אא

"בעידן הקורונה זו טעות גדולה להזמין חופשה באינטרנט"

איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו המונה כ-80 משרדי נסיעות קטנים לפספורטניוז: "גם צעירים שיצטרכו עכשיו לשבת ולקרוא את כל האותיות הקטנות לפני שהם מזמינים חופשה בעידן הקורונה, יעדיפו שסוכן נסיעות יעשה זאת במקומם". שובו של סוכן

איציק פנסו. צילום: אביב טרופר איציק פנסו. צילום: אביב טרופר
היו שהספידו את סוכן הנסיעות. אמרו שבעידן האינטרנט עם המגוון העצום והמחירים הזולים בהינף מקלדת, אפשר ואף רצוי לדלג על שירותיו של סוכן הנסיעות הכרוכים בעמלה. והשאלה הנשאלת כעת, האם זו תמונת המצב גם היום בעידן הקורונה? אם אתם שואלים את איציק פנסו, מנכ"ל רשת "פלנאטו" המייצגת כ-80 משרדי נסיעות קטנים ובינוניים, הסוכן חוזר, ובגדול. "משרדי הנסיעות הקטנים והבינוניים שישרדו את משבר הקורונה ירוויחו בגדול", הוא אומר בראיון לפספורטניוז. "ירוויחו כי תהליך המכירה היום בעידן הקורונה נעשה הרבה יותר מורכב. זה כבר לא להיכנס לאינטרנט ולהזמין. גם צעירים שיצטרכו עכשיו לשבת ולקרוא את כל האותיות הקטנות על המגבלות והדרישות בכל מדינה, יעדיפו שסוכן נסיעות יעשה זאת במקומם. היום יותר מתמיד, יש מקום לסוכן הנסיעות המסורתי". כמה משרדי נסיעות ברשת לא שרדו עד כה את המשבר? "כמו כולם גם המשרדים ברשת שלנו ירדו לאפס הכנסות. מצב שלא הכרנו ממשברים אחרים בעבר. היו צלילות אבל לפרקי זמן קצר. כאן כבר מתחילת המשבר הבנו שהולכים כנראה למשהו ארוך. חוסר הוודאות וחוסר המידע יצרו כאוס. נכון לעכשיו, רק משרד אחד הודיע לנו שהוא סוגר בגלל המשבר. המשרדים ברשת שלנו הם משרדים ותיקים. בעלי המשרדים, חלקם מבוגרים ולחלקם אין דור המשך בעסק. הקורונה מהווה זרז עבורם האם לצאת מהביזנס או להילחם להישאר בביזנס". האם אתה חושש מקריסה של משרדי נסיעות ברשת? "אני חושש מקריסה של עסקים בענף בכלל וגם אצלנו בפלאנטו. לצערי אני לא רואה שהמדינה נרתמת כרגע לטובתנו. הענף שלנו נכנס ראשון למשבר ויצא ממנו אחרון. זה ידוע לכולם". האם המדינה לדעתך עושה מספיק כדי לסייע לענף? "המדינה צריכה וחייבת לסייע לתעשייה ולו בגלל העובדה שלפני הקורונה התעשייה הזו הכניסה לה הרבה מאוד כסף. קטר כלכלי שהניע את המשק. המדינה חייבת להתעורר מהר ולסייע לתעשייה. כל עוד קיימת חובת בידוד לא נוכל לחזור לעבוד. כולם מוכנים לחזור לעבוד: סוכני נסיעות, חברות תעופה, רשות שדות תעופה ורק המדינה לא. המדינה דאגה למכונות הנשמה לחולים אבל מכונות הנשמה לחולים כלכליים אין בנמצא". (בשבוע הבא צפויה הפגנת ענק ואוהל מחאה של סוכני נסיעות מול משרד האוצר בירושלים. ס.פ.ז).
יוצאים להפגין בענף התיירותיוצאים להפגין בענף התיירות
"המדינה דאגה למכונות הנשמה לחולים אבל מכונות הנשמה לחולים כלכליים אין בנמצא". צילום: 123rf האם אתה מסכים עם הטענות לפיהן למדינה יש אינטרס לא לפתוח את השמיים כדי שהישראלים יבזבזו כאן את כספם? "אני לא מסכים עם הדעה הזו. לא הגיוני בעליל לייצר כלכלה סגורה כדי שהישראלים יבזבזו כאן את כספם. ההכנסה הפנויה של אנשים רבים נפגעה וגם התיירות הנכנסת שווה הרבה מאוד כסף למדינה לכן זה לא הגיוני. נכנסו לפה תיירים במאסות גדולות והכלכלה פרחה, אי אפשר להתעלם מזה". כיצד פלאנטו מסייעת למשרדים ברשת? "כבר בתחילת המשבר הקמנו צוות הדרכה שערך מפגשי זום לכל מנהלי המשרדים. הדריך אותם איך להתנהל בנושאים שונים כמו תשלומים ל-BSP. דברים טכניים שחלק מבעלי המשרדים לא היו חשופים להם קודם לכן. בסופו של דבר כל מנהל משרד קיבל את ההחלטות העסקיות שלו בעצמו, אבל אנחנו נתנו להם את הכלים לקבל את ההחלטות. אנחנו שייכים לרשת בינלאומית 'לופטהנזה סיטי סנטר' ומתחילת המשבר היינו איתם בקשר. קיבלנו פידבק ממשרדים מכל העולם - מה קורה אצלם ואיך הם מתמודדים עם הירידה בתנועה ועם ההחזרים ללקוחות. שיתפנו במידע הזה את מנהלי המשרדים. התחושה שאתה שייך לקבוצה מאוד גדולה נותנת תמיכה וגם חוכמת ההמונים עוזרת. יש הרבה שיח בתוך הרשת. אתה לא לבד במערכה. החל מאמצע חודש מאי כשהתחלנו לשמוע באירופה שהולכים לפתוח את גבולות ביוני יצאנו עם קמפיין פנימי לקראת החזרה לשגרה. איך לנהל הוצאות, איך להגדיל רווחיות על יד עיבוי תיקי לקוחות, איך להתמקד במוצרים רלבנטיים. כלומר, יותר חופשות במקומות פתוחים כמו כפרי נופש, יאכטות ועוד ופחות נסיעות עסקיות. מקומות עבודה לא ירצו לסכן עובדים ויעדיפו כי גם יש עכשיו זום".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאיציק פנסורשת פלאנטו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: