אא

גורמים בחברת ווסט ג׳ט הקנדית לפספורטניוז: "אין לנו תוכניות לטוס בקו טורונטו-ת״א״

לאחר ההודעה של אל על כי תפסיק את טיסותיה לטורונטו בעוד כ-3 חודשים, גורמי תעופה בקנדה, העלו אפשרות שמי שעשויה להפעיל דווקא טיסות בקו טורונטו-תל אביב היא חברת Westjet

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברת התעופה הקנדית Westjet אינה מתכננת לטוס בקו טורנטו -תל אביב במקום אל על.

לאחר ההודעה של אל על כי תפסיק את טיסותיה לטורונטו בעוד כ-3 חודשים, גורמי תעופה בקנדה, העלו אפשרות שמי שעשויה להפעיל דווקא טיסות בקו טורונטו-תל אביב היא ״ווסט ג׳ט״- Westjet, חברת התעופה השניה בגודלה בקנדה. בעל החברה הקנדית הוא איש העסקים המיליארדר היהודי ג׳רי שוורץ, הידוע בפעילותו הפילנתרופית בישראל בין היתר גם בזכות תרומתו הגדולה לחיילים בודדים. שוורץ מחזיק בבעלותו את קבוצת ההשקעות הגדולה בקנדה- ״אונקס״ ONEX, אולם, גורם בחברת התעופה האמריקאית, מסר לפספורטניוז כי אין שום כוונה בחברה לטוס בקו בין טורנטו לתל אביב לאחר הפסקת טיסותיה של אל על בקו, ״אין לנו שום תוכניות לטוס בקו וגם לא קיימנו שום דיון בנושא הפעלת טיסות מטורנטו לתל אביב וחזרה״, אמר אותו גורם לפספורטניוז.

לחברת ההשקעות ״אונקס״ אשר בבעלותו של שוורץ, אחזקות בענפי התעופה והביטחון, בנייה והנדסה, תקשורת ומדיה, קמעונאות, תחבורה, פיננסיים, אספקה ​​ושירותי בריאות, תוכנה, ותעשייה.  WestJet הוקמה בשנת 1996, עם 3 מטוסים. כיום החברה הקנדית שטסה לכל רוחבה של קנדה, מפעילה 5 סוגי מטוסים שונים וטסה ליותר מ-100 יעדים בצפון אמריקה, מרכז אמריקה, האיים הקריביים ואירופה. החברה מסוגלת להטיס כ-22 מיליון נוסעים בשנה, בלמעלה מ-700 טיסות ביום, עם צי של למעלה מ-150 מטוסים והיא נסחרת בבורסה בקנדה.

כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז, אל על תפסיק לטוס לטורונטו, כמו גם לוורשה ולבריסל, החל מסוף חודש אוקטובר 2022, זאת, עקב ״ביקושים נמוכים וחוסר כדאיות כלכלית בהפעלת הקווים האמורים.״

כזכור, בעקבות כך, גובשה עצומה בטורונטו נגד ההחלטה של אל על להפסיק את הטיסות לטורנטו, בה נאמר כי: ״ההחלטה התקבלה על ידי הבעלים של החברה מר קני רוזנברג והמנכ"לית דינה בן טל גננסיה, אלא שהם לא הבינו שישראלים המתגוררים בקנדה ובקהילה היהודית נהנים מאל על כבר למעלה מ-40 שנה בערך. אנו מבינים את החשיבות של הרווח, אולם זה לא המקרה כאן. קו טורונטו של אל על הוא קו רווחי בניגוד לקווים אחרים בארה"ב כמו בוסטון שאינו רווחי כמו טורונטו".

עוד כתבו יוזמי העצומה כי הם מבקשים מקני רוזנברג לחשוב שוב ולשקול ולחשב את החלטתו מחדש. ״לא היינו רוצים לאבד את הסמל אל על שעשה טוב לרבים בלי אל על, אייר קנדה תשלוט בשוק שלנו, מה שיקשה מאוד על כולם לטוס למולדתנו״, נמסר על ידי מארגני העצומה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: