשנת 2016 הוא עמד על 29.1%.

בשנת 2018 נרשמה עליה בסך של כ-11% בתנועת הנוסעים בנתב"ג לאירופה לעומת שנת 2017, כאשר החברות הסדירות הזרות, לרבות חברות הלואו קוסט, הגדילו את תנועת הנוסעים שלהן בכ-20% ואילו חברות השכר הפועלות בקווים אלו רשמו ירידה בשיעור של כ-3%.  בקווים למדינות מרכז ומזרח אירופה נרשמה עלייה של כ-24% בתנועת חברות התעופה הסדירות הזרות בנתב"ג, ובקווים למערב איופה נרשמה עלייה של כ-19% בחברת האלה.

העליות הבולטות בשנת 2018 נרשמו בקווים למדינות :

איטליה (22%), בולגריה (20%), הונגריה (19%), אוסטריה (17%) , רומניה (16%), יוון ואוקראינה (14%), צרפת (13%), הולנד (10%), ספרד9%) , בריטניה (7%).

יש לציין כי במדינות אלו חלה עליה ניכרת הן בפעילות חברות התעופה הסדירות "המסורתיות" והן בפעילות חברות הלואו קוסט.

התחרות לאל על באירופה רק גוברת, כך למשל חברת אוסטריאן איירליינס החברה בקבוצת לופטהנזה, הוסיפה החל מחודש פברואר האחרון, 3 טיסות שבועיות נוספות בקו ת"א-וינה, ומפעילה סה"כ 21 טיסות שבועיות בקו הזה.

אייר פורטוגל שתחל לטוס החל מה-31 לחודש לישראל, צפויה להפעיל החל מחודש מאי הקרוב, טיסה יומית בקו ת"א-ליסבון, חברת טורקיש איירליינס צפויה להגדיל מחודש אפריל הקרוב את מספר הטיסות היומיות בקו ת"א-איסטנבול מ-9 ל-10 טיסות יומיות.

חברת רינאייר צפויה להמשיך להרחיב את הפעילות בקווים מישראל ומחודש מאי 2019 תתחיל להפעיל טיסות ישירות מת"א לאתונה, וכן לבוקרשט וסופיה וטיסה יומית לברלין החל מלוח טיסות חורף 2019.  בנוסף,  החל מחודש אוקטובר השנה תפעיל החברה גם טיסה ישירה בקו ת"א-מרסיי. בסה"כ תציע רינאייר טיסות מישראל ל-13 יעדים שונים באירופה.

 גם חברת אליטליה צפויה להפעיל החל מחודש יולי 2109 ועד סוף חודש אוקטובר 2019, 5-6 טיסות שבועיות ישירות בקו ת"א-מילאנו. בנוסף לחברת וירג'ין אטלנטיק שצפויה להפעיל מסוף חודש ספטמבר 2019, טיסה יומית בקו ת"א-לונדון.

בקווים לאסיה ואפריקה:

נתח השוק של אל על ירד מ-44.7% בשנת 2017 לסך של 37.8% בשנת 2017, כאשר בשנת 2016 נתח השוק שלה עמד על  כ-55%.

בשנת 2018 נרשמה עלייה בסך של כ-17% בתנועת הנוסעים לאסיה ודרום אפריקה לעומת שנת 2017. זאת כתוצאה מעליה משמעותית של 98% בתנועת הנוסעים בקווים להודו, עם 115,715 נוסעים לעומת 58,475 נוסעים ב-2017, זאת על רקע תחילת הפעילות של אייר אינדיה החל מסוף חודש מרץ 2018 , עם הנתיב המקוצר מעל ערב הסעודית לדלהי.

אל על מציינת בדו"ח השנתי שלה, כי כתוצאה מקו זה, חלה ירידה משמעותית בהכנסות החברה בקו ת"א-מומביי.

בקווים לסין נרשם גידול של 35% עם 451,962 נוסעים לעומת 352,791 נוסעים ב-2017.

להונג קונג נרשם גידול של 23% בתנועת הנוסעים למרות הגידול בפעילות חברת קתאי פסיפיק, ובקו ת"א- בנגקוק  נרשם גידול של 10% בתנועת הנוסעים, זאת למרות תחילת פעילות חברת ארקיע בקו זה בחודש יולי האחרון.

 

 

 

 

 

 

נושאים שמוזכרים בידיעה