אא

״יהלום חדש״ בגיאורגיה: קבוצת קאס הישראלית חנכה גשר תלוי בגובה 280 מ׳ כשעה וחצי מטיביליסי בעלות של כ-25 מיליון דולר

הגשר, שבהקמתו הושקעו 25 מיליון דולר, תלוי בגובה 280 מ' מעל שמורת טבע מרהיבה. הגשר הושק בנוכחות רה"מ גיאורגיה ובכירי איסתא נדל"ן שהשיקה כפר נופש חדש סמוך לגשר/ספיר פרץ, גיאורגיה

צילום: ספיר פרץ זילברמן צילום: ספיר פרץ זילברמן
"גשר היהלום" - גשר תלוי בגובה 280 מ' ובאורך 240 מ' עם רצפת זכוכית שקופה מעל שמורת טבע מרהיבה - נחנך הערב בגיאורגיה. מאחורי המיזם התיירותי עומדת קבוצת קאס הישראלית שבנתה את הגשר בהשקעה של 25 מיליון דולר. במרכז הגשר, המחבר בין שני צוקים מעל קניון צאלקה ונהר החרמי שבחבל דאשבש, תלוי מבנה בצורת יהלום ובתוכו בר. היזמים מקווים שייכנס לספר שיאי גינס כ-בר השקוף התלוי הגבוה בעולם.  
המיזם התיירותי, המכונה Kass Land, הושק הערב במעמד ראש ממשלת גיאורגיה ובכירי ממשל נוספים לאחר 3 שנים של תכנון ובנייה. המיזם נבנה ומנוהל כאמור ע"י Kass Group הישראלית בשותפות עם היזמים חיליק בר ויוסי סגול, שזכו במכרז הבינלאומי להקמת הפרויקט. במסגרת הפרויקט שוקמה שמורת הטבע צאלקה הנמצאת במרחק כשעה וחצי נסיעה מהבירה טביליסי. הגשר התלוי הוקם במתחם תיירותי המשתרע על שטח של 2,000 דונם וכולל בנוסף לגשר גם כפר נופש שלהקמתו שותפה גם חברת איסתא נדל"ן הישראלית. עוד במתחם, מסעדה הפונה לנוף הגשר, אומגת אופניים, נדנדת צוקים בגובה 40 מטר הממוקמת בלב השמורה, טיולי ג'יפים, מסלולי הליכה, סיור מפלים, ואטרקציות נוספות. את הגשר ואת בר היהלום עיצב ותכנן תומר מור יוסף, מנכ"ל קבוצת קאס. התכנון והבנייה ארכו כאמור 3 שנים ולקחו בו חלק צוותים מקצועיים מ-3 מדינות: הולנד, בלגיה וגרמניה. "הצוותים התמודדו עם משימת בניה מורכבת שחייבה התחשבות בתנאי השטח הטבעיים תוך שימוש בפלדה עדינה וזכוכית שאינה מסנוורת, כשהרעיון היה להטמיע את הגשר בתוך הריאה הירוקה המרהיבה, מבלי לפגוע בנוף המדהים. הגשר הוטמע כמו תכשיט יוקרתי שענוד בין מים לשמיים מעל הקניון, והותקנו בו גם חיישנים מיוחדים כדי למנוע פגיעת ציפורים. גשר היהלום מהווה אטרקציה ייחודית וראשונה מסוגה ומספק חוויה יוצאת דופן ועוצרת נשימה", אומרים הערב נציגי קאס. במסגרת הפרויקט וכמהלך משלים לחוויית הנופש, נבנה במתחם כאמור גם כפר נופש: Kass Diamond Resort. כיום ישנן 55 יחידות אירוח. כל אחת מהן בגודל של 60 מ"ר כולל מרפסת עם נוף לשמורה. היחידות כולן מאובזרות במיזוג אוויר, טלוויזיה, מיני בר, אזור מטבחון ועוד. איסתא נדל"ן, השותפה להקמת הריזורט, צפויה לפתח יחד עם שותפיה למיזם, 100 יחידות אירוח בתוך כשנה.
גשר היהלום גיאורגיה גשר היהלום גיאורגיה
צילום: ספיר פרץ זילברמן תומר מור יוסף, סמנכ"ל Kass Group: "מדובר בפרויקט יוצא דופן המציע מכלול של חוויות נופש, אטרקציות לכל המשפחה, פעילויות אקסטרים וקולינריה בתוך שמורת טבע שאוצרת בתוכה מרחבים מוריקים, נופים עוצרי נשימה, צמחיה פראית, מפלים ומקורות מים. בהשלמת הפרויקט אנו מגשימים את החזון שלנו להקמת אתר תיירות עצום ומגוון שנמצא ברשימת 'יעדי החובה' של תיירים מכל העולם. הפרויקט הזה הוא פרי יצירה ישראלית ואנו חשים גאווה גדולה על כך. צפי המבקרים באתר בשנה הראשונה עומד כל כ-2 מיליון מבקרים". עוד לדברי מור יוסף, "גיאורגיה היא יעד תיירותי פופולארי ומבוקש בקרב תיירים מכל העולם ובפרט תיירים מישראל. השילוב בין האזורים העתיקים בערים ובכפרים הכמעט נידחים, לבין אזורים מודרניים שלא נופלים בשום קנה מידה מערים אירופאיות נחשקות, לצד מחירים זולים מאד, מהווה אפשרות לחופשה אטרקטיבית ועשירה בתוכן הן לזוגות והן למשפחות". "רכישת כפר הנופש היא פעילות סינרגטית לפעילות התיירות של איסתא. גיאורגיה היא יעד קרוב ונוח למשפחות והיא עשויה להוות תחליף ליער השחור ואוסטריה בין השאר בזכות הנופים הנפלאים והעובדה שהמחירים בה נמוכים בכ- 35% מאלו שביער השחור. מיקומו של הריזורט בצמוד לשמורת הטבע תביא לשם משפחות רבות שיוכלו ליהנות מפלאי המקום. תנאי הלינה והעובדה שהווילות חדשות כולן יאפשרו למשפחות אירוח ברמה גבוהה יותר מכפרי נופש אחרים באירופה. גם זמן הטיסה הקצר הוא יתרון עצום למשפחות עם ילדים. אנחנו מעריכים שאלפי משפחות לקוחות איסתא יפקדו מידי שנה את האתר וניתן גם יהיה למצוא במקום פתרון לשומרי כשרות", אומר שמעון סיבוני מנכ"ל איסתא נכסים. יזם-שותף חיליק בר: "גיאורגיה היא מדינה ידידותית ומלאת פוטנציאל ליזמות בתחומים רבים, היא משופעת באוצרות טבע מרהיבים ומעודדת השקעות של יזמים זרים בפיתוח אתרי תיירות תוך שמירה על הטבע והסביבה. מדובר ביעד פופולארי ביותר בקרב ישראלים ותיירים מכל העולם, ואנו גאים מאוד על השלמת הפרויקט הייחודי והעצום הזה שמהווה אטרקציה ברמה בינלאומית שאין דומה לה באזורנו, ושתוכנן ונוהל כולו על ידי יזמים ישראלים". יוסי סגול, יזם שותף: "אנחנו גאים שמשקיעים מישראל מובילים פרויקטים בינלאומיים במדינות זרות". מחירים: מחיר כניסה לשמורה ולגשר: 49 לארי (כ-54 ש"ח). ילדים עד גיל 3 – חינם. מחירי אטרקציות: נדנדת צוקים – 50 לארי לאדם. אומגת אופניים – 50 לארי. מחירי לינה בריזורט: אמצ"ש – החל מ-500 לארי; סופ"ש - החל מ-750 לארי ללילה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר.
גשר היהלוםגשר היהלום
צילום: ספיר פרץ זילברמן
גשר היהלוםגשר היהלום
צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםגיאורגיהאיסתאאיסתא נכסים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: